Reith Power
‘Gedreven door groene energie,’ dat is het motto van Reith Power. Zij richten zich op het adviseren, leveren en installeren van laadpalen voor zowel zakelijke klanten als particulieren. Hun doel is om Nederland stapsgewijs te verduurzamen. Als dochteronderneming van Reith Elektrotechniek beschikt het bedrijf over meer dan 135 jaar kennis en ervaring in het leveren van energieoplossingen. Met deze ervaring zorgt Reith Power ervoor dat laden een zorgeloos proces wordt.
De reden dat Reith Power het partnerschap opzocht met Wemessage lag in leadoptimalisatie. Waar Reith Power een sterke kwantiteit leads per maand hadden, was de kwaliteit van de leads vaak minder interessant. Dit was het belangrijkste pijnpunt van Reith Power.
Opdrachtgever | Reith Power |
Diensten |
Display Marketing Landingspagina Leadstrategie Linkbuilding Logo & huisstijl Search Engine Advertising Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Strategie en webbouw
Om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de leads toe zou nemen, moest er kritisch worden gekeken naar de strategie van Reith Power en of de website toereikend was voor die strategie. Reith Power positioneerde henzelf gelijkwaardig als een leverancier van laadpalen tegenover zakelijke en particuliere klanten. Hoewel deze positionering voor veel one time leads zorgde vanwege de hoeveelheid particuliere klanten, was de LTV (Life Time Value) per lead matig. Door de focus te verleggen naar de zakelijke klanten neemt de gemiddelde LTV per lead toe!
Om deze strategieswitch te bewerkstelligen is de website zodanig ingericht dat zakelijke klanten de voorgrond krijgen. Particulieren kunnen uiteraard nog gebruik maken van de diensten van Reith Power en de website faciliteert het informeren over de diensten nog altijd, maar voorlopig in mindere mate.
SEO en content
Als resultaat van de strategieswitch en de websitebouw was zakelijke content en SEO van belang om betere aanschrijving te krijgen in de SERPs. Reith Power neemt om deze reden maandelijkse uren af zodat de geschreven landingspagina’s gericht op zakelijke content van de hoogste standaard zijn. Bovendien passen wij linkbuilding toe voor Reith Power. Dit heeft als doel om de domein autoriteit te verbeteren, zodat een structureel hogere positie in de Google zoekresultaten wordt behaald. Hoe hoger de domein autoriteit van een website, hoe beter Google landingspagina’s zal indexeren.
Advertising
Er zijn ook grote slagen gemaakt op het gebied van SEA. Onze specialisten hebben, conform de strategie, direct doelgroepen aangemaakt voor de zakelijke markt. Om Reith Power te voorzien van de optimale ROAS (Return On Ad Spend) werd het Ads account gevuld met conversiedata. Middels deze conversiedata kon er een geautomatiseerde biedstrategie worden toegepast die de doelgroepen zou voorzien van zoekadvertenties. Zodoende hielden onze SEA-specialisten tijd over om op strategisch niveau te bedenken welke wins Reith Power nog meer zou kunnen maken.
Display Ads
We hebben Display Advertising gedraaid per doelgroep, Ads gedraaid op basis van merknaam. De merknaamcampagne was op den duur zelfs goed voor 16 conversies per maand. Daarnaast draaien er ook Ads op Google Discovery, een tijdlijn op de homepage van Google zelf.
Strategische wins
In het Ads-account van Reith Power zelf zijn ook vorderingen gemaakt. Zo heeft de geautomatiseerde biedstrategie tijd bespaart om kritisch te kijken naar het uitsluiten van zoektermen. De locatie targeting instellingen zijn aangepast zowel als de Ads-extensies, zodat Google deze beter kan plaatsen op relevante zoekresultaten pagina’s. De kleinere details zijn ook niet vergeten: vanwege de targeting op zakelijke klanten zijn bepaalde Ads-campagnes in het weekend uitgezet omdat men veelal in het weekend niet zakelijk bezig is.
De vruchten werpen zich af!
Een maatwerkwebsite en een strategische partner die maandelijkse marketingwerkzaamheden voor jouw bedrijf verricht. Wat schiet je ermee op? In het geval van Reith Power heel veel! Hoewel de insteek op zakelijke klanten ervoor heeft gezorgd dat de positie van de landingspagina’s voor particulieren heeft doen zakken, zijn de leads waardevoller geworden! Waar er eerst 60 leads per maand werden gerealiseerd met misschien 3 interessante potentiële klanten, zijn het er nu tussen de 10-20 interessante leads.
Meer leadgeneratie p/m
Meer waardevolle leads
Hogere LTV per klant