Tips voor een meta title en meta description

5 augustus 2019

WE Wemessage Logo Blog

Hoger staan in de Google ranking? Dat doe je simpelweg al door je meta title en meta description te optimaliseren. Een meta title en meta description zijn belangrijke onderdelen voor SEO. Maak deze onderdelen SEO-proof en bemachtig die hogere ranking. Hierdoor krijg meer bezoekers en dus meer omzet. Tijd voor optimalisatie dus!

Meta title + meta beschrijving tips

Hoe schrijf je de perfecte meta description?

Het schrijven van de perfecte meta description kan een lastige opgave zijn. Je moet namelijk met weinig woorden een hele pagina samenvatten. Om jou hierbij te helpen geven wij een aantal tips die zeker van pas zullen komen tijdens het schrijfproces. 

1) Gebruik Yoast SEO – Dit is een plugin die naar jouw beschrijving kijkt en tips geeft. Zo zie je direct wat de verbeterpunten zijn.
2)
Zoekwoorden – Gebruik in de beschrijving minstens één of twee zoekwoorden om Google te helpen jouw pagina goed te  indexeren.
3) Locatie – Prikkel iemand die in de buurt woont of werkt extra door de locatie te noemen.
4) Call to Action (CTA) – Zet een bezoeker aan tot actie door een Call to Action te gebruiken in de description.
5) Icons – Het gebruik van icons zorgt ervoor dat jouw description opvalt tussen alle andere websites. Denk eens aan het gebruik van , 🎯 of 📣.

Wat is een Call to Action (CTA)?

Een Call to Action (CTA) is een zin om iemand te triggeren en/of tot actie over te laten gaan. Om dit succesvol te doen is het van belang de juiste pakkende woorden te gebruiken. Bekijk hieronder de meest gebruikte CTA’s.

Top 5 meest gebruikte CTA’s in de meta title:

1) Kopen
2) Shop
3) Nu
4) Bestellen
5) Gratis

Top 5 meest gebruikte CTA’s in de meta description:

1) Bekijk
2) Bestel
3) Nu
4) Zoek
5) Kopen

Neem deze tips ter hand en kijk nog eens naar jouw meta title en meta description. Wie weet zijn hier nog veel punten te behalen en pak jij die hoge plekken in Google!

Terug naar overzicht Een kijkje in de wereld van content marketing