Klantvraag

Feddema

Wemessage toog naar het hoge noorden en schoof aan bij Feddema in Drachten, Friesland. Een mooie, moderne winkel waar in alle denkbare waardevolle spullen gehandeld wordt: goud en zilver natuurlijk, maar ook postzegels, antiek, Swarovski en oude archieven. Een nuchtere, scherpe samenwerking was het gevolg, met een sprankelende nieuwe website als resultaat. Of, zoals wij het graag noemen: een website met een gouden randje.

Wie zijn of haar waardevolle spullen wil verkopen of laten taxeren, zit goed bij Feddema. Met drie taxatiespecialisten heeft dit familiebedrijf goud in handen. Letterlijk! De vraag van Feddema: een nieuwe website die aansluit bij de moderne wensen van de doelgroep en mensen sneller en vaker naar de fysieke winkel leidt.

Opdrachtgever Feddema
Diensten Calltracking
Leadstrategie
Linkbuilding
Local SEO
Remarketing
Search Engine Advertising
Webdesign
Webdevelopment
Website Bekijk de website
Website Feddema Website Feddema Website Feddema Website Feddema
Onze oplossing

Webdesign- en development

Omdat de doelgroep van Feddema graag in de winkel zelf komt en niet lang online wil navigeren, is de website duidelijk en overzichtelijk ontworpen. Zo kunnen bezoekers direct de informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn. Omdat potentiële klanten hun waardevolle spullen in betrouwbare handen willen achterlaten, moest de website ook veilig en vertrouwd aanvoelen. Dat hebben we gedaan door gebruik te maken van authentieke foto’s, door vader en zoons Feddema zelf gemaakt. Ook vind je regelmatig foto’s van het pand op de website én kan de winkel op Google Maps vanbinnen bekeken worden. Zo is de website, net als de werkwijze van Feddema zelf, altijd transparant.

Speciaal voor Feddema ontwierpen wij een online taxatiepagina waar klanten hun gegevens en foto’s kunnen achterlaten aan de hand van een formulier of Whatsapp chatbericht. Zo kan Feddema alvast een blik werpen op de waardevolle bezittingen van haar klanten en kan een juiste inschatting worden gemaakt op voorhand van de daadwerkelijke taxatie. Dat scheelt tijd en geld! Deze online taxatiepagina is uniek voor handels als Feddema. Een groot voordeel waarmee we het bezoekersaantal en leadgeneratie een echte boost hebben gegeven.

Website Feddema
Website Feddema
Zoekmachineoptimalisatie

SEO & SEA

Op het gebied van de website viel voor Feddema veel te leren, maar ook wij leerden van Feddema! De oude website werd van slechts twee pagina’s uitgebreid naar een volwaardige site. Dat betekende ook dat er een hoop teksten bijgeschreven moesten worden. Onze expertise ligt in marketing, niet in goud-, zilver- en muntenhandel. Er werd door onze contentspecialisten flink ingelezen en gespard met Feddema voor accurate en SEO-proof teksten. Zo leren ook wij nog iedere dag van unieke klanten als Feddema.

Voor kortetermijnresultaten en een standaard plekje bovenaan de zoekresultaten, zetten wij ook Search Engine Advertising in voor Feddema. Dit doen we in Google Search, maar ook middels display marketing, remarketing en Call Tracking. Call Tracking levert prachtige resultaten op voor Feddema, omdat de relatief oudere doelgroep liever belt en langskomt in de winkel dan online een formulier invult. Zien zij de advertentie van Feddema in de resultaten van Google voorbijkomen, dan zorgen wij dat er een uniek telefoonnummer bijstaat waar ze direct naar kunnen bellen om een afspraak te maken. Verder is het ook altijd mogelijk om via Whatsapp de chat in te duiken en zo tot een taxatie te komen. Kortom, voor de doelgroep is een taxatie nu altijd dichtbij.

Resultaat

Mijlpalen behalen en overtreffen

Gezamenlijk hebben we niet alleen een prachtige website, maar ook een perfecte marketingfunnel neergezet. De samenwerking zetten we voort met continu onderhoud en hosting van de website. Tevens voeren we maandelijks diverse werkzaamheden uit voor Feddema, zodat zoveel mogelijk kopers en verkopers bij Feddema terecht kunnen komen. We hebben al veel mijlpalen van Feddema weten te behalen en overtreffen. In het eerste jaar van onze werkzaamheden zijn we met wel 530% conversies gestegen, en dat ‘slechts’ met een verdubbeling van het aantal websitebezoekers. Kijken we nog een jaar verder, dan is daar weer een respectievelijke voortgang van 20% en 10% bovenop gekomen. Inmiddels zijn deze percentages nog verder opgelopen, door de focus te leggen op het verhogen van de conversies. Zo hebben we aan de hand van constante A/B-tests met call-to-actions, de drempels voor potentiële klanten weten te verlagen. Bijvoorbeeld door taxaties via Whatsapp, telefoon of per formulier mogelijk te maken. Ontzettend trots zijn we op deze mooie resultaten. Op naar het volgende jaar!

565%

Meer conversies

330%

Meer websitebezoekers

312%

Meer telefoontjes

Website Feddema
Ook meer conversies?

Neem contact op

    Naam *

    E-mailadres *

    Vraag of opmerking

    Onze Messengers

    Zij weten alles over deze case.

    Wemessage Serkan

    Serkan

    Managing Director

    Wemessage Danny

    Danny

    Head of Marketing

    Wemessage Ellen

    Ellen

    Head of Branding

    Wemessage Marleen

    Marleen

    Content Specialist

    Wemessage Robin

    Robin

    SEA Specialist

    #2 Beste full-service digital agency van Nederland #2 Beste full-service digital agency van Nederland