Rotovia
Rotovia is een internationale speler op het gebied van rotomoulding (rotatiegieten), gevestigd in IJsland met locaties in o.a. Deventer. Met de focus op duurzaamheid en kwaliteit willen ze hét voorbeeld in de markt zijn met hun maatwerk producten. De samenwerking met Rotovia startte met een nieuwe website, die in 2023 live ging. Omdat rotomoulding een complex proces is, draait deze website vooral om één ding: duidelijkheid. Met de UX (user experience) in ons achterhoofd is het gelukt om op de website niet alleen kwaliteit en duurzaamheid te visualiseren, maar ook het gehele proces én de toepassingen van rotomoulding. De nieuwe website is een mooie basis voor het uitrollen van een uitgebreide SEO-strategie. De uitvoering hiervan laat veelbelovende resultaten zien.
Opdrachtgever | Rotovia |
Diensten |
Rebranding Search Engine Optimization Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Een website met beeldende visuals
Op de website van Rotovia kunnen geïnteresseerden snel meer informatie vinden over wat Rotovia voor ze kan betekenen. Een van de belangrijkste pagina’s is de procespagina. Hier wordt in enkele stappen simpel uitgelegd wat Rotovia precies doet en hoe ze dat doen. Dankzij de beeldende visuals kunnen bezoekers zich een goede voorstelling maken van hoe dat precies in zijn werk gaat. Zo word je echt meegenomen in een customer journey. Bij iedere stap is er de mogelijkheid om verder te klikken en meer te lezen. Is de potentiële klant overtuigd en geïnteresseerd in (een) product(en) van Rotovia? Dan kunnen ze in het contactformulier meteen aangeven hoe hun product eruit moet komen te zien en wat de toepassingen moeten zijn. Er is zelfs een mogelijkheid om inspiratie- of voorbeeldfoto’s mee te sturen. Zo kan Rotovia goed voorbereid aan de slag met het idee van de klant.
Een meertalige SEO-strategie
Rotovia is een internationaal opererende organisatie met vestigingen over heel de wereld. Het is daarom belangrijk dat ze goed vindbaar zijn in meerdere talen. De eerste taal waarvoor we een SEO-strategie hebben gemaakt is het Engels. De meest logische keuze, aangezien veel mensen in meer of mindere mate Engels spreken. Een uitgebreid zoekwoordonderzoek leverde relevante termen op om mee te nemen in de content op de website. Inmiddels zien we dat het schrijven mooie resultaten oplevert, niet alleen aan de posities die de zoektermen innemen in de zoekmachines, maar ook aan de stijging van het aantal vertoningen van zoekopdrachten en het aantal klikken dat daaruit voortkomt. Met behulp van consultancymeetings blijven we de resultaten voortdurend monitoren en waar nodig bijsturen. De website is inmiddels vertaald naar het Duits en er staan nog meer vertalingen op de planning, waaronder Frans en Pools. Ook voor deze talen stellen we een SEO-strategie op, zodat we naar dezelfde mooie resultaten toe kunnen werken als bij het Engels.
Meer organisch verkeer
Bij SEO draait het om duurzame groei, maar in het eerste jaar zien we al goed wat het oplevert. Sinds de start is het organisch verkeer met ruim een derde gestegen. Het totale aantal vertoningen naar aanleiding van zoekopdrachten is zelfs bijna verdrievoudigd. We hebben er zin in om deze groei de komende jaren samen met het Rotovia-team voort te zetten en zien het vervolg van deze fijne samenwerking met veel vertrouwen tegemoet!