Adverteren in de zoekmachines
Google Advertising zorgt ervoor dat je online op het juiste moment verschijnt tijdens de zoektocht van je doelgroep. Door te adverteren op de juiste zoektermen binnen jouw doelgroep, zal jouw website op cruciale momenten bovenaan de zoekmachines verschijnen. Hiermee vergroot je de kans op websitebezoeken en conversies op de korte termijn.
Maar wat zijn de meest relevante zoekwoorden om op te adverteren? Wat is het zoekvolume van deze interessante termen? Wat zijn de kosten per klik die aan deze zoektermen zijn verbonden? En hebben de zoektermen een rendabele ROAS (Return on Ad Spend) of is de CPA (Cost per Acquisition) acceptabel? Dit zijn allemaal belangrijke vragen bij het opstellen van een SEA-strategie. Daar kan Wemessage jou bij helpen.
Waarom Google advertising?
Een goede SEA-strategie heeft grote voordelen. SEA is een overzichtelijke en veilige manier van adverteren. We stellen handmatig een maximaal budget in, waardoor de kosten voor jou nooit onverwacht hoog oplopen. Daarnaast kunnen we het budget op elk moment aanpassen, waardoor jouw organisatie én advertenties erg flexibel blijven.
Daarnaast zijn de resultaten van advertenties zeer goed meetbaar. Elke bezoeker die op een van jouw advertenties klikt, wordt bijgehouden, waardoor de kosten, conversies en dus ook het rendement per advertentie goed in kaart kan worden gebracht. Hierdoor weten wij welke advertenties goed presteren en waar we op termijn meer in moeten investeren. Het succesvol uitvoeren van SEA begint bij Wemessage door jouw conversiedoelen vanaf het begin 100% meetbaar te maken. Door vanaf het begin alles meetbaar te maken en hier doelstellingen aan te koppelen, kunnen we gericht adverteren en het beste uit jouw advertenties halen. Elke euro die in SEA wordt gestoken, dient namelijk zo efficiënt mogelijk te worden geïnvesteerd.
Google Shopping
Google Shopping-advertenties zijn ook productadvertenties, advertenties die naast de betaalde en organische resultaten bovenaan, onderaan of aan de zijkant van de zoekresultaten verschijnen. Met Google Shopping kan jouw doelgroep jouw producten eenvoudig vinden, vergelijken en beoordelen. Daarnaast is een groot voordeel van Google Shopping dat in de meeste gevallen de producten visueel in beeld komen. Dit zorgt ervoor dat mensen die jouw bedrijf nog niet kennen ook makkelijk in contact komen met jouw producten.
YouTube Advertising
Meer dan 50% van de mensen die op Google naar een product zoekt, raadpleegt daarna YouTube om meer over dat product te weten te komen. Dit maakt YouTube het ideale platform om op te adverteren. Zo kunnen we videoadvertenties inzetten om nieuwe klanten aan te trekken, maar ook om mensen die onlangs jouw website hebben bezocht, opnieuw te targeten.
Op de korte termijn meer conversies?
Call tracking
Een ander onderdeel van Google Advertising is call tracking. Jij krijgt dagelijks ongetwijfeld veel belletjes. De ene klant vraagt naar de openingstijden, de andere vraagt een offerte aan. Met dynamic call tracking meten wij al dit telefoonverkeer. We zien bijvoorbeeld vanaf welke pagina, welke advertentie en zelfs vanuit welke zoekopdracht een bezoeker heeft gebeld en hoelang zo’n telefoongesprek heeft geduurd. Door unieke netnummers aan je advertenties toe te voegen en door te schakelen naar jouw bedrijfsnummer, kunnen onze specialisten ook offline telefoontjes tracken. Op basis van die informatie kunnen we jouw overige marketingactiviteiten weer aanpassen!
Google advertising bij Wemessage
Google advertising, Google Shopping en alle andere manieren om te adverteren versterken elkaar. Door continu de KPI’s te monitoren en met jou te bespreken, zijn we in staat om tijdig bij te sturen, nieuwe strategieën te bedenken en in te spelen op de nieuwste trends en ontwikkelingen. Zo haal je moeiteloos al jouw online doelstellingen!