Werken bij Vos
In veel sectoren staan bedrijven op dit moment voor de grote uitdaging om voldoende gekwalificeerde medewerkers te vinden. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is dat niet eenvoudig. Ook Vos Transport Group, een transportbedrijf in Deventer, liep hier tegenaan. De openstaande vacatures stonden wel op hun website, maar waren niet prominent genoeg aanwezig. Het leverde te weinig sollicitanten op. Dat moest anders en vooral beter kunnen, zo dachten ze. Daarom riepen ze onze hulp in. En wij kwamen natuurlijk graag to the rescue!
Opdrachtgever | Vos Transport Group |
Diensten |
Copywriting Design & development Online strategie SEO Marketing Strategie Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Werken bij-website
De vacatures van Vos moesten een prominente plek krijgen, zodat ze gemakkelijker opgevuld worden. Dit hebben we gerealiseerd in de vorm van een nieuwe website: Werken bij Vos. Deze website is ontworpen en gebouwd met het oog op gebruiksvriendelijkheid en duurzaamheid. De vacatures zijn opgedeeld in 8 vakgebieden, zoals ‘Chauffeurs’, ‘Custumer Serivce’ en ‘Transportplanner’. Zo kunnen bezoekers in één oogopslag zien waar ze moeten zijn.
Werkzoekenden willen een goed beeld krijgen van de functie waar ze op solliciteren, maar ook van het bedrijf en de mensen erachter. Met alleen tekst bereik je dat niet. Het eerste dat je daarom ziet als je op de werken bij-website komt is een video over Vos Transport Group als bedrijf. Ook vertellen diverse medewerkers in video’s op de vakgebiedpagina’s over hun werk. Zo kunnen bezoekers een weloverwogen beslissing maken om al dan niet te solliciteren.
Structured data
Veel werkzoekenden gebruiken Google als startpunt van hun zoektocht, waar ze functienamen invoeren die ze interessant vinden. Met het gebruik van structured data bevorderen we dat de vacatures van Vos hoog in de zoekresultaten verschijnen. Structured data is de code aan de achterkant die beschrijft waar de pagina over gaat en welke belangrijke informatie er te vinden is, zoals de functietitel, de naam van het bedrijf, de locatie en een salarisindicatie.
Hiermee maak je de kans groter dat Google jouw vacature opneemt in de Google Jobs zoekresultaten, die bovenaan in alle zoekresultaten verschijnen, direct onder de advertenties. Ook grote vacaturewebsites als Indeed en Jobbird maken hier gebruik van, dus ook via deze weg kunnen de vacatures in de zoekresultaten terechtkomen.
Dit levert het op
De resultaten van de Werken bij Vos-website waren al snel te zien. In de eerste maand werden er 37 sollicitatieformulieren ingevuld. Veel meer dan ze gewend waren. Om je een beeld te geven: over een heel jaar ontvingen ze voordat de Werken bij Vos-website live was 56 sollicitaties. Nu gingen ze binnen een maand al ruim over de helft daarvan. Dat kan alleen maar veel goeds beloven voor de toekomst!
sollicitaties in de 1e maand
bezoekers in de 1e maand