Minder ruimte voor berichten van bedrijven op Facebook

24 juli 2018

We wemessage Blog

Facebook gaat meer ruimte vrij maken voor berichten van vrienden en familie. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor bedrijven en nieuwsorganisaties. Op deze manier zal er minder ruimte over zijn voor advertenties en retargeting-campagnes. Facebook wil op deze manier meer terug naar het idee van “connecting people”.

Facebook kwam eerder al met een update om updates van vrienden voorrang te geven. Nog steeds blijkt dat er belangrijke berichten van vrienden niet worden getoond, dus gaat Facebook verder en kan je nu zelf bepalen welke berichten hij of zij het liefste ziet. Er zullen 3 opties komen van ‘hide’ ‘unfollow’, en ‘see first’. Op deze manier wordt een tijdlijn veel relevanter en persoonlijker.

Welke gevolgen heeft dit voor bedrijven?

Voor bedrijven en nieuwssites betekent dit minder ruimte. Als bedrijven veel websitebezoekers trekken via Facebook kan dit een groot nadeel worden. Deze berichten worden later getoond in de media. Maar hoe kom je als bedrijf dan toch hoger in de tijdlijn? Als veel personen de content delen of anderen erin taggen. Deze advertenties worden dan als relevant beschouwd voor bezoekers.

Meer bereiken met Facebook? Wemessage helpt!

Kan jij ondersteuning gebruiken bij het adverteren op Facebook? Of wil je kennis met ons delen omtrent Facebook, dan staan wij altijd open voor een goed gesprek. Laten we onder het genot van een bakkie koffie eens sparren.

Bron: https://newsroom.fb.com/news/2016/06/building-a-better-news-feed-for-you/

Terug naar overzicht Content marketing