Conversies met productadvertenties

Google Shopping-advertenties, ook wel productadvertenties, zijn de advertenties die naast de betaalde en organische resultaten bovenaan, onderaan of aan de zijkant van de zoekresultaten verschijnen. Aan de hand van Google Shopping kunnen gebruikers snel en eenvoudig producten vinden, vergelijken en beoordelen.

Google Shopping is een prijsvergelijker waarbij advertenties worden weergegeven bij specifieke zoekopdrachten van klanten naar een bepaald product. Hierdoor is de relevantie van dit soort advertenties vaak hoog, wat leidt tot hogere kansen op conversies. Door te blijven optimaliseren, maak je de kans op conversies zelfs nóg groter. Zo zien we regelmatig dat de vindbaarheid soms wel verdubbeld kan worden door de juiste zoekwoorden en attributen toe te voegen. Dit is echter ontzettend lastig om zelf in te richten en realiseren met geen tot weinig kennis van Google Shopping. De SEA-specialisten van Wemessage kennen gelukkig deze en vele andere voordelen van Google Shopping.

Voordelen van Google Shopping

Google Shopping zorgt ervoor dat je in de meeste gevallen visueel met je product in beeld komt als iemand een product zoekt dat jij aanbiedt. Dit betekent dat ook mensen die nog nooit van je bedrijf hebben gehoord, kennismaken met jouw product en merk. Omdat deze gebruikers vaak ook al verder in de funnel van het beslissingsproces zitten en dus actief op zoek zijn naar een product, is de kans op een conversie relatief hoog. Al helemaal wanneer de prijzen van de producten concurrerend genoeg zijn.

Een ander voordeel van Google Shopping is dat er gekozen kan worden voor automatische remarketing aan de hand van Smart Shopping-campagnes. Gemiddeld heeft een bezoeker namelijk rond de vijf tot zeven contactmomenten nodig, voordat hij of zij overgaat tot een aankoop of conversie. Remarketing van Google Shopping houdt de potentiële klanten warm en zorgt voor extra contactmomenten, waardoor je in de gedachten van de klant blijft hangen.

Automatisering speelt ook een grote rol bij Google Shopping-advertenties. Het is namelijk belangrijk om de productfeed up-to-date te houden door dagelijks het aanbod van de website automatisch te laten weerspiegelen op Google Shopping. Je wilt immers niet adverteren op producten die niet leverbaar of zelfs uitverkocht zijn. Actieprijzen zijn ook belangrijk om mee te nemen in het aanbod in Google Shopping. Daarnaast is het van belang om slim na te denken over de koopbereidheid. Je kunt in het geval van kleding bijvoorbeeld kiezen om producten niet meer weer te geven als alleen de maten XS of XL over zijn.

Maak een afspraak

Realiseer snel meer verkopen met Google Shopping

    Naam *

    E-mailadres *

    Telefoonnummer *

    Vraag of opmerking



    Remko Cta
    SEO specialist

    Realiseer snel meer verkopen met Google Shopping

    Google Shopping is een extra platform om je producten aan de man te brengen. Je kunt Google Shopping ook wel zien als de online etalage van jouw webwinkel. Google Shopping geeft je product niet alleen visueel weer, maar laat ook de prijs en beoordelingen van je product zien. Zo krijgt een potentiële klant in één opslag een goed beeld van jouw aanbod.

    Daarnaast hoeven klanten je product of merk nog niet te kennen voordat ze jouw product via Google Shopping tegenkomen en bij je afnemen. Het zorgt dus ook voor meer weergaves en naamsbekendheid. Bij het gebruik van Google Shopping kun je ook eenvoudig zelf bepalen welke informatie er wordt weergegeven. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat de doelgroep alleen de informatie te zien krijgt die er toe doet, waardoor de relevantie van je advertentie hoog is.

    Partners

    Google
    Shoparize
    Google Ads 2
    Onze Messengers

    Onze Google-experts

    Christian

    Christian

    SEA-specialist

    Danny Kosmeijer

    Danny

    Marketingcoördinator

    Raynor

    Raynor

    Senior SEA-specialist

    Robin

    Robin

    SEA-specialist