Een schot in de roos

Biljart- en dartwinkel.nl

Tegenwoordig worden we allemaal volgegooid met termen als duurzame groei en partnership, waardoor ze behoorlijk cliché zijn geworden. Toch, zijn er geen andere woorden zo passend als deze, om onze samenwerking met Dibo te beschrijven. Dibo begon in 1979 met een fysieke biljart- en dartspeciaalzaak in de woonplaats die voor ons voelt als thuis, namelijk Deventer. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot de grootste online specialist in biljart- en dartartikelen, met twee grote webshops en een experience store in Deventer. Zo is onze samenwerking werkelijk een schot in de roos gebleken. Maar hoe is deze samenwerking ontstaan en hoe gaan we in de toekomst verder?

De totstandkoming van onze fijne collaboratie is een verhaal op zich. Toen Wemessage nog in de kinderschoenen stond, kwam er vanuit ons groeiende aantal medewerkers steeds meer vraag naar vermaak tijdens de pauzes. Zo trokken Murat en Serkan naar de lokale dartwinkel om een dartbord aan te schaffen, waar ze een leuk praatje met de eigenaren maakten. In het gesprek kwam de wens ter sprake om hun webshops hun hoofdzakelijke bron van inkomsten te maken. Met deze opmerking wisten Murat en Serkan wel raad en zo pitchten ze ter plekke de mogelijkheden voor een samenwerking. Terug op kantoor waren ze niet alleen een dartbord, maar ook een nieuwe klant rijker.

Opdrachtgever Dibo
Diensten E-commerce strategie
Landingspagina
Linkbuilding
Remarketing
Search Engine Advertising
Website Bekijk de website
Web Screen 2 Biljartwinkel webshop Biljartwinkel webshop Dartwinkel webshop Dartwinkel webshop
Onze oplossing

De basis voor een jarenlange samenwerking

Dibo wilde groot worden met haar webshops en schakelde Wemessage in om te helpen. Murat zat geregeld met de eigenaren Edwin en Marcel om tafel om te sparren. De oplossing om te groeien bleek al snel dual funnel marketing te zijn. Allereerst richtten we ons op performance marketing, waarna we op duurzame wijze interessante accounts bleven benaderen door middel van remarketing. Naast de marketingstrategie sparden en sparren we nog steeds graag met Dibo, als het op sales of interne communicatie aankomt. Zo leveren we een totaalpakket aan strategie, dus!

Instagram feed biljartwinkel
Instagram feed dartwinkel
Lange- en kortetermijnstrategie

SEO & SEA

Aan de hand van Search Engine Advertising zijn we veel traffic naar de site gaan leiden. Hiervoor zetten we in eerste instantie Display Ads en Search Ads in. Nu de traffic op peil is, zetten we advertising in om geïnteresseerde bezoekers opnieuw te benaderen met remarketing. Zo stijgt het conversiepercentage nog altijd aanzienlijk (met 3,5%) en sturen we de campagnes bij waar nodig.

Daarnaast verrichten we ook maandelijkse SEO-werkzaamheden voor Dibo. Waar Ads eerst leidend was voor het aantrekken van bezoekers, is het nu noodzaak om de hoeveelheid traffic op duurzame wijze op peil te houden. Van landingspagina’s tot on-page SEO, wij verzorgen alle pagina’s van Dibo tot in de puntjes. Deze Champions League-verzorging gaat gepaard met een sterke linkbuildingstrategie, waardoor ook Google weet dat Dibo een autoriteit en marktleider is op het gebied van dart- en biljartartikelen. En nu de shops sinds januari 2024 zijn omgebouwd naar Magento 2 met verbeterde prestaties, is er niets dat nog meer prachtige resultaten in de weg zal zitten.

Het resultaat

De cijfers blijven toenemen

In de maanden januari en februari, wanneer darten in populariteit toeneemt wegens diverse kampioenschappen, schieten de verkoopcijfers van Dibo door het dak. Maar ook tijdens de andere maanden liegt de data van Dibo er niet om. En dat allemaal dankzij hun mega online presence. Want zeg je dart of biljart, dan zeg je Dibo! In de afgelopen jaren zijn we van gemiddeld 10.000 bezoekers per maand, uitgegroeid tot 50.000+ bezoekers per maand en dat is ook terug te zien aan de conversies. Ten opzichte van 2023 is het conversiepercentage dit jaar met 3,5% toegenomen, dankzij een effectieve remarketing strategie en verbeterde user experience.

Toen de samenwerking met Dibo begon, werd er een omzet van < €10.000 euro per maand gedraaid met de webshops en de fysieke winkel. Inmiddels zijn de webshops alleen al goed voor een omzet van > €100.000 euro per maand. Dat zijn prachtige resultaten, waar wij trots onderdeel van zijn. En met de geplande verlenging van onze samenwerking, blijft de strategie van Dibo de komende jaren ongetwijfeld een schot in de roos. Op naar nog veel meer successen en toenemende cijfers!

>50k

Bezoekers per maand

>100k

Omzet per maand

>3,5%

Conversiepercentage

Websites Dibo uitgelicht
Ook groeien in omzet?

Wij helpen je verder

    Naam *

    E-mailadres *

    Vraag of opmerking

    Onze Messengers

    Zij weten alles over deze case.

    Wemessage Danny

    Danny

    Head of Marketing

    Thumbnail Wemessage Murat 2

    Murat

    Managing Director

    Wemessage Serkan

    Serkan

    Managing Director