Targeting op YouTube

Organisaties hebben vaak de veronderstelling dat YouTube enkel en alleen wordt gebruikt ter vermaak. En ja, YouTube wordt ook veel gebruikt voor het bekijken van een leuke of eventueel leerzame video. Uit onderzoek is echter gebleken dat YouTube ook veel gebruik wordt om meer te leren over bepaalde producten. Meer dan de helft van de mensen die op Google naar een product zoekt, gaat daarna naar YouTube om nog meer over het product te weten te komen!

YouTube is dus voor veel mensen een onderdeel van de online journey naar een product of dienst. Op YouTube is het ook mogelijk om in te haken in verschillende delen van de customer journey van klanten. Zo kun je een videoadvertentie vertonen die meer naamsbekendheid genereert, maar ook een specifieke productvideo die dieper ingaat op de overwegingsfase van de gebruiker.

Het nieuwe tv-kijken

Als platform waar maandelijks ruim twee miljard mensen gebruik van maken, biedt YouTube veel mogelijkheden om ook jouw doelgroep te bereiken. YouTube wordt steeds populairder en blijft groeien in het aantal gebruikers en content.

De potentie van video-adverteren op YouTube is dan ook gebaseerd op het feit dat YouTube onderdeel uitmaakt van ’het nieuwe tv-kijken’. Een videoadvertentie op YouTube biedt namelijk meer mogelijkheden dan een traditionele reclame op tv. Zo kun je op YouTube gericht targeten op doelgroepen en content. Waar op tv iedereen de reclame ziet die toevallig die zender op heeft staan, kun je er op YouTube voor kiezen om je te richten op een specifiek segment binnen je doelgroep. Dit maakt de videoadvertenties een stuk relevanter voor de kijker, waardoor de kans op conversies toeneemt.

Maak een afspraak met Murat

Haal alles uit jouw videocampagnes!

    Naam *

    E-mailadres *

    Telefoonnummer *

    Vraag of opmerking



    Danny Cta
    Google Shopping

    Ondersteuning voor search-campagnes

    Door verschillende kanalen en verschillende vormen van adverteren in te zetten, vergroot je de kans op succes van jouw online strategie. Naast dat je als bedrijf met je product op meerdere plekken met verschillende content gevonden kan worden, maken de verschillende campagnes elkaar ook sterker. Zo is gebleken dat marketeers die naast een zoekcampagne, ook een YouTube-videocampagne starten, een 4% lagere CPC (kosten per klik) hebben. Daarnaast stijgt ook hun conversiepercentage met 3%. Dit betekent dat er naast lagere kosten, ook meer conversies worden binnengehaald. Een win-winsituatie, dus!

    Met YouTube Advertising ben je in staat om gericht te targeten op segmenten met verschillende interesses en demografische gegevens binnen je doelgroep. Zo kun je video’s gebruiken om bezoekers die op je site zijn geweest, te stimuleren om terug te komen, maar ook videoadvertenties inzetten om bij nieuwe gebruikers awareness te creëren en deze naar je website te lokken. Met YouTube Advertising kun je dus veel verschillende kanten op. De specialisten van Wemessage weten precies hoe ze YouTube Advertising ook in jouw voordeel kunnen laten werken!

    Partners

    Google
    Onze Messengers

    Onze YouTube-marketeers

    Christian

    Christian

    SEA-specialist

    Danny Kosmeijer

    Danny

    Marketingcoördinator

    Raynor

    Raynor

    Senior SEA-specialist

    Robin

    Robin

    SEA-specialist