De balans

Voetcomfort

Familiebedrijf Voetcomfort zet zich sinds 2013 in voor kwalitatieve voetzorg. Inmiddels beschikken ze over drie locaties (één in Deventer en twee in Apeldoorn), die dag in, dag uit patiënten helpen bij voet- of loopproblemen.

Al vier jaar lang ondersteunt Wemessage de vestigingen van Voetcomfort bij het vol krijgen van hun agenda’s. Als kers op de taart van indrukwekkende marketingcampagnes, ging er begin 2023 ook nog een gloednieuwe website live. Eens tijd om de balans op te maken, dachten we zo!

Opdrachtgever Voetcomfort
Diensten Advertising
Conversie
Design & development
SEO Marketing
Strategie
Website Bekijk de website
1/3: SEA

De eerste stap

Search Engine Advertising: het eerste handvat waarmee we Voetcomfort aan meer bezoekers hebben geholpen. Door via Google te adverteren staat de website van Voetcomfort geregeld bovenaan in de zoekresultaten. Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. We zullen twee aspecten uit de SEA-strategie voor je uitlichten.

Zo kozen we ervoor om – tijdens het uitzoeken van de zoekwoorden – weg te blijven van generieke termen, zoals klachten en problemen. Daarentegen focusten we ons juist op termen als podoloog en pedicure. Hoewel er maandelijks meer mensen zoeken naar voetklachten, weet je niet of zij daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in de hulp van een podoloog. Ter info: bij SEA betaal je als adverteerder per ‘klik op een advertentie’. Zodoende zetten onze specialisten in op woorden met een duidelijke(re) zoekintentie, om ‘lager in de kosten’ te blijven.

Een ander onderdeel uit de campagnes is, zoals bij veel SEA-campagnes, de geografische afbakening. Je kunt ervoor kiezen om alleen in (een straal van X kilometer buiten) Deventer en Apeldoorn te adverteren, maar aangezien veel omliggende dorpen niet over een podoloog bleken te beschikken, besteedden we ook hier een deel van het advertentiebudget aan.

Een greep uit wat statistieken die we de afgelopen vier jaar met SEA hebben bereikt? Inmiddels kost een conversie slechts €8,74 advertentiebudget, zitten we op een Click Trough Rate van 17% en bedraagt het conversiepercentage 7,93%.

Side Mockups Kopie
Laag 1 Kopie
2/3: SEO

Stap twee

De gevestigde basis versterkten we vervolgens met SEO (Search Engine Optimization) en linkbuilding. Dit zijn organische processen en (dus) langetermijnstrategieën, maar hebben hetzelfde doel als SEA: zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines verschijnen.

Bij SEO betaal je – in tegenstelling tot bij SEA – zoekmachines niet om in de zoekresultaten terecht te komen, maar ga je op allerlei manieren met je website en de bijbehorende pagina’s aan de slag. Met de juiste content, een website die technisch up-to-date blijft en een flink staaltje linkbuilding, wisten onze SEO-specialisten voetcomfort.nl naar boven te stuwen. Zo staat de website van Voetcomfort bij veel gezochte termen als orthopedisch schoenmaker, pedicure Deventer en podoloog Twello altijd tussen de eerste drie zoekresultaten. Zoek ze maar eens op in Google!

3/3: Website

Kers op de taart

Om alle goede resultaten nog meer kracht bij te zetten, zette onze website-afdeling in 2023 een gloednieuwe website op poten. De website zit technisch nóg beter in elkaar en is nóg gebruiksvriendelijker dan de vorige. Het is immers leuk dat je veel bezoekers naar je website weet te krijgen, maar als die bezoekers niet converteren, heb je er daar niets aan…

Het meest trots zijn we nog op de wisselwerking tussen de klachtenwijzer en de behandelmogelijkheden op de nieuwe website.

Elke klacht heeft zijn eigen pagina. Op die pagina vertelt Voetcomfort over de symptomen, de oorzaken en de behandelmogelijkheden van die klacht. Zeker die laatste zijn relevant voor de bezoeker. Daarom kan hij of zij op de klachtenpagina doorklikken naar iedere geschikte behandelmogelijkheid.

Iedere behandelmogelijkheid heeft dus zijn eigen pagina. Naast de nodige informatie, somt die pagina alle klachten op waarvoor de betreffende behandeling goed zal zijn. Vanuit daar kun je dan weer doorklikken naar die verschillende klachten. Volg je het nog? Neem gerust zelf eens een kijkje!

Laag 1

Resultaten

De resultaten van onze vierjarige samenwerking liegen er niet om. De drie vestigingen van Voetcomfort beginnen steeds voller te lopen, en dat mede door onze marketing. Kortom, op naar nog veel meer moois in de toekomst!

120

Maandelijkse conversies

+40%

Sessies met potentie

€0,64

Gem. Cost per Click

Web Desktop Mobiel Kopie1
Ook meer websitebezoekers?

Zorgen we voor!

    Naam *

    E-mailadres *

    Vraag of opmerking

    Onze Messengers

    Zij weten alles over deze case.

    Wemessage Alpay 2

    Alpay

    Website Specialist

    Wemessage Engin

    Engin

    UX/UI Designer

    Wemessage Ellen

    Ellen

    Head of Branding

    Wemessage Jelmar

    Jelmar

    Front-end Developer

    Wemessage Serkan

    Serkan

    Managing Director