Maak klanten van je websitebezoekers met Leadinfo

23 juli 2020

Wemessage blogs Blog

Wil je jouw sales naar the next level te tillen? Leadinfo is de perfecte leadgeneratiesoftware om dit te bereiken. De software herkent de bedrijven die jouw website bezoeken. De bezoekers worden herkend op basis van hun IP-adres. Leadinfo koppelt dit aan hun uniek samengestelde database. In het dashboard wordt alles vervolgens op een overzichtelijke manier weergegeven. Leadinfo toont bedrijfsgegevens, maar ook emailadressen en LinkedIn-profielen. Met die gegevens kun je contact gaan leggen met de voor jou interessante partijen.

Werken met Leadinfo

Welke leads zijn het meest interessant?

Je wilt natuurlijk niet zomaar lukraak contact opnemen zonder dat je weet waar je lead mogelijk in geïnteresseerd is. Ook daar is over nagedacht. De Leadinfo software laat realtime zien welke pagina’s bezocht worden en hoe lang de bezoekers op de betreffende pagina’s blijven. Aan de leadscore die aan de bedrijven wordt gekoppeld kun je aflezen welke leads jouw aandacht het meest verdienen. Als ze je website vaak bezoeken dan krijgen ze een hogere score toegekend. Je kunt het dashboard overzichtelijk houden door labels en notities toe te voegen aan een lead. Zo is het voor iedereen overzichtelijk wat de status van alle leads is. Heel fijn als je er met meerdere personen in werkt. De data binnen Leadinfo zijn overigens van jou. Ook als je stopt met het gebruik van de software kun je alle data exporteren. Zo kun je in de toekomst nog oude leads opvolgen.

Leadinfo en de AVG, hoe zit dat?

We kunnen ons voorstellen dat je je afvraagt of het gebruik van Leadinfo wel mag volgens de AVG. Dit kunnen we kort beantwoorden: het gebruik van Leadinfo is volledig legaal. Je hoeft je websitebezoekers ook geen toestemming te vragen om Leadinfo te mogen gebruiken. Toestemming is onder de AVG namelijk niet altijd een vereiste. Een grondslag uit de AVG is het “eigen gerechtvaardigd belang” (artikel 6 sub f AVG). Hierbij mag je zonder toestemming met persoonsgegevens werken. Wel moet dit een duidelijk belang dienen en moet je rekening houden met de privacy. Marketing en analytics zijn een gerechtvaardigd belang. Daarbij gebruikt Leadinfo maar zeer beperkt persoonsgegevens. Daarmee is adequaat rekening gehouden met de privacy. Wel dien je in je privacyverklaring te vermelden dat je gebruikmaakt van de software. In de AVG staat namelijk dat je je bezoekers duidelijk dient te informeren over wat er gebeurt met persoonlijke informatie die in jouw bezit komt.

Haal meer leads binnen met Leadinfo

Wemessage is partner van Leadinfo. Leuk detail: wij waren ongeveer 2 jaar geleden de trotse eerste partner. Een ontmoeting op een beurs leidde er uiteindelijk toe dat er een partnerprogramma werd opgezet. Wij zetten de software zowel voor onszelf als voor onze klanten in. Het geeft ons een heel duidelijk inzicht in welke partijen voor ons interessant zijn om te benaderen. Op basis van wat we zien in Leadinfo labelen we de bedrijven die onze website bezoeken, zodat iedereen die met de software werkt in een oogopslag kan zien wat wel of niet interessant is. Hebben we een goede lead gevonden? Dan proberen we via LinkedIn de juiste persoon binnen het bedrijf te vinden en daar contact mee te leggen. En ja, we genereren hierdoor daadwerkelijk regelmatig business. Wat bovendien erg fijn is aan Leadinfo is dat ze continu blijven ontwikkelen. Er komen steeds weer nieuwe functies beschikbaar.

Ook naar the next level?

Wil je meer weten over hoe wij werken met Leadinfo? Of wil je meer weten over de software? Neem gerust contact op. Je kunt het ook 14 dagen gratis proberen. Lijkt dat je wat? Laat het ons weten, dan maken we het in orde!

Alle blogsTerug naar overzicht Online influencers als autoriteit