Kom in contact met potentiële klanten

Als ondernemer wil je zoveel mogelijk klanten aan jouw organisatie binden. Wanneer je een dienst aanbiedt, is dit vaak een grotere uitdaging dan wanneer klanten een concreet product bij je kunnen kopen. Je wilt in contact komen met potentiële klanten door met ze te bellen, mailen of een afspraak in te plannen, waarna ze hopelijk overgaan tot een aankoop.

Kortom: je wilt leads genereren. Maar dan moet je wel weten wat je doelgroep is en waar ze zich online bevinden. Heb je dat eenmaal goed in kaart, dan is het zaak dat je je bezoekers om gaat zetten naar concrete leads. Gelukkig zijn daarvoor veel strategieën te bedenken. En dat is waar wij je graag mee helpen! Met als resultaat: leads waar je écht wat aan hebt.

Wat is leadgeneratie?

Bij leadgeneratie verzamelen we gegevens van potentiële klanten, zodat jij met ze kunt communiceren tijdens alle fases van het aankoopproces – van de oriëntatie tot aan de uiteindelijke aankoop. In de online marketing doen we dit door mensen naar je website te trekken en ze te triggeren hun gegevens achter te laten. Doen ze dit door bijvoorbeeld een contactformulier in te vullen of zich in te schrijven voor je nieuwsbrief? Gefeliciteerd, dan heb je een lead! Maar, let op: een lead is nog geen klant. Dat wordt het pas zodra er een verkoop heeft plaatsgevonden.

Er zijn talloze manieren om online leads te genereren. Met onze strategische denkwijze bepalen we samen welke middelen we hiervoor gaan inzetten. Het begint met een website die goed is ingericht. Het moet voor je bezoekers zo eenvoudig mogelijk zijn om contact op te nemen en hun gegevens op andere manieren achter te laten. Denk bijvoorbeeld aan een whitepaper om te downloaden of een gratis scan.

Is je website dik in orde? Dan is het tijd om vast te stellen welke kanalen we het beste kunnen inzetten om zoveel mogelijk bezoekers naar je website te leiden. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van social media. Brengt je doelgroep veel tijd door op LinkedIn? Dan mag dat niet ontbreken in je strategie! En weet je zeker dat Instagram ze weinig interesseert? Dan laten we dat achterwege. Ook andere zaken, zoals je vindbaarheid in de zoekmachines en Search Engine Advertising kunnen een belangrijke rol spelen in de strategie. Samen bepalen we de juiste mix die jou kwalitatieve leads gaat opleveren.

Maak een afspraak

Meer (en betere) leads nodig?

    Naam *

    E-mailadres *

    Telefoonnummer *


    Wemessage Danny
    Wemessage 84046

    Volg je leads op!

    Krijg je veel leads binnen? Volg ze dan ook op! Deze mensen hebben al kenbaar gemaakt interesse te hebben in jouw bedrijf, dus laat de kans om tevreden klanten van ze te maken niet lopen. Ook hier helpen we je natuurlijk graag bij. Neem contact op als je meer wilt weten over leadgeneratie, onze experts vertellen je er alles over!

    Partners

    Google
    Leadinfo
    Adcalls
    Wordpress
    Magento
    Feedback Company
    Onze Messengers

    Onze lead-experts

    Wemessage Danny

    Danny

    Head of Marketing

    Thumbnail Wemessage Murat 2

    Murat

    Managing Director

    Wemessage Serkan

    Serkan

    Managing Director

    Wemessage Christian

    Christian

    Performance Manager