SEA voor TIM Exclusive Gardens
Er is niets zo frustrerend als een goed product bieden dat niet (genoeg) afgenomen wordt. Je weet dat je mensen écht kunt helpen, maar die mensen vinden jou niet. Om daar aan te ontkomen hielpen wij TIM Exclusive Gardens bij het online binnenhalen van die mensen.
TIM Exclusive Gardens richt zich op het ontwerpen van exclusieve, luxe tuindesigns. Een persoonlijke samenwerking met de klant resulteert uiteindelijk in een uitgekiend tuinontwerp. Dit ontwerp wordt ook – indien gewenst – door TIM Exclusive Gardens gerealiseerd. Van de eerste lijnen op papier tot de afstyling: TIM levert turn key-werk!
SEA, ofwel Search Engine Advertisement, is een discipline binnen de online marketing waarmee je in Google adverteert en zodoende zichtbaar wordt voor potentiële klanten. Dit middel bleek uitstekend geschikt om de problemen van TIM Exclusive Gardens op te lossen!
Opdrachtgever | TIM Exclusive Gardens |
Diensten |
Leadstrategie Search Engine Advertising Zoekwoordenonderzoek |
Website | Bekijk de website |
Advertentievormen
Hoewel TIM Exclusive Gardens haar ontworpen tuindesigns ook zelf kan realiseren, ligt de focus in eerste instantie op het trekken van klanten die op zoek zijn naar een ontwerp. Op deze behoefte hebben we onze campagnes dan ook afgestemd.
We adverteren op twee manieren:
- Performance Max
- Search-advertenties op niche zoekwoorden
Max en Search
Google beschikt over een eigen advertentienetwerk. In dit netwerk bevinden zich bijvoorbeeld YouTube, Gmail, Maps, Display, Search, et cetera. Met Performance Max combineer je alle Google Ads-campagnes in één campagne. Het is een advertentievorm die draait om automatisering en machine learning van Google, met als doel: maximale resultaten.
Om gespecificeerder te kunnen adverteren runnen we ook Search-advertenties met de focus op niche zoekwoorden. In onze campagne scoren de volgende zoekwoorden bijvoorbeeld erg goed:
- “Exclusieve tuinen”
- “Tuin design”
- “Design tuinontwerp”
- “Luxe tuin”
- “Luxe tuinen”
Fortuinlijke keuzes
Zoals je begrijpt is het monitoren van je campagnes cruciaal. Resultaten zijn immers leerzaam en kun je gebruiken om alsmaar nieuwe keuzes te maken. De keuzes die onze SEA-specialisten tot dusver hebben gemaakt, blijken goed uit te pakken. Bij aanvang van onze samenwerking met TIM Exclusive Gardens bepaalden we naar welke conversiesoorten we het best kunnen kijken. Zo houden we momenteel het aantal brochuredownloads en het aantal projectaanvragen in de gaten. Daarnaast zijn overige leads (in dit geval telefoontjes en mails) ook een belangrijk kengetal.
De eerste resultaten – die dateren januari en februari 2024 (!) – beloven dus veel goeds! Laten we deze stijgende lijn vasthouden en onderzoeken op welke manieren we TIM Exclusive Gardens nog meer kunnen helpen.
Brochuredownloads
Projectaanvragen
Overige leads