Voetcomfort

V

WE Wemessage Logo Fan

Voetcomfort.nl

Een mooie puur Deventerse onderneming een nieuwe identiteit geven? Daar kon het team van Wemessage natuurlijk geen nee tegen zeggen. Een nieuw logo, nieuwe huisstijl en nieuwe website, zo luidde de opdracht van Voetcomfort. En zoals altijd begonnen we bij the roots

Bekijk de website
Voetcomfort website

Mission

Jaar0

Bezoekers0%

Conversies0%

The roots van Voetcomfort

Voetcomfort heeft een groot deel van haar vroegere identiteit laten vallen om een nieuw doel te bereiken: nóg meer mensen helpen met hun voetproblemen. Niet alleen patiënten uit Deventer zijn welkom, maar heel Nederland mag bij Voetcomfort binnenstappen! Daarom ‘verloor’ Voetcomfort het achterste deel van haar naam: Voetcomfort Deventer werd – kort maar krachtig – Voetcomfort. Een schone lei om een hele regio mee aan te spreken. Nu Voetcomfort namelijk ook een vestiging heeft in Apeldoorn, dekte de oude naam de lading niet meer. Heavy weight lossZeker niet. Wél een nieuwe kans die nieuwe deuren opent.

Hét passende logo

De restyling van de identiteit en website van Voetcomfort ging van start bij het logo. We werden gevraagd het oude logo (met een voet erin verwerkt) volledig los te laten. Om toch door te laten schemeren dat het bij Voetcomfort draait om het verhelpen van voetproblemen, verwerkten we subtiele elementen in het logo. Met de loyale blauwe kleur in de vorm van een teenafdruk ontstond een mooi beeldmerk met de initialen VC. Op basis van het nieuwe logo ontwierpen we een geheel nieuwe huisstijl: toegankelijke, rustige kleurcombinaties die we terug lieten komen in de visite- en afsprakenkaartjes, briefpapier, enveloppen en zelfs het pand van Voetcomfort. Het oude design werd volledig gerestyled door het Wemessage-team. En dat lieten we uiteraard ook terugkomen op de vernieuwde website.

Scrol maar door!

De main focus voor de website lag bij de kleuren. Van fel paars ging Voetcomfort naar aanspreekbaar blauw. Ook de typografie moest eraan geloven. Hoeveel een lettertype wel niet kan betekenen! De ronde typografie is prettig om naar te kijken en nodigt uit om verder te lezen. De nieuwe look van de website is ook terug te zien op de social media van Voetcomfort: als je naar de headers kijkt, komt het toegankelijke blauw je steeds tegemoet. De website spreekt nu de gehele doelgroep van Voetcomfort aan. Nu laten wij het eindresultaat haar werk doen. Maar Voetcomfort zeggen we nog lang geen gedag! Wemessage is blij dat wij vanaf heden ook de online marketingwerkzaamheden voor Voetcomfort op zich mag nemen. Op naar een langdurige en succesvolle samenwerking!

Case voetcomfort
Terug naar overzicht RN Letselschade