Videomarketing

Video wordt steeds groter, zo ook in 2020. 🎬 Sterker nog, plaats je een video op Facebook, dan ontstaan er gemiddeld zes keer meer interacties (views, likes en comments) dan wanneer je een bericht plaatst zonder beeldmateriaal. Steeds meer merken en bedrijven werken dan ook met videomarketing, dus des te belangrijker is het om zichtbaar te zijn tussen al die video’s op de tijdlijn van je volgers. Hoe je dat doet? Gebruik alle mogelijkheden tot videomarketing die Facebook je aanbiedt: Facebook Stories en Facebook Watch, maar ook live video streamen. Zorg er wel voor dat je verschillende content blijft delen – als volgers jouw Story al bekeken hebben en vervolgens dezelfde video zien op Facebook Watch, haken ze sneller af.

Online privacy

2019 was een zwaar jaar voor Facebook met de nodige schandalen rondom privacy. 🕵️‍♂️ Daar heeft het platform gelukkig van geleerd: het herschreef vrijwel direct haar bedrijfsvisie waarin privacy nu veel hoger in het vaandel staat. Social mediagebruikers zijn zich daardoor bewuster geworden van hun eigen online veiligheid. Als gevolg hiervan communiceren Facebook-gebruikers steeds vaker in privékringen in plaats van met het gehele internet. Denk je dat dit de mogelijkheden voor jou als bedrijf op Facebook inperkt? Fout! Dit geeft jou de kans om zelf je doelgroep op te bouwen en een betrokken klantenbestand samen te stellen. Zo kun je gerichter targeten op Facebook, waardoor je sneller en vaker de juiste mensen 💡 Dankzij de aangescherpte privacyregels kun je dus veel gemakkelijker meer engagement van je volgers genereren.

Direct messaging

Hoe persoonlijker, hoe beter in 2020. En hoe doe je dat nu beter dan direct en in hoogst eigen persoon contact op te nemen met je doelgroep? 👥 Facebook biedt hier de ideale uitkomst voor: Facebook Messenger. Je kunt de tool inzetten ter vervanging van e-mailmarketing, maar ook om leads te contacteren. Heeft iemand gereageerd onder een post? Reageer eens via Facebook Messenger in plaats van een reactie te plaatsen op je tijdlijn! Tevens zijn er inmiddels diverse commerciële opties beschikbaar voor Facebook Messenger. Je kunt bijvoorbeeld adverteren of Messenger inzetten als chatbot. Vragen van (potentiële) klanten kun je sneller en persoonlijker beantwoorden. En wist je dat een chatbot een hele hoge openings- en doorklikratio heeft? Zelfs stukken hoger dan wanneer je een e-mail verstuurt! 📩

Nano-influencers

Macro-influencers, micro-influencers, je hebt de termen vast al wel eens voorbij horen komen. Maar ken je de nano-influencers al? Dit is de groep sociale vlinders die zichzelf niet als influencer beschouwt, maar het eigenlijk wel is. 🦋 Nano-influencers hebben een duidelijke voorkeur voor een merk of product dat ze graag delen met hun volgers op onder andere Facebook. Ze hebben een echte passie voor het merk of product. Denk bijvoorbeeld aan een echte koffieliefhebber die alleen maar één merk koffie drinkt en regelmatig vlogs plaatst waarop hij of zij vaak een kopje van dat merk koffie drinkt. Als bedrijf is het slim om zo’n nano-influencer met een groot bereik in te zetten en zo veel nieuwe klanten te bereiken.

Wemessage helpt je bij jouw Facebook-strategie

Wij kunnen jou helpen een goede Facebook-strategie uit te denken en uit te voeren. Zo haal ook jij in 2020 het meeste uit jouw Facebook-pagina! Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem eens contact met ons op of loop langs bij ons kantoor in Deventer. De beste koffie staat al voor je klaar! ☕️

Ellen Tournier

Ellen

Communicatiemanager

Meer weten over dit onderwerp?
Neem dan contact op met Ellen

Neem contact op met Ellen

Ontvang de nieuwste blogs in je inbox.

Ik heb kennisgenomen van het privacybeleid *
Volg ons ook op: