Deventer Ziekenhuis
Het Deventer Ziekenhuis staat voor topklinische en persoonsgerichte zorg. Alles draait om zorg met persoonlijke aandacht. Dat begint met betrokken professionals die zich thuis voelen in het Deventer Ziekenhuis. Daar kunnen ze er altijd meer van gebruiken. Met een employer brandingcampagne wilden zij zichzelf daarom beter op de kaart zetten als werkgever. Aan ons de taak om het online gedeelte van de campagne op ons te nemen, die de naam ‘Daar sta ik voor’ kreeg. Dat hebben we uiteraard met de grootste zorg gedaan!
Opdrachtgever | Deventer Ziekenhuis |
Diensten |
Advertising Facebook Advertising Instagram Advertising LinkedIn Advertising |
Website | Bekijk de website |
Sterke online campagnes
De Daar sta ik voor-campagne had een looptijd van 2 maanden en was opgedeeld in 3 fases: See, Think en Do. In de See-fase was het doel om mensen te stimuleren na te denken over werken bij het Deventer Ziekenhuis. Om dit te bereiken hebben we zoveel mogelijk weergaven gegenereerd met een aantal advertenties die we in samenwerking met het Deventer Ziekenhuis hebben samengesteld voor Facebook, Instagram en DPG Media. Hierin vertelden diverse medewerkers van het ziekenhuis waar zij voor staan. In de Think-fase was het doel om de doelgroep te laten overwegen daadwerkelijk bij het Deventer Ziekenhuis te gaan werken. Hiervoor hebben we ook weer gebruik gemaakt van advertenties op Facebook, Instagram en DPG Media. Deze keer stonden de thema’s cultuur, opleiden en Sallandse aandacht centraal.
Vacatures vervullen
In de Think-fase maakten we naast Facebook, Instagram en DPG Media ook gebruik van LinkedIn. Hier hebben we 4 specifieke vacatures uitgelicht die moeilijk te vervullen zijn:
- Medisch beeldvormings- en bestralingsdeskundige
- Obstetrieverpleegkundige
- Anesthesiemedewerker
- SEH-arts
In deze fase hebben we gestuurd op websitebezoeken, om zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep de vacatures te laten bekijken. In de Do-fase hebben we tot slot alleen LinkedIn ingezet, waar de focus ook weer lag op de 4 specifieke vacatures, maar nu met als doel concrete sollicitaties binnen te halen.
Op de kaart als werkgever
Het resultaat mag er zijn, want in totaal hebben we met deze campagne bijna 4 miljoen weergaven weten te genereren met onze advertenties. Daarmee hebben we het doel om meer zichtbaarheid te genereren voor het Deventer Ziekenhuis als werkgever zeker behaald. Maar dat niet alleen, 3 van de 4 moeilijk vervulbare vacatures zijn inmiddels ingevuld. Een fijne samenwerking met een mooi resultaat!