All you need is love! 💘 Niet alleen privé, maar ook als merk. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten als een blok voor jouw producten vallen? Met een leuke Valentijnsinhaker bijvoorbeeld. Een niet te missen aanbieding, goede landingspagina’s en spraakmakende social posts. We geven 5 tips voor de beste Valentijnsinhakers.

14 februari staat weer in het teken van Cupido. Het is de dag waarop geliefden en geheime aanbidders elkaar verrassen met een liefdevolle roos, chocolade of een ander cadeau. Maar het is ook zeker een belangrijke dag voor ondernemers. Hét moment om in te haken. Hoe je dat het beste kunt doen? Let op!

1. Denk vooruit

De gouden tip voor iedereen die wil inhaken op Valentijnsdag: begin op tijd! Bedenk je niet op 13 februari dat je ‘ook nog wel iets leuks voor Valentijnsdag kunt doen’, maar denk vooruit! Op die manier heb je voldoende tijd om alles online en offline in gang te zetten.

2. Een goede actie

Kom met een leuke, ludieke, maar vooral voordelige aanbieding voor jouw doelgroep. Een actie die ervoor zorgt dat jouw klant zich de held voelt. Omdat hij of zij gratis producten krijgt of van korting profiteert. Een goede aanbieding kan tot directe sales leiden, maar ook voor naamsbekendheid (branding) zorgen. Een voorbeeld:

Een kledingmerk draagt ‘de dag van de stelletjes’ een warm hart toe en geeft op Valentijnsdag elk tweede item van een speciaal geselecteerde collectie cadeau. Ze draaien op één dag een omzet die ze normaal in een week realiseren.

Of: Een bouwbedrijf uit Amsterdam gaat viral op Facebook omdat ze inhaken op Valentijnsdag met een eenmalige actie. Een vakman komt gratis die ene rotklus doen die al maanden ligt te wachten. Duizenden mensen zien de actie – en dus ook de naam van het bouwbedrijf – voorbij komen.

3. Landingspagina’s en een nieuwsbrief

Inhaker uitgewerkt? Dan is het zaak om publiek te trekken. Breng je doelgroep op de hoogte van jouw speciale aanbieding. Je nieuwsbriefleden én nieuwe potentiële klanten via Google: met SEO-geoptimaliseerde landingspagina’s en een blog.

4. Social media

Social media is natuurlijk the place to be voor inhakers. Op Valentijnsdag, maar ook op andere bijzondere dagen: Moederdag, Vaderdag, Black Friday, etc. Kies afhankelijk van je doelgroep het juiste kanaal. In een notendop: LinkedIn voor zakelijk, Facebook voor 35+, Instagram voor jongeren.

5. Wees lief!

Veel ondernemers vergeten het care-gedeelte van de klantreis: de nazorg. ‘De sale is gemaakt, het product is verkocht.’ Maar dat is pas het begin van een nieuwe klant. Wil je van iemand die een eenmalige aankoop doet een vaste klant maken, dan moet je ervoor zorgen dat ze jou niet meer vergeten. Vraag na enkele weken nog eens hoe het product bevalt en of je nog ergens mee van dienst kan zijn. Stuur een leuke giveaway: een reminder die ervoor zorgt dat ze volgend jaar vol verwachting op jouw Valentijnsactie wachten. Make a customer, not a sale!

Wemessage, jouw partner in contentmarketing

Inhakers, landingspagina’s, nieuwsbrieven, social media: je hebt wel leuke ideeën, maar je laat de uitvoering toch liever aan een professional over? Wemessage neemt jouw complete contentmanagement uit handen. Websiteteksten, een contentkalender, blog, nieuwsbrief, social mediabeheer, social advertising. Prikkelende content: de ideale mix van tekst, beeld en timing. U vraagt, wij creëren. Neem vrijblijvend contact op om met ons te sparren over de mogelijkheden voor jouw onderneming.

Marleen Klein Koerkamp

Marleen

Senior contentspecialist

Meer weten over dit onderwerp?
Neem dan contact op met Marleen

Neem contact op met Marleen

Ontvang de nieuwste blogs in je inbox.

Ik heb kennisgenomen van het privacybeleid *
Volg ons ook op: