Nieuwsbrieven mailen, heeft dat nog wel zin? Of kunnen we ons die moeite beter besparen? Onze inbox puilt namelijk vaak uit van de nieuwsbrieven. Als er zoveel verstuurd worden, dan val je toch helemaal niet meer op tussen al dat geweld? Zou je denken. Niets is minder waar. Het mailen van nieuwsbrieven kan absoluut wat opleveren. Als je het goed doet, uiteraard. 😊 Wij nemen je mee in de voordelen, tips en trends.

De voordelen op een rij

Met het versturen van nieuwsbrieven, streef je naar het opbouwen van een relatie met je publiek. Een goede en hechte relatie, als het even kan. Met e-mails kan dit heel snel gaan en bovendien zijn de investeringskosten relatief laag. Daarnaast kan je nieuwsbrief goed dienen als doorgeefluik naar je website  of je social mediakanalen door op de juiste plekken duidelijke links te plaatsen.

De resultaten die je nieuwsbrief oplevert, zijn ook nog eens goed meetbaar. Je ziet exact hoe vaak je nieuwsbrief is geopend, maar ook hoeveel opens daarvan uniek zijn. Ook zie je hoe vaak er is doorgeklikt naar je website en naar welke pagina’s men is gegaan.

Benadering is key

Alles valt of staat met de juiste benadering van je lezers. Geef je lezers het gevoel dat ze met een persoon van vlees en bloed te maken hebben, waar ze een relatie mee op kunnen bouwen. Hiermee wek je sympathie op. Dit kun je bijvoorbeeld al bereiken door als afzender niet alleen je bedrijfsnaam, maar ook de naam van de persoon die de mail verzendt te vermelden. De afzender is dan bijvoorbeeld ‘Marleen van Wemessage’. Je kunt ook overwegen de mail zelf af te sluiten met de naam en eventueel een foto van deze persoon. Het zijn de kleine dingen waarmee je het verschil kunt maken tussen weggeklikt worden of gelezen en gewaardeerd worden.

Trends op het gebied van nieuwsbrieven

De meeste nieuwsbrieven zijn gratis. Betaalde nieuwsbrieven zijn echter flink in opkomst. ‘Waarom zou ik gaan betalen voor een nieuwsbrief?’ vraag je je misschien af. Nou, gemak dient de mens. Het is toch hartstikke fijn als er bijvoorbeeld een goede en voor jou relevante selectie van het laatste nieuws automatisch in je mailbox belandt? Zo hoef je het zelf niet op te zoeken en te filteren wat je wilt lezen. Belangrijk is wel dat de inhoud van de nieuwsbrieven echt goed aansluit bij wat je abonnees willen lezen. Anders raak je ze waarschijnlijk snel weer kwijt.

Ook besloten nieuwsbrieven behoren nowadays tot de mogelijkheden. Hier kun je alleen lid van worden als je ervoor wordt uitgenodigd. Zo kun je heel gericht je nieuwsbrieven naar het publiek sturen dat jij wilt bereiken.

Ontvang je zóveel nieuwbrieven dat je soms het overzicht kwijtraakt? Een goede oplossing hiervoor is het gebruik van een nieuwsbrief-app, zoals Stoop. Hiermee centreer je alle nieuwsbrieven die je ontvangt op één plek. Handig!

Let us help you out!

Zie jij inmiddels de meerwaarde van het versturen van nieuwsbrieven? Mooi! Maar dan? Waar begin je en hoe ga je te werk? Laat Wemessage je hierbij helpen. Wij kunnen de database voor je opbouwen, een mooi design opmaken en ook de teksten voor je schrijven. Neem gerust contact met ons op. We ontvangen je graag in ons mooie kantoor in Deventer, waar we onze (h)eerlijke koffie alvast voor je klaarzetten! ☕️

Wemessage Marleen

Marleen

Content Specialist

Meer weten over dit onderwerp?
Neem dan contact op met Marleen

Neem contact op met Marleen
Wij helpen je verder

Neem contact op

    Naam *

    E-mailadres *

    Vraag of opmerking

    Ontvang de nieuwste blogs in je inbox

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

    Volg ons ook op:

    #2 Beste full-service digital agency van Nederland #2 Beste full-service digital agency van Nederland