Terugblik: de marketingtrends van 2019

18 december 2019

Wemessage blogs Blog

Nog een aantal weken te gaan en dan is het voorbij! Het jaar 2019 zit erop. Dan gaan wij knallend het nieuwe jaar in. πŸŽ‡ Bij een jaarswisseling kan een terugblik op het afgelopen jaar natuurlijk niet ontbreken. Daarom staan we even stil bij de marketingtrends van 2019.

Marketingtrends 2019

LinkedIn

LinkedIn groeit, en hoe! Het social mediaplatform had in 2018 ten opzichte van 2017 een stijging van 25% in het aantal dagelijkse gebruikers. Inmiddels zijn er wereldwijd ongeveer 600 miljoen leden en dit aantal blijft groeien. πŸ™€ LinkedIn slim inzetten is erg aantrekkelijk voor jou en jouw bedrijf. Tijd voor Social Selling dus! Wil jij actiever zijn, maar weet je niet hoe? Wemessage helpt je uit de brand met onze Academy. Neem contact met ons op en kijk wat wij voor jou kunnen betekenen.Β 

Instagram Stories

Social media is erg interessant voor bedrijven. Instagram is daar geen uitzondering op. So let’s talk about Instagram Stories! πŸ™‹β€β™€ Ben je actief op Instagram, dan zal deze functie je niet ontgaan zijn. Je plaatst een foto of video en deze is 24 uur lang te zien. Zonde van die mooie content? Nee, hoor. Gelukkig kan je de stories namelijk ook opslaan op je profielpagina, zodat ze altijd terug te vinden zijn. As we speak zijn stories zelfs populairder dan de reguliere feed! 500 miljoen accounts op Instagram gebruiken dagelijks stories. Bij Wemessage zijn wij helemaal pro Instagram Stories. Je story zal een groot percentage van je volgers bereiken. Probeer dan ook om regelmatig iets in je verhaal te plaatsen. Met de swipe up-functie kan je (vanaf 10.000) volgers snel begeleiden naar jouw website. Zo maak je een makkelijke verbinding tussen social media en je website. Ideaal!

Β E-mailmarketing

Is het je al opgevallen, die vollere inbox? πŸ‘€ Met de groei van marketing automation kan je slim inspelen op de customer journey. Stel je voor dat jij een aantal artikelen in je winkelwagen heb staan en ervoor kiest om toch niet af te rekenen. Ping! Daar heb je de volgende dag een mailtje met een kortingscode. Voor je het weet ben je over die streep getrokken en heb jij een nieuwe aankoop gedaan. Dit is een mooi voorbeeld van marketing automation. Koppel content en acties om zo klanten met een geautomatiseerd proces naar de kassa te leiden. Het is zonde als je deze vorm van marketing laat liggen met je webshop.

Wij zien kansen voor 2020, zie jij ze ook? Samen met jou kijkt Wemessage naar alle marketingmogelijkheden om het maximale resultaat te bereiken. Neem direct contact met ons op!

Alle blogsTerug naar overzicht Kom ook naar Wemessage op Foute Kersttruiendag