Blijf in beeld!
Wil je jouw merk of product een boost geven qua naamsbekendheid? Of wil je in beeld blijven tijdens het gehele beslissingsproces tot aan de conversie? Dan is displaymarketing een effectieve optie. Aan de hand van banners, responsieve display-advertenties, video’s en afbeeldingen zijn we in staat om jouw doelgroep, ongeacht de fase van de customer journey, effectief te bereiken.
Met displaymarketing ben je in staat om gericht te targeten op segmenten met verschillende interesses en demografische gegevens binnen je doelgroep. Zo kun je banners gebruiken om bezoekers die op je site zijn geweest, te stimuleren om terug te komen, maar ook videoadvertenties inzetten om bij nieuwe gebruikers awareness te creëren en deze naar je website te lokken. Met displaymarketing kun je dus veel verschillende kanten op!
Eindeloos veel mogelijkheden
Displaymarketing kunnen we dus voor verschillende doeleinden inzetten. Het bepalen van jouw strategie is dan ook afhankelijk van de doelen die je met displaymarketing wilt behalen. Tevens zijn er verschillende vormen van displaymarketing mogelijk. De bekendste manier is het gebruik van banners, maar het is ook mogelijk om video’s of ‘rich media’ te gebruiken. Het gebruik van video’s wordt steeds populairder en het geeft je de kans om op persoonlijk vlak verbinding te maken met je doelgroep. Rich media-advertenties bestaan uit interactieve elementen, zoals audio en klikbare elementen. Hiermee creëer je interactie met de gebruiker, waardoor de content beter binnenkomt.
Displaymarketing is daarnaast een goede manier om je merkbekendheid te vergroten en je eigen diensten en producten te promoten. Met advertenties binnen het zoeknetwerk speel je in op de actieve zoektocht van een klant naar jouw product of dienst. Met display-advertenties kun je een behoefte opwekken die de potentiële klant eerst nog niet had. Verder zijn display-advertenties ook in staat om jouw boodschap snel over te brengen naar je doelgroep. De meeste display-advertenties bestaan namelijk uit visuals met een snelle boodschap. Hierdoor hoeft de doelgroep niet aandachtig te lezen, maar wordt de boodschap wel in één oogopslag duidelijk.
Blijf top-of-mind bij jouw doelgroep!


Meten is...
Een ander groot voordeel van displaymarketing is dat het ontzettend goed meetbaar is. Door te focussen op een goede CTR (Click Through Rate) in combinatie met het gedrag op de website (sessieduur, bouncepercentage en aantal bekeken pagina’s) kunnen wij goed monitoren hoe jouw advertenties presteren en welke wel en niet aanslaan. Hierdoor kunnen wij gedurende de campagne constant bijsturen en investeren in de advertenties met de hoogste CTR. Dit is zeer belangrijk, aangezien de CTR van display-advertenties doorgaans aanzienlijk lager is dan bij normale zoekadvertenties.
Partners

