Adverteren in de zoekmachines
Search Engine Advertising (SEA) zorgt ervoor dat je online op het juiste moment verschijnt tijdens de zoektocht van je doelgroep. Door te adverteren op de juiste zoektermen binnen jouw doelgroep, zal jouw website op cruciale momenten bovenaan de zoekmachines verschijnen. Hiermee vergroot je de kans op websitebezoeken en conversies op de korte termijn.
Maar wat zijn de meest relevante zoekwoorden om op te adverteren? Wat is het zoekvolume van deze interessante termen? Wat zijn de kosten per klik die aan deze zoektermen zijn verbonden? En hebben de zoektermen een rendabele ROAS (Return on Ad Spend) of is de CPA (Cost per Acquisition) acceptabel? Dit zijn allemaal belangrijke vragen bij het opstellen van een SEA-strategie. Daar kan Wemessage jou bij helpen.
Waarom SEA?
Een goede SEA-strategie heeft grote voordelen. SEA is een overzichtelijke en veilige manier van adverteren. We kunnen handmatig een maximaal budget instellen, waardoor de kosten voor jou nooit onverwacht hoog oplopen. Daarnaast kunnen we het budget op elk moment aanpassen, waardoor jouw organisatie én advertenties erg flexibel blijven.
Daarnaast zijn de resultaten van advertenties erg goed meetbaar. Elke bezoeker die op een van jouw advertenties klikt, wordt bijgehouden, waardoor de kosten, conversies en dus ook het rendement per advertentie goed in kaart kan worden gebracht. Hierdoor weten wij welke advertenties goed presteren en waar we op termijn dus meer in moeten investeren. Ten slotte zijn we in staat om specifieke doelgroepen te targeten, waardoor we verschillende advertenties aan kunnen maken voor verschillende segmenten. Op deze manier sluiten de advertenties altijd perfect aan bij het doel of de intentie van jouw doelgroep.
Het succesvol uitvoeren van SEA begint bij Wemessage door jouw conversiedoelen vanaf het begin 100% meetbaar te maken. Ben je bezig met leadgeneratie? Dan moeten alle vormen van leadgeneratie meetbaar zijn. Vervolgens kijken we samen naar wat een lead mag kosten (CPA) of, in het geval van een webshop, wat de ROAS mag zijn. Door vanaf het begin alles meetbaar te maken en hier doelstellingen aan te koppelen, kunnen we gericht adverteren en het beste uit jouw advertenties halen. Elke euro die in SEA wordt gestoken, dient namelijk zo efficiënt mogelijk te worden geïnvesteerd.
Op de korte termijn meer conversies?


SEA bij Wemessage
Bij Wemessage gaat SEA verder dan alleen zoekadvertenties. Google Shopping, display-advertenties, YouTube-advertenties – alles versterkt elkaar om gezamenlijk naar de beste resultaten te werken. Remarketing is bijvoorbeeld van belang bij producten die een lange aanloopperiode hebben. Hierbij is het belangrijk om gedurende het gehele aankooptraject van de klant in beeld te blijven. Door cookies te genereren, kun je jouw doelgroep blijven volgen en targeten op andere websites met verschillende vormen van advertenties. Hierdoor vergeten ze jouw product en bedrijf niet op het moment dat ze tot een aankoop overgaan. Door continu de KPI’s te monitoren en met jou te bespreken, zijn we in staat om tijdig bij te sturen, nieuwe strategieën te bedenken en in te spelen op de nieuwste trends en ontwikkelingen.
Partners

