Zeg je B2B, dan zeg je LinkedIn
Bied jij een service of product aan specifiek voor de zakelijke markt? Dan mag jouw aanwezigheid op B2B-platform LinkedIn niet ontbreken. Op LinkedIn kun je onbetaald al hele mooie resultaten behalen op de lange termijn. Maar wil je jouw doelgroep juist snel en effectief naar je website leiden? Dan zijn LinkedIn-advertenties een onmisbaar onderdeel van jouw online B2B-strategie. De mogelijkheden én resultaten zijn namelijk mind blowing.
Wanneer je bekend bent met LinkedIn weet je: je moet een hoop gegevens invullen om jouw LinkedIn-profiel compleet te maken. Woonplaats, opleidingen, werkervaring. Je kunt zelfs vrijwilligerswerk, vaardigheden en interesses toevoegen. Al die gegevens vormen de basis van een goede campagne op LinkedIn. Geen een ander platform biedt namelijk de mogelijkheid om zo gericht te targeten op jouw specifieke doelgroep. Denk niet alleen aan locatie, leeftijd en bedrijfstak, maar ook aan opleidingsinstituut, specifieke bedrijven en zelfs of iemand net van baan gewisseld is of niet. Maar om maar gelijk open kaart te spelen: LinkedIn Advertising heeft ook één groot nadeel: de prijs.
Budget staat gelijk aan succes
Met LinkedIn Advertising zijn de mogelijkheden dus praktisch eindeloos. Daar zit ook een prijskaartje aan. LinkedIn biedt de garantie dat iedereen in de geselecteerde doelgroep bereikt wordt (wat betekent dat iedereen jouw advertentie minstens één keer in zijn of haar tijdlijn ziet verschijnen), mits het budget van de campagne toereikend is. Is dat laatste inderdaad het geval, dan zijn de resultaten van de advertentie dus ook heel voorspelbaar. En daar houden we van!
Het belangrijkste bij het opzetten van een goede LinkedIn-campagne is het bepalen van de doelgroep. Vervolgens moet het doel van de campagne bepaald worden. Wil je meer naamsbekendheid? Meer websitebezoekers? Wil je dat je video goed bekeken wordt of wil je een vacature vullen? Welke soort advertentie we gaan inzetten, is onder andere van het doel afhankelijk.
LinkedIn Advertising staat het toe om verschillende soorten advertenties in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan een statische afbeelding, een video of een carrousel. Aan iedere advertentie wordt een pakkende tekst, een (of meerdere) link(s) naar de website en een CTA toegevoegd. Samen bepalen we wat de doelstellingen zijn en welk budget daar het beste bij past. Zo behalen we de beste resultaten!
Ook impact op LinkedIn creëren?
Creëer impact!
LinkedIn Advertising is dus vooral interessant voor B2B-bedrijven. Hoe gaan de specialisten van Wemessage precies voor jou aan de slag om de beste campagnes op te zetten? Allereerst wordt er een advertentieaccount ingericht om van daaruit de campagnes te creëren, beheren en optimaliseren. Vervolgens willen we zo gedetailleerd mogelijk weten hoe de persona’s in jouw doelgroep eruitzien. De resultaten van de advertentie zijn namelijk grotendeels afhankelijk van de instellingen van de doelgroep.
Daarna bepalen we samen de doelstellingen van de advertenties. Vervolgens gaan onze specialisten aan de slag om de beste campagnes uit te werken die aansluiten bij de wensen van jouw doelgroep. We stellen een Insight Tag in, zodat we precies kunnen meten welke leads er vanuit de LinkedIn-advertenties naar jouw website komen. Zo creëren we niet alleen impact op LinkedIn, maar op jouw hele online presence!