Hoger staan in de Google ranking? Dat doe je simpelweg al door je meta title en meta description te optimaliseren. Een meta title en meta description zijn belangrijke onderdelen voor SEO. Maak deze onderdelen SEO-proof en bemachtig die hogere ranking. Hierdoor krijg meer bezoekers en dus meer omzet. Tijd voor optimalisatie, dus!
Hoe schrijf je de perfecte meta description?
Het schrijven van de perfecte meta description kan een lastige opgave zijn. Je moet namelijk met weinig woorden een hele pagina samenvatten. Om jou hierbij te helpen, geven wij een aantal tips die zeker van pas zullen komen tijdens het schrijfproces.
1) Gebruik Yoast SEO – Dit is een plugin die naar jouw beschrijving kijkt en tips geeft. Zo zie je direct wat de verbeterpunten zijn.
2) Zoekwoorden – Gebruik in de beschrijving minstens één of twee zoekwoorden om Google te helpen jouw pagina goed te indexeren.
3) Locatie – Prikkel iemand die in de buurt woont of werkt extra door de locatie te noemen.
4) Call to Action (CTA) – Zet een bezoeker aan tot actie door een Call to Action te gebruiken in de description.
5) Icons – Het gebruik van icons zorgt ervoor dat jouw description opvalt tussen alle andere websites. Denk eens aan het gebruik van ✓, 🎯 of 📣.
Wat is een Call to Action (CTA)?
Een Call to Action (CTA) is een zin om iemand te triggeren en/of tot actie over te laten gaan. Om dit succesvol te doen, is het van belang de juiste pakkende woorden te gebruiken. Bekijk hieronder de meestgebruikte CTA’s.
Top 5 meestgebruikte CTA’s in de meta title:
1) Kopen
2) Shop
3) Nu
4) Bestellen
5) Gratis
Top 5 meestgebruikte CTA’s in de meta description:
1) Bekijk
2) Bestel
3) Nu
4) Zoek
5) Kopen
Neem deze tips ter hand en kijk nog eens naar jouw meta title en meta description. Wie weet zijn hier nog veel punten te behalen en pak jij die hoge plekken in Google!