Telefonische conversies tracken
In het digitale tijdperk klinkt het wat ouderwets, maar nog altijd is een van de voornaamste conversies van veel organisaties het ontvangen van telefoontjes. Vaak bevinden bellende klanten zich al verder in de customer journey en willen daarom specifieke informatie over jouw diensten of producten. Dat is waarom telefoonconversies zo waardevol zijn en waarom het belangrijk is om ze te meten en analyseren. Dat kan met Dynamic Call Tracking.
Mobiele en desktop Call Tracking
Er zijn twee manieren om Call Tracking te registreren: met mobiele Call Tracking en desktop Call Tracking. Bij mobiele Call Tracking staat er op jouw mobiele website een klikbare button met een link die bezoekers meteen naar hun belscherm brengt, met daarop het nummer van jouw organisatie. Desktop Call Tracking is ietwat complexer, omdat het niet mogelijk is om direct te bellen via je computer. Daarom maak je met Adcalls gebruik van een doorschakelnummer. Als bedrijf kun je jouw eigen netnummer kiezen dat Adcalls vervolgens zelf aanvult en automatisch zichtbaar maakt op jouw website. Wanneer de klant dat nummer belt, worden ze automatisch verbonden met jouw bedrijf en telt Google Analytics dit als telefoonconversie.
Het verzamelen van data over telefoonconversies is ontzettend belangrijk. Grofweg 80% van alle B2B-telefoonconversies wordt niet getrackt. Zonde! Het gaat namelijk om waardevolle data die het totaalplaatje van de conversies in Google Analytics compleet maken. Daarom bieden wij de sleutel tot dit plaatje aan: Dynamic Call Tracking. Zonder Dynamic Call Tracking kun je jouw Google-campagnes wel richten op advertenties die goed converteren, maar loop je potentiële besparingen mis op advertenties die juist niet goed converteren. Dankzij deze data kunnen wij de advertisingstrategie actief sturen door zoektermen uit te sluiten, zonder risico dat jij leads misloopt.
De spend die wij jou op deze manier besparen, kunnen we weer investeren in bestaande zoekwoorden met hoge concurrentie of in nieuwe mogelijkheden. Bovendien kunnen we met de extra data duidelijke afspraken maken over de CPL (Costs per Lead) en de Ads-strategie daar gericht op sturen.
Weten hoeveel conversies jij écht binnenhaalt?


Call Tracking met ervaring
Hoe meer data we hebben, hoe beter we kunnen sturen op jouw conversiedoelen. Om jouw onderneming te verzekeren van betere inzichten, doeltreffende optimalisaties en gerichte strategieën, kun jij jouw telefoongesprekken laten tracken door onze SEA-specialisten. Zij implementeren Dynamic Call Tracking, analyseren de resultaten en adviseren op basis van data over de volgende stap in de advertisingstrategie.
Partners
