Klantvraag

Blijkaartje

Blij nieuws verdient een Blijkaartje en dat al meer dan 15 jaar. Blijkaartje is een online platform en webshop voor gelegenheidskaarten, zoals geboortekaartjes, trouwkaarten en kerstkaarten. En of je nu je eigen creativiteit wilt laten stromen en je eigen kaartjes wilt ontwerpen of dat je het design aan de ontwerpers van Blijkaartje overlaat, het kan allemaal!

Om zoveel mogelijk mensen te bereiken met hun prachtige assortiment, werken we samen met Blijkaartje aan het verbeteren van hun online vindbaarheid. We werken intensief samen om de organische én betaalde zoekresultaten te optimaliseren. Deze gezamenlijke inzet heeft nu al geleid tot mooie resultaten!

Opdrachtgever Blijkaartje
Diensten Contentmarketing
Copywriting
Groeistrategie
Linkbuilding
Technische SEO
Website Bekijk de website
De eerste stap naar online vindbaarheid

Domeinautoriteit vergroten

Blijkaartje had voor de samenwerking al verschillende belangrijke zoekwoorden die hoog in de zoekmachines scoorden, maar door de hoge concurrentie was het lastig om deze posities te handhaven of verder te laten stijgen. Er was zelfs een daling zichtbaar ten opzichte van concurrenten, en dat was natuurlijk niet wenselijk. In de eerste periode van de samenwerking met Blijkaartje hebben we ons daarom gefocust op het verhogen van de domeinautoriteit. Met behulp van een uitgebreide linkbuildingstrategie vergroten we de domeinautoriteit zodat zoekmachines Blijkaartje als betrouwbare partij op het gebied van kaartjes zien. Zo wordt Blijkaartje op termijn steeds hoger geplaatst in de zoekresultaten. Het uiteindelijke doel van een hogere domeinautoriteit is dan ook het nóg hoger ranken op bepaalde zoekwoorden. Hiermee leggen we de basis voor verdere groei en online succes.

Blijkaartje Linkbuilding
Blijkaartje Uitgebreide Contentstrategie
De strategie

Een uitgebreide contentstrategie

Na het op touw zetten van een succesvolle linkbuildingcampagne, hebben we de volgende stap gezet: het opstellen van een doordachte contentstrategie. Omdat Blijkaartje een breed assortiment aan kaarten heeft, hebben we ons eerst gefocust op één categorie: geboortekaartjes. Voor het maken van de contentstrategie hebben onze SEO-specialisten een zoekwoordonderzoek uitgevoerd voor de verschillende subcategorieën van geboortekaartjes. Uit dit onderzoek zijn interessante zoektermen gekomen die vervolgens in een contentstrategie zijn geplaatst om te optimaliseren, herschrijven of nieuw te schrijven. In deze contentstrategie zijn zowel nieuwe als bestaande pagina’s meegenomen, omdat de bestaande pagina’s nog niet SEO-gericht geschreven waren.

Na het opstellen van de contentstrategie voor geboortekaartjes hebben we ons ook gericht op de andere categorieën: trouwkaarten, particuliere kerstkaarten, zakelijke kerstkaarten en uitnodigingen. Inmiddels zijn er dus 5 complete strategieën opgesteld. Elke maand werken we samen hard aan het schrijven en optimaliseren van de verschillende pagina’s. Mét resultaat!

In de praktijk

Intensieve samenwerking

De samenwerking tussen ons en Blijkaartje gaat verder dan alleen het schrijven van teksten en het uitvoeren van SEO-optimalisatiewerkzaamheden. Het verbeteren van de online vindbaarheid doen we echt samen. Wekelijks bespreken we de voortgang van de geschreven content, geeft onze SEO-specialist antwoord op marketingvragen vanuit Blijkaartje en bespreken we technische optimalisatiepunten. Het schrijven van de content doen we ook samen. Per maand worden er in totaal ruim 20 pagina’s geschreven, verdeeld over de 5 verschillende categorieën.

Als sparringpartner voert Wemessage dus niet alleen uit, maar delen we ook kennis met Blijkaartje. Dit komt ook tot uiting in de periodieke SEO-audits die worden uitgevoerd. Deze audits helpen niet alleen bij nieuwe inzichten in de huidige situatie, maar ook bij het verder uitstippelen van de strategie voor het verbeteren van de algehele online vindbaarheid.

Blijkaartje Intensieve Samenwerking
Resultaten

Resultaten waar we blij van worden

De samenwerking maakt zowel Blijkaartje als Wemessage blij! Ondanks dat Blijkaartje ook veel seizoensgebonden producten heeft, zoals kerstkaarten, zijn de resultaten uitstekend. Met meer dan 500 relevante zoekwoorden staat Blijkaartje in de top 3 van de zoekresultaten. Daarnaast is het organische verkeer op de website aanzienlijk gestegen ten opzichte van een jaar eerder. De successen zijn het resultaat van een nauwe samenwerking en dat belooft nog veel meer voor de toekomst!

500+

Zoekwoorden in top 3

+45%

Organische omzet

+40%

Nieuwe organische bezoekers

Web Desktop Mobiel Copy
Ook een sterke SEO-strategie nodig?

Neem contact op

    Naam *

    E-mailadres *

    Vraag of opmerking

    Onze Messengers

    Zij weten alles over deze case.

    Wemessage Ellen

    Ellen

    Head of Branding

    Wemessage Milou

    Milou

    SEO Specialist

    Wemessage Thom

    Thom

    SEO Specialist

    Wemessage Danny

    Danny

    Head of Marketing

    Wemessage Robin

    Robin

    SEA Specialist

    Wemessage Christian

    Christian

    Performance Manager