Dit staat ons in 2019 te wachten

7 januari 2019

WE Wemessage Logo Blog

Time flies, voordat je het weet is het alweer 2019 en staat generatie Z voor de deur! Wat krijgt de nieuwe generatie consumenten het liefst voorgeschoteld? En welke trends zien we dit jaar nog meer groeien? Dit staat ons in 2019 te wachten.

Generatie Z

Gen Z, oftewel Generatie Z, zijn mensen die tussen 1995 en 2009 geboren zijn. De nieuwe generatie consumenten. Ook wel de mobiele generatie of digital natives genoemd. Ze zijn opgegroeid met tablets, mobiele telefoons en andere digitale tools. Dat maakt ze een hele andere doelgroep voor marketeers dan bijvoorbeeld Millennials of Generatie X. In 2019 wordt generatie Z trending topic. Huishoudens geven gemiddeld het meeste geld uit aan tieners en jongvolwassenen, wat ervoor zorgt dat deze generatie veel invloed heeft op het koopgedrag van mensen.

“Als je als merk NU inhaakt en met ze meegroeit, kun je ze voor de rest van hun leven aan je binden”, aldus Frankwatching.

Micro-influencers

Influencers zijn de afgelopen twee jaar uitgegroeid tot een populaire marketing tool. Merken maken gretig gebruik van de mogelijkheid om hun product te laten aanprijzen door populaire YouTubers en Instgrammers. Daar komt dit jaar verandering in. Vanaf 2019 zien we een verschuiving in de wereld van influencers. Micro-influencers gaan een grote rol spelen voor bedrijven. Deze groep heeft een profiel op YouTube of Instagram met 5.000 tot 25.000 volgers en een duidelijk thema. Geen megasterren, maar local heroes. Hierdoor staan ze veel dichterbij hun volgers en zijn ze toegankelijk. Het zijn mensen die betrouwbaar overkomen en waarmee volgers zichzelf identificeren. Doordat micro-influencers zich vaak op één duidelijk thema focussen dat hen zelf ook werkelijk aanspreek, straalt hun content passie en echtheid uit. Een afgebakend onderwerp is ook fijn voor ondernemers. Zo heeft elke branche zijn eigen local heroes.

Google, doe het licht aan!💡

Is jouw huis al slim? De Smart Home trend zet in 2019 door. In Amerika heeft één op de vijf huishoudens al een slimme luidspreker in huis, Google Home of Amazon Echo bijvoorbeeld. Bedrijven spelen met speciale Smart programma’s in op de trend, waardoor deze zich in de komende jaren steeds verder zal uitbreiden. “Google, doe het licht aan. Google, zet de verwarming op 21 graden. Google, speel muziek van Beyoncé. Google, wat is 321 – 144?” Met Smart Home wordt alles in een oogwenk voor je geregeld!

Social Sales

Social media om ‘sociaal te zijn’ is zóóó 2018! We zetten Instagram, Facebook en andere social kanalen steeds vaker in voor sales. Geen links die ons doorleiden naar de website, maar directe verkoop vanaf je social kanaal. De scheidingslijn tussen social media en e-commerce vervaagt steeds meer doordat platformen als Instagram, Facebook en Pinterest steeds meer mogelijkheden bieden om producten rechtstreeks vanaf daar te verkopen met een simpele swipe up.

Marketing trends: blijf up to date

Op de hoogte blijven van de nieuwste marketing trends? Missers voorkomen? Houd onze blog in de gaten of neem vrijblijvend contact op om met ons te sparren over de marketingmogelijkheden voor jouw onderneming.

Terug naar overzicht Marketing trends: 5 missers uit 2018