The Realest Barber Academy
The Realest Barber Academy is niet zomaar een plek om een opleiding te volgen, het is een ervaring op zich. Een ervaring die we bij Wemessage ook tot leven hebben weten te brengen bij de bouw van de nieuwe website. Het klaslokaal bij de barbershop in Utrecht is compleet ingericht om toekomstige barbiers de beste versie van zichzelf te laten worden. Vanuit deze krachtige missie kwam de samenwerking met Wemessage, om een website en strategie te ontwikkelen die geknipt is voor succes, tot stand.
The Realest Barber Academy is dé opleiding voor barbers, door barbers. Met een professioneel team aan docenten vol expertise en skills leren ze je alle fijne kneepjes van het vakmanschap, onderverdeeld in drie opleidingen. Het doel van de website? Leadgeneratie, oftewel het ontvangen van aanmeldingen voor de verschillende opleidingen. Daarom hebben we een full-responsive website gebouwd met een stoer, robuust design, veel beeldmateriaal en opvallende triggers. Geboost door een effectieve SEO- en SEA-strategie om veel websiteverkeer te genereren.
Opdrachtgever | The Realest Barber Academy |
Diensten |
Contentmarketing Conversie-optimalisatie (CRO) Logo & huisstijl Online strategie Search Engine Advertising Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Webdesign- en development
Zoals gezegd bestaat het design uit een stoere, robuuste uitstraling. Dit is terug te zien aan de donkere stijl, ruwe effecten over afbeeldingen en het lettertype. Om een vertrouwd gevoel en een duidelijk beeld te geven bij het volgen van een barberopleiding, zijn er veel afbeeldingen gebruikt die op locatie zijn gemaakt. Toekomstige studenten weten precies wat ze kunnen verwachten van hun opleiding en de werkwijze van The Realest Barber Academy. Zo is de website even transparant als onze aanpak.
Heb je het prachtige logo van The Realest Barber Academy al bewonderd? Deze is door een van onze designers ontworpen en is ook terug te vinden op de locatie in Utrecht. Op de website zijn veel huisstijlelementen verwerkt in combinatie met sprekende visuals, zodat bezoekers echt een gevoel krijgen bij de opleiding. Een gevoel dat je meeneemt in een compleet pakket aan barberskills inclusief communicatie en positieve mindset. In lijn met deze gedachte hebben we het inschrijven voor een opleiding zo laagdrempelig mogelijk gemaakt, met opvallende call-to-actions en een aanmeldformulier dat moeiteloos kan worden ingevuld. Laat die inschrijvingen maar binnenstromen!
SEO & SEA
Na de lancering van de nieuwe website eind januari 2024 zijn we meteen van start gegaan met een doordachte strategie om de online vindbaarheid te verhogen. En ook al zijn we net een maand bezig, de resultaten mogen er zijn en bieden mooie vooruitzichten voor de toekomst. Hoewel we nog in de opstartfase zitten, presteren de SEA-campagnes uitstekend met een gemiddelde CTR van 20%. Daarnaast leidt 50% van de conversies daadwerkelijk tot échte leads, ofwel inschrijvingen. Tegen de tijd dat de eerste studenten hun eerste coupe succesvol hebben geknipt, zal onze SEO-strategie ongetwijfeld net zulke mooie resultaten hebben behaald. Kortom, we hebben veel vertrouwen om prachtige resultaten te behalen met deze samenwerking die geknipt is voor succes!