Laat zien wie je bent!

4 juni 2021

Wemessage blogs Blog

Je hebt een flitsende website voor je onderneming laten designen en bouwen, maar dan… Hij moet gevuld worden met teksten. Je producten of diensten – ja, daar kom je wel uit. Die ken je van haver tot gort en kun je tot in de kleinste details beschrijven als het moet. Aan de over ons-pagina begin je vervolgens vol goede moed, maar na een uur staart er nog steeds een leeg scherm naar je terug. Want over jezelf of je bedrijf schrijven… Tja wat vertel je dan eigenlijk? In deze blog help ik je een eindje op weg met wat handige tips.

Het belang van de over ons-pagina

Vergis je er niet in hoe belangrijk de over ons-pagina is voor je website. Vaak wordt ‘ie beter bezocht dan je denkt. Het is niet ongebruikelijk dat het een van de best bezochte pagina’s is. Ook bij Wemessage zien we deze pagina het grootste deel van de tijd terugkomen in de top 5. Maar waarom doen de over ons-pagina’s het zo goed? De belangrijkste reden hiervoor is dat bezoekers graag willen weten met wie ze te maken hebben. Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Je over ons-pagina is bij uitstek de plek om je menselijke kant te laten zien, je te onderscheiden van je concurrenten, sympathie op te wekken en bezoekers het vertrouwen te geven om met je in zee te gaan.

Nuttige tips

Oké, dat de over ons-pagina belangrijk is weet je nu, maar daarmee ben je er nog niet. Neem onderstaande tips ter harte en je zult zien dat je een heel eind komt!

  1. Wees persoonlijk

Ik weet het, dit klinkt als een open deur, maar ik zie maar al te vaak dat een over ons-pagina veel te zakelijk wordt ingestoken. Spreek je bezoeker direct aan en probeer zinnen als: ‘Wemessage denkt mee met haar klanten’ te vermijden. Dit komt heel afstandelijk over. ‘Wij denken met je mee’ klinkt toch veel beter? Je geeft je bezoekers zo een veel menselijkere indruk van je organisatie. Deze tip kun je trouwens ook goed toepassen voor al je andere websiteteksten.

  1. Pictures please!

Nee, niet van hoe je pand eruitziet, maar van jezelf en je team. Plaats een mooie teamfoto of stel de teamleden apart van elkaar voor. Allebei kan ook natuurlijk. Heb je een toffe bedrijfsvideo? Nog beter! Plaats ‘m op je over ons-pagina. Zo zien je bezoekers niet alleen de gezichten achter je bedrijf, maar krijgen ze ook een beter beeld van de bedrijfscultuur. Let maar op, dit komt je betrouwbaarheid ten goede. Bezoekers zullen eerder een connectie met je voelen en geneigd zijn om tot actie over te gaan.

  1. Hoe concreter, hoe beter

Iedereen roept dat ze de allerbeste kwaliteit of service leveren, dat ze uniek zijn, duurzaam zijn of dat ze de grootste in hun soort zijn. Dat is makkelijk gezegd, maar waar maken bezoekers van je website uit op dat dit ook echt zo is? Geef voorbeelden waar dit uit blijkt. Claim je dat je duurzaam bezig bent? Vertel je bezoeker hoe je dat doet. Misschien wordt er binnen je organisatie bijvoorbeeld alleen nog maar digitaal met klanten gecommuniceerd, waardoor jullie veel papier besparen. Het is helemaal mooi als je dit nog concreter kunt maken door aan te geven hoeveel bomen je hiermee op jaarlijkse basis bespaart.

  1. Call to action

Sluit af met een call to action. Als het goed is heb je je bezoeker er met de informatie die je hebt gegeven namelijk van overtuigd dat hij het beste af is als hij jouw product of dienst aanschaft. Inkoppen dus! Maak het je bezoeker zo eenvoudig mogelijk door ze met je CTA door te linken naar de pagina waar ze een offerte kunnen aanvragen of een product kunnen bestellen.

Kom je er niet uit?

I got you covered! Schrijven is nu eenmaal niet voor iedereen een favoriete bezigheid. Voor mij gelukkig wel! Ik ga dan ook graag voor je aan de slag met de tekst voor je over ons-pagina. Niet alleen daarmee trouwens, ook de andere teksten voor je website neem ik voor mijn rekening. Geheel SEO-proof, uiteraard. Neem gerust contact op als je meer wilt weten over de mogelijkheden.

Alle blogsTerug naar overzicht Een succesvolle strategie voor Pinterest