Klantvraag

Alcedo

Geen gedoe. Graag gedaan. Zo luidt het credo van Alcedo, adviseur in alles op het gebied van bouw, gebouwen en omgeving. De advieswereld kan behoorlijk stoffig en onnodig ingewikkeld zijn – en daar brengt Alcedo actief verandering in. Geen onleesbare rapporten, maar praktisch advies waar aannemers en gemeenten écht iets mee kunnen. Die duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid moest ook terugkomen in alle online uitingen van Alcedo. En laten wij dát nou eens graag doen!

Onze samenwerking startte bij een LinkedIn-training vanuit onze Academy. Daar waren de mannen van Alcedo zo enthousiast over, dat de LinkedIn-werkzaamheden uit handen werden gegeven aan ons marketingteam. Ook maandelijkse SEO-optimalisaties werden onder ons dak gebracht. Inmiddels werken we samen al jaren aan een betere vindbaarheid en naamsbekendheid van Alcedo, met succes!

Opdrachtgever Alcedo
Diensten B2B-strategie
Contentmarketing
Google Analytics
Landingspagina
Linkbuilding
On-page SEO
Remarketing
Technische SEO
Wedash
Website Bekijk de website
Onze oplossing

Onderscheiden in concurrerende markt

De (bouw)advieswereld is groot en concurrerend, dus hoe onderscheid je jezelf nu echt ten opzichte van je concurrenten? Allereerst was het belangrijk om de USP’s van Alcedo goed in kaart te brengen. Tegenwoordig kunnen veel kleine adviesbureau’s en zzp-ers al meters plaatsen om trilling- of geluidsoverlast te meten. Waar het vaak fout gaat, is het interpreteren van de analyses en het daadwerkelijk leveren van advies wanneer het om belangrijke beslissingen gaat. Daar is Alcedo juist wél sterk in. Dat moest de focus worden van de strategie. Daarnaast bleek uit de initiële LinkedIn-trainingen dat maar weinig directe concurrenten gebruik maakten van het platform, terwijl wel veel potentiële klanten zich daar bevonden. Ook bleek dat de bestaande netwerken van de ondernemers achter en medewerkers van Alcedo al erg sterk waren en een goede basis vormden voor de toekomst. Daar kon Wemessage wel mee aan de slag!

Alcedo Home Page
Alcedo Team
A little help from my friends

Netwerken, netwerken, netwerken

Op LinkedIn is Alcedo inmiddels een autoriteit geworden op het gebied van bouw- en omgevingsadvies. Niet alleen wordt er wekelijks organisch op de bedrijfspagina gepost, ook maken we goed gebruik van de (steeds groter wordende) netwerken van de medewerkers van Alcedo. Middels personal branding op de profielen van de medewerkers weten steeds meer (potentiële) klanten Alcedo te vinden. De kracht van storytelling is niet meer te ontkennen: Alcedo blijft meerdere keren per week on top of mind bij hun doelgroep, zodat, wanneer het moment daar is, zij direct aan Alcedo zullen denken wanneer zij hun diensten goed kunnen gebruiken.

Ga naar LinkedIn Arrow right
Resultaat

Van 0 naar 100

De andere drijvende marketingkracht achter Alcedo is Search Engine Optimization. Door het schrijven van landingspagina’s, (technische) SEO-optimalisatie en linkbuilding weet Alcedo ook in de zoekmachines naar de top 10-posities te manoeuvreren. Bij het plaatsen van een grote kennisblog is de website van Alcedo inmiddels meteen vindbaar op de eerste pagina van Google! Ook retargeting mag natuurlijk niet in dit plaatje ontbreken om zo duurzaam mogelijk met alle websitebezoekers om te gaan. Inmiddels hebben al deze werkzaamheden samen geleid tot mooie resultaten!

56%

Meer bezoekers

144%

Meer conversies

+2.000

Likes

Alcedo Linkedin
Onze Messengers

Zij weten alles over deze case.

Daan Staand Voor Cases (1)

Daan

Online marketeer

Ellen Tournier

Ellen

Communicatiemanager

Serkan Gozmen

Serkan

Eigenaar Wemessage/ Accountmanager

Thom

Thom

SEO-specialist