Als je op zoek gaat naar een stage zie je veel stageplekken, maar hoe weet je nou welke stage je moet kiezen? Persoonlijk wist ik van tevoren één ding zeker: ik zocht een stage in de richting van (online) marketing. Ben je benieuwd hoe ik bij Wemessage terecht ben gekomen en hoe mijn dagen als stagiair eruitzien? Daar neem ik je graag in mee in deze blog!

Hoe kwam je bij Wemessage terecht?

Ik volg de studie Commerciële Economie Sportmarketing aan het Saxion te Deventer. Aan het einde van mijn tweede leerjaar moest ik op zoek naar een stageplek, waar ik vanaf september 40 uur per week kon meewerken. Dus startte ik mijn zoektocht naar een meewerkstage in de richting van (online) marketing. Via-via hoorde ik dat Wemessage een bedrijf is dat bestaat uit een jong team en vaak werkt met stagiairs. Zo ging ik op de website van Wemessage kijken en kwam ik de openstaande vacature voor stagiair online marketing tegen. Deze sprak mij direct aan en daarom heb ik via de website mijn gegevens achtergelaten. Enkele dagen later kreeg ik via de mail een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Twee dagen na dit gesprek kreeg ik een telefoontje waarin ik te horen kreeg dat ik was aangenomen voor de functie stagiair online marketing.

Wat doe je als stagiair bij Wemessage?

Momenteel zit ik in de vierde week van de achttien weken van mijn stage. Het is dus misschien nog wat lastig te zeggen wat ik precies ga doen de komende veertien weken. Tijdens de eerste weken van mijn stage als stagiair online marketing heb ik landingspagina’s geschreven voor Wemessage, me beziggehouden met on-page SEO-optimalisatie van bestaande pagina’s, een redactiemeeting bijgewoond en het TikTok-kanaal van Wemessage up-to-date gehouden. Gedurende mijn stage hoop ik ook nog meer te leren over SEA en de technische kant van SEO. Daarnaast dien ik voor school aan het einde van mijn stage een stageopdracht in te leveren, waarin advies wordt gegeven hoe voor Wemessage een bepaald ‘probleem’ opgelost wordt. Nu vraag je je misschien af: waarom zou ik stage moeten lopen bij Wemessage? Om te beginnen hangt er altijd een goede sfeer op kantoor en als ik vragen heb is iedereen bereid om me verder te helpen. Wat ik persoonlijk fijn vind aan Wemessage, is dat het een ‘jong’ team is. In de gesprekken die worden gevoerd kun je dus als stagiair helemaal meekomen. Wat ook leuk is, is dat kantoorhond Nano vaak aanwezig is. Hij komt bij je als je even afleiding nodig hebt en in de pauze is er altijd tijd voor een potje FIFA.

Voordelen van een stagiair aannemen

Het aannemen van een stagiair brengt ook enkele voordelen met zich mee voor bedrijven:

  • Stagiairs zijn vaak jonge mensen die met een frisse blik een nieuwe kijk op jouw bedrijf kunnen geven. Omdat zij helemaal fris en met nieuwe kennis op het gebied van marketing binnenkomen, hebben deze stagiairs vaak verfrissende en vernieuwende ideeën. Hier kun jij weer gebruik van gaan maken!
  • Stagiairs zitten vaak middenin hun studietijd. Dus wanneer je een goede stagiair aanneemt, heb je vaak iemand die super gemotiveerd is en wil laten zien wat hij/zij kan betekenen voor jouw bedrijf. Gemotiveerde mensen zorgen voor een groeiende onderneming.
  • Heb je als bedrijf een vraagstuk dat je zelf niet makkelijk kunt oplossen, bijvoorbeeld door tijdgebrek? Neem een stagiair aan. Deze gaat op zoek naar de kern van het probleem en gaat vanuit hier advies geven voor jouw bedrijf. Als je geluk hebt, blijft de stagiair hierna hangen en voeg je een nieuwe vaste medewerker toe aan je team.

Contact Wemessage

Heb je algemene vragen over stages bij Wemessage? Neem dan gerust contact met ons op of kom langs op het kantoor in Deventer voor een (h)eerlijk kopje koffie. Wil je meer weten over hoe ikzelf de stageperiode heb ervaren of twijfel je nog om stage te lopen bij Wemessage? Kom dan gerust binnen lopen bij ons kantoor en ik vertel je graag meer in een persoonlijk gesprek! Zie ik jou snel?

 

Wij helpen je verder

Neem contact op

    Naam *

    E-mailadres *

    Vraag of opmerking

    Ontvang de nieuwste blogs in je inbox

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

    Volg ons ook op:

    #2 Beste full-service digital agency van Nederland #2 Beste full-service digital agency van Nederland