Hoe schrijf je een goede landingspagina?

25 juni 2020

Wemessage blogs Blog

Een landingspagina is niks minder dan een pagina waar een bezoeker op terechtkomt nadat hij of zij een bepaald zoekwoord heeft ingetikt in zoekmachines als Google. 🔎 Het is belangrijk om te weten hoe je een landingspagina op de juiste manier schrijft en toevoegt aan je website. Uiteindelijk zorgt een landingspagina er namelijk voor dat je meer bezoekers genereert op je website. In deze blog lees je een aantal tips om een sterke landingspagina te schrijven.

Kwaliteit boven kwantiteit

Allereerst: schijf niet omdat het moet. Schrijf omdat je kennis wilt delen met je bezoekers en klanten. Probeer je focus op één onderwerp te leggen. Dan zal je namelijk merken dat je duidelijker en specifieker kunt zijn en meer specifieke klanten naar je website kunt trekken.

Een goed begin is het halve werk!

Om tot die specifieke onderwerpen te komen, begin je altijd eerst met het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek. Het is belangrijk om te weten op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Welke zoekwoorden hebben een interessant zoekvolume? Op welke zoekwoorden kan je beter niet schrijven, omdat veel concurrenten daar al op schrijven? Zulke vragen beantwoord je bij het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek.

Ben je eenmaal toe aan het schrijven van je landingspagina, dan is het voor zowel Google als voor je bezoekers belangrijk dat de indeling van je landingspagina overzichtelijk is. Dat leggen we stap voor stap uit:

1. Pakkende titel 

Begin altijd met een H1. Zorg ervoor dat deze pakkend is en je zoekwoord bevat. Google beschouwt dit als de belangrijkste regel van je pagina.

2. Headingstructuur

Gebruik een juiste headingstructuur (net zoals een boek). Je begint met een titel (H1) en vervolgens ga je verder met subtitels (H2, H3).

3. Overzicht

Het is zowel voor Google als voor de bezoeker belangrijk dat de indeling van je landingspagina overzichtelijk is. Maak gebruik van witregels tussen de alinea’s. Dat bevordert de leesbaarheid van je landingspagina.

4. Afbeeldingen

Afbeeldingen zijn heel relevant voor je landingspagina. 📸 Wel zijn er een aantal punten belangrijk bij het plaatsen van een afbeelding. Voor het uploaden van de afbeelding is het verstandig om de afbeelding te hernoemen. Controleer of de afbeelding niet te groot is – ga bij voorkeur voor een maximum van 150kb. Tot slot: voorzie de afbeelding van een alt-tag en/of onderschrift. Ook dat vergroot de vindbaarheid van je landingspagina. 

5. Opsommingen

Maak gebruik van opsommingen en dik- en schuingedrukte woorden. Hierdoor kan de bezoeker de landingspagina makkelijk scannen.

6. Aantal woorden

Een goede landingspagina bestaat uit minimaal 400 woorden.

7. Interne linkbuilding

Gebruik interne links om naar andere gerelateerde pagina’s te navigeren. Dit zal ervoor zorgen dat je bezoeker nog beter wordt voorzien van de juiste informatie. Ook zal dit beide pagina’s een boost geven. Tot slot is het verstandig om linkjes te voorzien van een zoekwoord.

8. Snippets

Zorg er voor dat je de snippets (meta title en meta description) van de landingspagina juist hebt beschreven. Laat ook hier je zoekwoord weer in terugkomen.

9. Call-to-Action

Sluit altijd af met een goede Call-to-Action. Dit zal ervoor zorgen dat je uiteindelijk meer leads binnenhaalt. Net zo als hieronder! 😉

Meer leads met Wemessage

Meer verkeer binnenhalen, leads genereren en klanten realiseren? Het is allemaal mogelijk met krachtige landingspagina’s. Wemessage helpt jou daarbij. Onze creatieve contentspecialisten schrijven de ene na de andere landingspagina voor jouw website en zorgen dat jij binnen no time op de eerste pagina van Google vindbaar bent. Is dat ook jouw doel? Neem dan snel contact met ons op! De beste koffie van Deventer staat al voor je klaar. ☕️

Alle blogsTerug naar overzicht De kracht van retargeting