Een nieuwsbrief versturen via LinkedIn, ja of nee?

Misschien heb je het al voorbij zien komen: sinds een aantal weken kun je een nieuwsbrief versturen via LinkedIn. Wat zijn hier de voordelen van? En is het überhaupt aan te raden om je nieuwsbrieven via LinkedIn te versturen? Ik neem je mee in alle ins & outs.

Waarom een nieuwsbrief versturen via LinkedIn?

Een nieuwsbrief versturen via LinkedIn heeft verschillende voordelen ten opzichte van het versturen van een ‘normale’ nieuwsbrief. Het grootste voordeel: je verdwijnt niet tussen de bomvolle inbox van jouw doelgroep. Je kent het wel: je krijgt zo ongelofelijk veel mails dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Hoewel je abonnees ook een mail krijgen van jouw LinkedIn-nieuwsbrief, krijgen ze hem ook aanbevolen op LinkedIn. Zo heb je dus direct hun aandacht getrokken en hoeven ze niet meer door te klikken. Hierdoor raken je lezers minder ontmoedigd. Nu ze je voorbij hebben zien komen (of ze nou je hele brief hebben gelezen of niet), ben je weer even on top of mind. Je hebt hun aandacht getrokken en je kunt ervoor kiezen om je lezers door te linken naar je nieuwste case of blog.

Hoe start je een nieuwsbrief op LinkedIn?

Maar hoe gaat het opstellen van een nieuwsbrief op LinkedIn dan in zijn werk? Dit is heel gemakkelijk. Klik op je bedrijfspagina op ‘artikel schrijven’ en daarna op ‘nieuwsbrief maken’. Vergeet hierbij ook niet een pakkende foto te kiezen. Daarna kun je van start gaan met het vullen van je nieuwsbrief. Naast tekst kun je ook video’s, links en een cover afbeelding toevoegen. Dit zorgt voor meer aandacht voor je nieuwsbrief. En dat is natuurlijk wat je wilt: meer mensen bereiken en meer klanten trekken. Weet je niet hoe je van start kunt gaan met het opzetten van een nieuwsbrief via LinkedIn? We nemen je er stapsgewijs in mee.

Als je vanaf je bedrijfspagina een bijdrage wilt delen heb je onderstaand keuzemenu. Hier kies je voor ‘artikel schrijven’.

Hoe een nieuwsbrief versturen via LinkedIn?

Dan kom je hier uit. Je klikt op ‘nieuwsbrief maken’, aangegeven bij de rode pijl.

Afb. Blog Julia

Als je daar op geklikt hebt kom je op onderstaand scherm uit. Nu kun je van start gaan met het opzetten van jouw nieuwsbrief.

Nieuwsbrief opzetten via LinkedIn

Hoe werkt het?

Bij jouw allereerste nieuwsbrief op LinkedIn krijgen al jouw volgers een notificatie. Heeft jouw bedrijf al abonnees op LinkedIn? Dan krijgen zij bij iedere nieuwsbrief een mail. Zo worden zij op de hoogte gesteld dat jij een nieuwe nieuwsbrief hebt verzonden. Je kunt bij het opstarten aangeven hoe vaak je van plan bent om een nieuwsbrief te versturen. Dit is niet verplicht, maar als je je lezers een verwachting geeft en je daar vervolgens niet aan voldoet, is de kans groot dat er wat lezers zullen afhaken. Denk hier dus goed over na.

Eerste nieuwsbrief staat live, en nu?

Je hebt je allereerste nieuwsbrief verzonden. Super! Maar wat nu? Je kunt via LinkedIn al enige statistieken inzien. Uiteraard kun je zien hoe veel abonnees je hebt, hoe vaak je nieuwsbrief geopend is en wie er op jouw nieuwsbrief geabonneerd zijn. Helaas kun je deze lijst (nog) niet downloaden en kun je er dan ook niet verder induiken. In de toekomst wordt dit wellicht nog uitgebreid door LinkedIn.

Aan de slag!

Zoals je hebt gelezen biedt het versturen van je nieuwsbrief via LinkedIn een hoop mogelijkheden. Ik raad je dan ook aan om dit voor jouw bedrijf te gaan testen om te kijken of het aanslaat bij jouw publiek. Heb je hulp nodig bij het opzetten van deze nieuwsbrief? Onze specialisten helpen je graag op weg. Neem dan gerust contact met ons op. Waar wacht je nog op? Aan de slag!

Ontvang de nieuwste blogs in je inbox.

Ik heb kennisgenomen van het privacybeleid *
Volg ons ook op: