Website PHB Bouw
Stel je voor. Jouw bedrijf heeft vier verschillende vestigingen. Iedere vestiging heeft een eigen website, die alle onafhankelijk van elkaar opereren. Verschillende expertises, verschillende projecten en verschillende nieuwsberichten verschijnen in verschillende frequenties online. Kom je dan als een (sterke) eenheid over bij je potentiële klanten?
Nee, natuurlijk niet!
Wemessage realiseerde daarom één grote, overkoepelende website voor de vestigingen. PHB Elst, PHB Nieuwegein, PHB West én PHB Deventer vallen inmiddels allemaal onder één en dezelfde noemer: PHB Bouw.
Opdrachtgever | PHB Bouw |
Diensten |
Rebranding Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Showboat
PHB wil graag laten zien waartoe het allemaal in staat is. Begrijpelijk ook! Zodoende diende de focus van de website te liggen op het tonen van de uitgevoerde projecten in combinatie met bijbehorende sectoren en expertises.
Gedurende jouw websitebezoek word je erop gestuurd je te herkennen in één van de sectoren waarvoor PHB actief is. Ben jij bijvoorbeeld een overheidsinstantie? Dan is het zake om jou zo snel mogelijk naar de sectorpagina ‘Overheid’ te leiden, om vanuit daar alle overheid gerelateerde projecten te ontdekken (idealiter in combinatie met een specifieke expertise – zoals nieuwbouw).
Om nog eens extra nadruk te leggen op de drie-eenheid sector – expertise – project, vind je op diverse plekken op de website het filter, zoals je die ziet in de afbeelding. Door een sector en een expertise aan te vinken, tonen zich alle projecten die onder de gekozen combinatie vallen.
De integratie
Is er op de nieuwe website dan helemaal geen onderscheid meer te vinden tussen de verschillende vestigingen? Jawel, dat zeker wel. Via het ‘topmenu’ kun je doorlinken naar een vestiging naar wens. Daar vind je naast de benodigde contactgegevens, ook alle werkzame medewerkers, inclusief toffe foto en functie!
Verder heeft Wemessage alle content van de oude websites verzameld, gefilterd en (gedeeltes ervan) op een andere manier op de nieuwe site herplaatst. Het schoolvoorbeeld daarvan is de projectenpagina, waarop alle uitgevoerde projecten zijn samengevoegd en in hetzelfde jasje zijn gegoten.
Werken bij PHB
Misschien is je de grote rode button met daarin de tekst ‘Werken bij’ al wel opgevallen. Naast de reguliere website, ging er namelijk nog een website live: werkenbijphb.nl. De krapte op de arbeidsmarkt zorgt bij menig bedrijf voor personeelstekorten. Om deze personeelstekorten op te vullen, realiseerde Wemessage daarom een website, speciaal gericht op het aantrekken van nieuwe arbeidskrachten. De rode button op de reguliere site dient als call to action voor werkzoekenden en leid ze naar de ‘Werkenbij-website’ van PHB.
Solliciteren maar!
Werken bij PHB deelt de openstaande vacatures op in diverse vakgebieden, die reiken van timmerman tot uitvoering. Vanuit het gekozen vakgebied navigeer je door naar de specifieke vacature bij de gewenste vestiging, waarna je kunt solliciteren. De website bied je overal mogelijkheden om je gegevens achter te laten. Hier en daar op een laagdrempelige manier, waar je alleen je naam en telefoonnummer hoeft achter te laten, terwijl je op andere plekken een sollicitatieformulier zo volledig mogelijk (inclusief cv) dient in te vullen. Waar je welk formulier vind is uiteraard afhankelijk van de customer journey-fase waarin een potentiële sollicitant zich bevindt!