Klantvraag

Inzet voor beter onderwijs

Het organiseren van de ontmoeting tussen student en docent. Dat is waar Omix al ruim 20 jaar voor gaat en staat. Vanuit uiteenlopende expertise en vakgebieden binnen het onderwijslogistieke spectrum dragen zij bij aan het verbeteren van het onderwijs.  Dit doen ze door het leveren van onderwijslogistieke professionals bij kennis- en/of capaciteitsvraagstukken vanuit het vo, mbo, hbo en het wo. Met de onderwijslogistieke eindgebruiker in gedachten zorgt Omix voor verbinding, begrip en balans tussen afdelingen, medewerkers en studenten. Ondanks dat Omix marktleider is op het gebied van het detacheren van onderwijslogistieke professionals, drong het door dat ze meer uit de markt konden halen.

Daarom klopte Omix in oktober van 2021 bij ons aan met een veelvoorkomende wens: betere online vindbaarheid en brand awareness. Het geval van Omix is daarin zeer bijzonder, omdat het ze ondanks de sterke marktpositie, ontbrak een goede online aanwezigheid. Gelukkig kunnen wij daarbij helpen.

Opdrachtgever Omix
Diensten Advertising
Conceptontwikkeling
Contentmarketing
Design & development
Landingspagina
Linkbuilding
LinkedIn Advertising
Logo & huisstijl
Remarketing
Search Engine Advertising
SEO Marketing
Webdesign
Webdevelopment
Website Bekijk de website
Web Screen 1 Web Screen 2 Web Screen 3 Web Screen 4
Onze oplossing

Nieuwe website

De eerste prioriteit was het creëren van een goed fundament. De vorige website van Omix was ietwat verouderd met grote lappen tekst en verwarrende terminologie. Er moest een nieuwe website komen. Een website met herschreven teksten in de tone of voice van Omix om zowel leken als professionals met kennis van de niche te informeren over de toegevoegde waarde van onderwijslogistieke professionals. Bovendien is het design van de website geüpdatet en meer user friendly geworden. Er is nu een gemakkelijk, rustig overzicht en gestructureerde links tussen expertises, professionals en sectoren waardoor de complexe rol van onderwijslogistiek gemakkelijk inzichtelijk wordt gemaakt.

Heldere taal, user experience en een gemakkelijke manier om contact te leggen. Deze waarden staan nu centraal op de website van Omix.

 

Side Mockups 1
Side Mockups 2

SEO

Organische, duurzame groei. De ‘gratis’ manier om klanten binnen te halen, omdat je de bovenste posities van de resultatenpagina bekleedt. Na het herschrijven van de websiteteksten en de inlinkstructuur van het design, is er een goede basis gelegd voor organische vindbaarheid. Om te werken aan de algehele vindbaarheid, schrijven we landingspagina op specifieke aspecten van de onderwijslogistiek. Daarnaast worden alle technische aspecten van de website en landingspagina’s onder handen genomen om deze te optimaliseren.

Bovendien is het zaak om de domeinautoriteit van Omix te verbeteren. Dit wordt gedaan door linkbuilding in te zetten om duurzame backlinks vanuit andere websites op te halen.

SEA

Het advertentiebudget van Omix wordt voornamelijk ingezet op high potential-zoektermen. Dit betekent dat we door te testen kijken welke zoektermen de hoogste conversieratio hebben. Deze advertenties zullen met de tijd steeds meer worden toegespitst op de doelgroepen, doordat er meer informatie wordt vergaard.

Een duurzame marketingfunnel heeft in de basis zoveel mogelijk contactmomenten in het beslissingsproces. Om de Top of Mind Awareness voor Omix te verbeteren, worden bezoekers tot 31 dagen na het bezoeken van de website getarget met remarketing bannering

Side Mockups 3

Social mediamarketing

Investeren in social media is voor elk bedrijf een goed idee. Duurzaam meer brand awareness creëren. Voor Omix geldt dat we op organische en betaalde wijze aan de zichtbaarheid op LinkedIn werken. Op organisch gebied is het zaak dat Omix vaker naar buiten treedt met content voor belanghebbenden en geïnteresseerden. Daartoe helpen wij bij het creëren van gestructureerde, consistente content.

Om verder onder de aandacht te worden gebracht bij Nederlandse middelbare en hogescholen, wordt er geadverteerd met brandingcampagnes. Hierbij wordt getarget op specifieke branches, scholen en zelfs medewerkers om met zo min mogelijk budget zo’n effectief mogelijk bereik te realiseren.

Resultaat

Wat heeft deze les ons geleerd?

Op het moment van schrijven is de gloednieuwe website net live gegaan en zullen de marketingactiviteiten binnenkort beginnen. Hoewel we dus vooralsnog geen concrete data en cijfers kunnen geven, zullen we deze de komende weken en maanden nauwlettend in de gaten houden. We verwachten een flinke stijging in leads, maar dat zal met de tijd worden bewezen. Daarom geldt er voor de samenwerking met Omix het advies: watch this space!

120%

Meer websitebezoekers

150%

Meer klikken

20+

Volgers p/m

Ads Web Kopiëren
Onze Messengers

Zij weten alles over deze case.

Ellen Tournier

Ellen

Communicatiemanager

Roy 0394 Kopiëren

Jelmar

Front-end Developer

Christian

Christian

Performance Marketeer

Nicholas

Nicholas

SEO Marketeer

Danny Kosmeijer

Danny

Marketingcoördinator

Engin Akkus

Engin

UX Designer

Murat Gumrukcuoglu

Murat

Growth & Revenue Director (CEO)