Wat zijn landingspagina's?
Om als organisatie in zoekmachines goed vindbaar te zijn, is het belangrijk om de juiste landingspagina’s te schrijven. Landingspagina’s zijn de pagina’s van je website waarop jouw doelgroep als eerste binnenkomt. Het is belangrijk dat bezoekers van jouw landingspagina’s de informatie vinden die ze zoeken en tegelijkertijd gestimuleerd worden om een vervolgactie uit te voeren.
Je wilt bijvoorbeeld dat bezoekers meer pagina’s op je website bekijken, zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een aankoop doen. Bij het schrijven van landingspagina’s komen dus verschillende factoren kijken. De contentspecialisten van Wemessage weten als geen ander hoe ze een goed leesbare en SEO-proof landingspagina moeten schrijven om hoog te scoren in de zoekmachines.
Belang van landingspagina’s
Relevante en stimulerende landingspagina’s zijn een absolute must voor het verbeteren van je organische vindbaarheid. Relevantie draait om het laten aansluiten van je landingspagina bij de zoekterm van je doelgroep. De bezoeker moet op de landingspagina alles kunnen vinden wat hij of zij zoekt. Dit maakt de kans groter dat de bezoeker een vervolgactie uitvoert.
Stimulatie wil zeggen dat je de bezoeker ook stimuleert tot een vervolgactie. Dit kan door het plaatsen van een CTA (Call to Action) of het verwijzen naar andere pagina’s van je website. Hiermee voorkom je dat een bezoeker direct na het bekijken van je landingspagina weer vertrekt.
Het schrijven van landingspagina’s is een investering voor de lange termijn. De pagina’s zullen namelijk lang niet altijd direct bovenaan in de zoekresultaten komen te staan, maar zullen juist stukje bij beetje stijgen. Het schrijven van de juiste landingspagina’s draagt dus bij aan een groei in naamsbekendheid, bezoekers en conversies. Daarnaast profiteer je op de lange termijn van de online groeiende vindbaarheid van je bedrijf.
Groeien in organische vindbaarheid?
Hoe schrijf je een goede landingspagina?
Bij het schrijven van landingspagina’s focussen onze contentspecialisten zich op verschillende zaken. Allereerst is het belangrijk om de zoekterm waarop de landingspagina is gericht, vaak genoeg te laten voorkomen in de tekst. Daarnaast laten we in de (sub)titels ook het zoekwoord naar voren komen. Titels en subtitels dragen namelijk voor Google meer waarde dan de normale tekst in een alinea.
Een ander belangrijk aspect is de technische SEO, onderdeel hiervan is de snippet, dit is de term voor de url, metabeschrijving en metatitel van je pagina. De snippet is het blok tekst dat in Google verschijnt als jouw landingspagina wordt weergegeven. Hier is het dus ook erg belangrijk om de zoekterm in terug te laten komen. Er zijn natuurlijk nog veel meer factoren van belang bij het schrijven van een landingspagina. Hierover vertellen onze specialisten je graag meer!