Maak het verschil met goede content. Verleid een customer met content die inspireert en informeert. Zo zorg je voor actie en speel je slim in op de customer journey. Bij contentmarketing wordt altijd alles vanuit een SEO-perspectief bekeken om optimale resultaten te behalen.
De kracht van contentcreatie
Als bedrijf heb je natuurlijk een message, een message die je wilt overbrengen op je publiek. Hoe je dat doet? Met het creëren van goede content. Je zet passende content in om je boodschap krachtig over te brengen. Dit kan van alles zijn; denk hierbij aan een blog, video of een post op social media. Door de juiste contentinvulling vergroot je de online zichtbaarheid van je bedrijf. En laten we eerlijk zijn, wie wil nu geen grotere naamsbekendheid voor zijn of haar bedrijf?
Slim denken met SEO-zoekwoorden
Scoren in Google, dat doe je met content die zoekmachinevriendelijk is. Hoe beter de zoekmachines jouw teksten beoordelen, hoe hoger de ranking van jouw website is. In de contentmarketing worden hiervoor zoekwoorden ingeschakeld. Door termen te gebruiken die veel zoekvolume hebben, is de kans dat een potentiële klant jouw website vindt groter. Bij het gebruik van SEO-zoekwoorden moet ook rekening worden gehouden met concurrentie.
Repareer jij iPhones en wil jij gevonden worden op het zoekwoord ‘Apple’? Dan zal je niet hoog scoren in Google. Je grootste concurrent is dan namelijk multinational Apple zelf. Gebruik zoekwoorden daarom slim, denk bijvoorbeeld aan het gebruik van longtail-zoekwoorden. Dit zijn zoekwoorden met relatief weinig concurrentie en veel zoekvolume.
Structuur met een contentkalender
Consistency is key wanneer het gaat om maximale resultaten halen met contentmarketing. Consistentie is precies waar een contentkalender bij helpt. Het maken van een contentkalender zorgt voor een goede organisatie van de content. Zo weet je precies wat geplaatst wordt, wanneer het geplaatst wordt en wie er verantwoordelijk is voor de invulling. Dit maakt het makkelijker om daadwerkelijk tijd vrij te maken voor contentmarketing.
Final thoughts
Ons advies: zet content in en laat contentmarketing niet links liggen! In deze moderne tijd gebruikt het gros van de mensen een zoekmachine om te vinden wat hij zoekt. Klanten vinden je website sneller als deze hoger staat in Google. Goede vindbaarheid creëer je door goed te scoren bij de zoekmachines. En dat is precies waar contentmarketing op inhaakt.