Online optimalisatie na je KTO

25 mei 2020

Wemessage blogs Blog

Door de stijgende concurrentie gaan bedrijven op zoek naar een unieke manier van handelen om zich te onderscheiden van anderen. Een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) is de perfecte manier om te bekijken waar jouw doelgroep precies naar op zoek is. Zit je in de B2B? Dan is de aard van de klantrelatie een belangrijke rol voor de opzet van jouw KTO. Een KTO in de B2B is in dat opzicht anders dan in de B2C. Het onderzoek stopt niet na het onderzoek en de resultaten. Het belangrijkste is de opvolging!

Uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek

Als je hebt besloten om de klanttevredenheid te onderzoeken, heb je waarschijnlijk een enquête opgesteld met vragen die voor jou van belang zijn. Heb je eenmaal antwoord ontvangen van je klanten en de resultaten doorgenomen, dan is het tijd voor actie! Het komt te vaak voor dat bedrijven een KTO uitvoeren, maar de resultaten in een la stoppen en vervolgens niets doen om die klanttevredenheid op te schroeven. Het uitvoeren van zo’n onderzoek houdt hier allesbehalve op. De inzichten uit een klanttevredenheidsonderzoek zijn enorm waardevol en moeten jou stimuleren om je bedrijf te blijven verbeteren en optimaliseren.

Opvolging na een klanttevredenheidsonderzoek

De opvolging maakt het verschil. Het is de bedoeling dat je kritisch naar de resultaten kijkt en doelen opstelt. Dit doe je door een verbeterroute te volgen om zo jouw zwakke punten om te keren naar sterke punten. Blijkt uit je resultaten dat jouw bedrijf niet goed vindbaar is? Investeer in een nieuwe website of maak gebruik van social media marketing om jouw bedrijf en producten of diensten goed vindbaar te maken. Zijn jouw klanten ontevreden over de opvolging van jouw diensten, dan is het inzetten van e-mailmarketing de ideale oplossing. Heb je na je klanttevredenheidsonderzoek jouw diensten of producten geoptimaliseerd? Zorg dat je dit goed met jouw klanten communiceert en jouw geoptimaliseerde diensten of producten laat uitblinken door gebruik te maken van marketing. Online marketing speelt daarom een belangrijke rol bij de opvolging na jouw KTO. Continu in contact blijven met klanten en laten weten waar jij mee bezig bent is enorm van belang. Ben je klaar met jouw verbeterroute? Blijf communiceren met jouw klanten en kom erachter of zij tevreden zijn met jouw geoptimaliseerde producten of diensten. Zo maak je als bedrijf het verschil!

Waarom is de opvolging van een klanttevredenheidsonderzoek belangrijk?

Een KTO geeft jou inzichten, maar dat is niet de enige reden waarom een KTO een goed idee is. Aan inzichten heb je niks als je er niks mee doet. Het gaat dus voornamelijk om de opvolging van je KTO die jou voordelen op kan leveren. Het is je tijd waard om op de juiste manier aan de slag gaat met de resultaten van het onderzoek. De wensen en behoeften van jouw klanten in kaart brengen loont op de lange termijn. Bedrijven die zich onderscheiden in klanttevredenheid en klantbeleving en hiervoor online marketing gebruiken, doen het beter dan bedrijven die zich daar niet mee bezighouden. Dus de uiteindelijke online optimalisatie is hetgeen dat zorgt voor een hoge klanttevredenheid. Dit loont zich op diverse manieren:

  • Tevreden klanten zijn bereid jouw bedrijf aan te raden bij anderen;
  • Tevreden klanten blijven langer klant;
  • Gemiddeld geven tevreden klanten meer geld uit.

Tevreden klanten zorgen voor een hogere omzet en tevens zorgt een hoge klanttevredenheid voor meer werkplezier binnen jouw bedrijf. Een win-winsituatie dus!

Wemessage helpt je bij jouw marketingopvolging

Ben je als bedrijf bezig met jouw verbeterroute na een klanttevredenheidsonderzoek en weet je niet hoe jij je communicatie en marketing moet inzetten? Wemessage helpt je graag verder. Wij doen ons best om marketing(communicatie)doelstellingen te behalen. Dit doen wij door online marketing zo optimaal en efficiënt mogelijk in te zetten. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.

Alle blogsTerug naar overzicht LinkedIn Stories: yay or nay?