Online marketing voor Piek Energie
In een concurrerende markt wil je je onderscheiden, ook online. Je wil online vindbaar zijn, maar ook een visitekaartje kunnen afleveren met jouw website. Daar zijn we voor Piek Energie wel in geslaagd!
Sinds 2021 verzorgt Wemessage al SEA voor deze klant en twee jaar later bouwden we al een nieuwe website. Dit jaar startten we bovendien ook met SEO. Succes is aanstekelijk, laten we maar zeggen…
Opdrachtgever | Piek Energie |
Diensten |
Advertising Design & development SEO Marketing |
Website | Bekijk de website |
Dienstenpallet
Piek Energie is van alle (duurzame) markten thuis. Ze installeren zonnepanelen, warmtepompen, airconditioning, maar ook laadpalen voor elektrische auto’s. Toen onze SEA-specialisten begonnen met het adverteren in Google, was het dus nauwkeurig uitpluizen waar op te focussen.
Het duurde echter niet lang voordat de juiste snaar was geraakt: SEA-campagnes waar zonnepanelen veelal het zoekwoord vertolkten, deden het uitmuntend. Zo goed zelfs, dat we tegen het eind van 2021 converteerden tegen €15,70 per conversie! Dat houdt in dat Piek Energie per gerealiseerde conversie (ingevuld offerte- of contactformulier, belletje of mailtje) nog geen zestien euro betaalt. Erg goedkoop, als je je bedenkt wat de installatie van een zonnepaneel hen oplevert.
Dieper de data in
Interessant om te zien, is dat de focus de afgelopen jaren telkens wat verlegd is. In 2021 en 2022 deden de zonnepanelen het dus goed, terwijl 2023 het jaar van de warmtepompen was. In zes maanden tijd wisten we voor deze dienst meer dan 400 offerteaanvragen binnen te halen.
Dit jaar blijken de airco-campagnes het best te werken. We adverteren in een straal van tachtig kilometer rondom Pieks vestigingsplaats, Breda, en sluiten België daarvan uit. Focuszoekwoorden zijn bijvoorbeeld:
- ‘Airco Breda’
- ‘Airco Oosterhout’
- ‘Airco Tilburg’
Meer generiekere termen laten we daarentegen niet buiten beschouwing. Denk aan:
- ‘Airconditioning kopen en installeren’
- ‘Airco inclusief montage’
- ‘Duo split airco inclusief montage’
Dat smaakt naar meer!
Met dank aan onze SEA-specialisten hebben we doorlopend succesvolle Google Ads-campagnes voor Piek Energie kunnen uitvoeren. Wat dat concreet betekent? Vanaf het moment dat we voor Piek aan de slag zijn gegaan (midden 2021) tot op heden (midden 2024), zijn er 6400 conversies uit de campagnes voortgekomen, waarvan 4750 ingevulde offerteformulieren. Een conversie kostte Piek Energie gedurende deze periode gemiddeld €23,-.
Dat beide partijen tevreden zijn over de samenwerking, blijkt wel uit het akkoord op het SEO-voorstel dat Wemessage Piek dit jaar deed. Sinds kort proberen onze SEO-specialisten ook op organische wijze leads voor de diensten van Piek Energie genereren – weer een totaal andere discipline van het vak online marketing. Updates zullen ongetwijfeld volgen!
Conversies
Leadformulieren
Kosten per conversie