Facebook gaat meer ruimte vrijmaken voor berichten van vrienden en familie. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor bedrijven en nieuwsorganisaties. Op deze manier zal er minder ruimte over zijn voor advertenties en retargeting-campagnes. Facebook wil op deze manier meer terug naar het idee van “connecting people”.

Facebook kwam eerder al met een update om updates van vrienden voorrang te geven. Nog steeds blijkt dat er belangrijke berichten van vrienden niet worden getoond, dus gaat Facebook verder en kun je nu zelf bepalen welke berichten je het liefste ziet. Er zullen drie opties komen: ‘hide’, ‘unfollow’, en ‘see first’. Op deze manier wordt een tijdlijn veel relevanter en persoonlijker.

Welke gevolgen heeft dit voor bedrijven?

Voor bedrijven en nieuwssites betekent dit minder ruimte. Als bedrijven veel websitebezoekers trekken via Facebook, kan dit een groot nadeel worden. Deze berichten worden later getoond in de media. Maar hoe kom je als bedrijf dan toch hoger in de tijdlijn? Het antwoord: als veel personen de content delen of anderen erin taggen. Deze advertenties worden dan als relevant beschouwd voor bezoekers.

Meer bereiken met Facebook? Wemessage helpt!

Kun jij wel wat ondersteuning gebruiken bij het adverteren op Facebook? Of wil je kennis met ons delen omtrent Facebook? Dan staan wij altijd open voor een goed gesprek. Laten we onder het genot van een kopje koffie eens sparren!

Ontvang de nieuwste blogs in je inbox.

Ik heb kennisgenomen van het privacybeleid *
Volg ons ook op: