Telefonische conversies tracken
In het digitale tijdperk klinkt het wat ouderwets, maar nog altijd is een van de voornaamste conversies van veel organisaties het ontvangen van telefoontjes. Vaak bevinden bellende klanten zich al verder in de customer journey en willen daarom specifieke informatie over jouw diensten of producten. Dat is waarom telefoonconversies zo waardevol zijn en waarom het belangrijk is om ze te meten en analyseren. Dat kan met dynamic call tracking.
Mobiele en desktop Call Tracking
Er zijn twee manieren om call tracking te registreren: met mobiele call tracking en desktop call tracking. Bij mobiele call tracking staat er op jouw mobiele website een klikbare button met een link die bezoekers meteen naar hun belscherm brengt. Bij desktop call tracking wordt er gebruik gemaakt van een doorschakelnummer. Als bedrijf kun je jouw eigen netnummer kiezen dat automatisch zichtbaar is op jouw website. Wanneer de klant dat nummer belt, worden ze automatisch verbonden met jouw bedrijf en wordt dit herkend als telefoonconversie.
Het verzamelen van data over telefoonconversies is ontzettend belangrijk. Grofweg 80% van alle B2B-telefoonconversies wordt niet getrackt. Zonde! Het gaat namelijk om waardevolle data die het totaalplaatje van de conversies compleet maken. Daarom bieden wij de sleutel tot dit plaatje aan: dynamic call tracking. Zonder dynamic call tracking kun je jouw Google-campagnes wel richten op advertenties die goed converteren, maar loop je potentiële besparingen mis op advertenties die juist niet goed converteren. Dankzij deze data kunnen wij de advertisingstrategie actief sturen door zoektermen uit te sluiten, zonder risico dat jij leads misloopt.
Weten hoeveel conversies jij écht binnenhaalt?


Call Tracking met ervaring
Hoe meer data we hebben, hoe beter we kunnen sturen op jouw conversiedoelen. Om jouw onderneming te verzekeren van betere inzichten, doeltreffende optimalisaties en gerichte strategieën, kun jij jouw telefoongesprekken laten tracken door onze SEA-specialisten. Zij implementeren dynamic call tracking, analyseren de resultaten en adviseren op basis van data over de volgende stap in de advertisingstrategie.
Partners
