Traffic omzetten in conversies
Conversie is waar het uiteindelijk allemaal om draait. Een snelle website, een pakkende Ads-campagne en een verbindende social mediastrategie zijn allemaal belangrijk om je bezoekersaantal te laten stijgen. Maar dan? Hoe laat je bezoekers converteren?
Daarvoor zetten we conversieoptimalisatie (ofwel Conversion Rate Optimization, CRO) in. Met CRO laten we de procentuele hoeveelheid van de bezoekers die een bepaalde actie verrichten, toenemen.
Hoe werkt CRO?
Achter elke conversie zit een persoon die interesse heeft in jouw bedrijf en producten. Dat betekent niet dat geïnteresseerde bezoekers altijd meteen overgaan tot een conversie. Ze kunnen nog altijd beslissen om jouw website op bepaalde momenten te verlaten, bijvoorbeeld wanneer het te veel moeite kost om contact op te nemen. Dan willen ze jouw product of dienst blijkbaar niet graag genoeg. Met CRO zorgen wij ervoor dat het aanschaffen van jouw product of dienst opweegt tegen de moeite die het kost om jouw product of dienst af te nemen.
Er zijn op het gebied van CRO een aantal best practices waarmee we de kans op conversies aanzienlijk verhogen, waaronder:
- Het gebruik van sterke kleurcontrasten voor CTA’s
- Pop-ups die CTA’s extra in het oog laten springen
- De vertoning van reviews
- Minder velden op het contactformulier
Kun jij ook wel meer conversies gebruiken?
Wemessage denkt met je mee
Bij Wemessage gaan we nog een stap verder. De reden dat een bezoeker afhaakt, is voor elke website anders. Daarom sparren we graag met je. We willen weten wie jij bent, waar je voor staat en waarom klanten naar jou moeten komen.
Het gebruik van deze best practices is goed, maar het kan zijn dat ze niet allemaal aanslaan bij jouw publiek. Daarom is het van belang dat we samen goed kijken naar wie jouw bezoekers zijn en wat zij nodig hebben. Op basis daarvan bepalen we welke stappen jouw bezoekers het beste kunnen doorlopen om klant te worden.