Klantvraag

Keyminds

Geloof jij ook dat wanneer medewerkers in hun kracht staan, dit automatisch doorwerkt in werkplezier, groei en betere bedrijfsresultaten? Met de innovatieve Keyscan, een krachtige en effectieve methode om persoonlijkheid in kaart te brengen, helpt Keyminds bedrijven inzichtelijk te maken wat het natuurlijke talent en ontwikkelpotentieel van medewerkers en toekomstig personeel is. Keyminds helpt professionals op alle fronten – van ontwikkel- en selectie-assessments tot het begeleiden van teamsessies en leiderschapsreizen – en richt zich op verschillende doelgroepen, wat de marktbewerking uitdagend maakt. Daarom aan ons de vraag om Keyminds een begrip in de branche te maken en meer leads naar de website te leiden.

Opdrachtgever Keyminds
Diensten B2B-strategie
Contentmarketing
Google Analytics
Hosting & support
Landingspagina
Linkbuilding
Local SEO
On-page SEO
Search Engine Advertising
Technische SEO
Wedash
Zoekwoordenonderzoek
Website Bekijk de website
Onze oplossing

Website­optimalisatie

De website van Keyminds vormde een prima basis voor een goede marketingfunnel. Er waren echter wel een aantal issues, zoals de laadsnelheid en de overzichtelijkheid op de pagina’s. Daarom hebben we de website allereerst helemaal SEO-proof gemaakt en technisch geoptimaliseerd. Afbeeldingen werden in kleinere formaten gegoten, snippets werden verbeterd, teksten verlengd en de algehele vormgeving strakgetrokken. Zo ervaren bezoekers die vanuit de marketingkanalen naar de website worden geleid, ook een prettige online ervaring op de website van Keyminds zelf.

Websiteoptimalisatie Keyminds
Websiteoptimalisatie Keyminds

SEO & SEA

Vervolgens was het zaak om die bezoekers ook daadwerkelijk naar de website te leiden. Keyminds bevindt zich met haar product in een ingewikkelde en concurrerende B2B-markt, maar daar laten wij ons niet door afschrikken. Door een diepgaand zoekwoordonderzoek uit te voeren en landingspagina’s te schrijven op zoektermen met een interessant volume, genereren we op de lange termijn een constante stroom websitebezoekers. Voeg daar linkbuilding voor domeinautoriteit aan toe, en Keyminds stijgt steeds sneller in de zoekresultaten van Google. Natuurlijk willen we ook op de korte termijn resultaten zien, en dat is waar Search Engine Advertising om de hoek komt kijken. Zo zijn we op het juiste moment per direct bij de doelgroep onder de aandacht, wat niet alleen goed is voor snelle conversies, maar ook voor duurzame naamsbekendheid.

Content­marketing

Naast SEO-proof teksten op de website van Keyminds is het ook belangrijk om bezoekers meer inhoudelijke informatie te geven over de diensten. Daarom schrijven we op maandelijkse basis blogs en cases voor Keyminds. Blogs en cases zijn dubbel inzetbaar: ze verhogen niet alleen de betrouwbaarheid van de website, maar kunnen ook nog eens direct verkeer naar de website leiden door ze op social media te plaatsen. Omdat Keyminds een mooi B2B-product heeft, zetten we organische LinkedIn-berichten op de bedrijfspagina in om ook daar onder de aandacht te blijven.

Websiteoptimalisatie Keyminds
Resultaat

Wat levert het op?

De eerste resultaten zijn veelbelovend. Ten opzichte van de eerste maanden groeit het aantal websitebezoekers van Keyminds gestaag door naar 120%. Vooral Search Engine Advertising blijkt vruchtbaar te zijn. In het laatste kwartaal van 2021 genereren we door optimalisatie en monitoring van de campagnes maar liefst 150% meer klikken naar de website dan in het tweede kwartaal. Ook op LinkedIn zien we een stijgende lijn in het aantal volgers, engagement en CTR (click through rate) naar de website. De volgende stap is het uitbreiden van de SEO- en SEA-werkzaamheden, zodat we gezamenlijk nog mooiere resultaten kunnen behalen. Wij zijn er klaar voor!

120%

Meer websitebezoekers

150%

Meer klikken

20+

Volgers p/m

Websiteoptimalisatie Keyminds uitgelicht
Onze Messengers

Zij weten alles over deze case.

Serkan Gozmen

Serkan

Managing Director (CEO)

Ellen Tournier

Ellen

Communicatiemanager

Raynor

Raynor

Senior SEA Marketeer

Roy 0394 Kopiëren

Jelmar

Front-end Developer

Marleen Klein Koerkamp

Marleen

Contentspecialist

Christian

Christian

Performance Marketeer