Klantvraag

Eerlijk Koffie

Halverwege 2019 begon het team van Wemessage op een nieuw concept te broeden. Met al die passies en ideeƫn van Serkan en Murat werd het namelijk tijd om er ƩƩn om te zetten naar de realiteit. Na veel voorbereiding, planning en de nodige spanning werd het tijd om het bekend te maken. Wemessage startte een nieuwe BV: Eerlijk Koffie. Eerlijk koffie is ontstaan uit een passie voor koffie en ondernemen. Want van een droom werkelijkheid maken, dat is ook hoe Wemessage begon. Zoals de naam al doet vermoeden, lag de focus op het creƫren van een eerlijk koffiemerk, want waarom gewone koffie drinken als het ook eerlijk kan? Daarom worden de bonen van Eerlijk Koffie rechtstreeks bij onze telers ingekocht tegen een eerlijke prijs. Eerlijk voor de telers, voor de branders en uiteraard voor jou. Want eerlijkheid is beter voor iedereen, vandaag, morgen en in de toekomst.

Opdrachtgever Eerlijk Koffie
Diensten Conceptontwikkeling
Contentmarketing
Conversie-optimalisatie (CRO)
E-commerce strategie
E-mailmarketing
Hosting & support
Landingspagina
Logo & huisstijl
Technische SEO
Webdesign
Webdevelopment
Zoekwoordenonderzoek
Website Bekijk de website
Web Screen 1 Web Screen 2 Web Screen 3 Web Screen 4 Web Screen 5
Onze oplossing

Eerlijk eigen werk

Om ons nieuwe bedrijf goed aan de man te brengen, is het hebben van een sterke webshop uiteraard van groot belang. Het design, de bouw, de teksten en het beeldmateriaal, alles van en op de website komt uit eigen hand. Het Wemessage-team heeft het uiterste gegeven om een zo optimaal mogelijke website te bouwen. Het eindresultaat is dan ook iets waar we trots op mogen zijn: een complete webshop voor eerlijke koffiebonen, met unieke abonnementsvormen, authentieke koffiebonen en uitgebreide pagina’s over het hoe en waarom van Eerlijk Koffie. Want als je je eigen merk zo overtuigend ā€˜eerlijk’ durft te noemen, moet natuurlijk wel duidelijk zijn waarom je zo eerlijk bent. Daarom zijn we op de Over ons-pagina’s ook enorm transparant over hoe we handelen en wat onze koffieboeren precies van onze verkoopprijs ontvangen. Ɖcht eerlijk dus.

Side Mockups 2
Side Mockups Kopiëren
Brand awareness

Social media­marketing

Nu de webshop live staat, is het natuurlijk zaak om zoveel mogelijk mensen aan onze eerlijke koffie te krijgen. Om dit te realiseren, zetten we onder anderen in op social media voor Eerlijk Koffie. Aan de hand meerdere social media-accounts zorgen we ervoor dat Eerlijk Koffie een groot bereik heeft en mensen het merk leren kennen. Zo is Eerlijk Koffie aanwezig op LinkedIn, Instagram, Facebook, Pinterest en zelfs YouTube. Door elke week berichten te posten over het merk of koffie in het algemeen, weten we interactie met de doelgroep te houden. Naast organische berichten zorgen we er ook voor dat Eerlijk Koffie met advertenties bij de doelgroep verschijnt. Hierdoor krijgt de doelgroep meerdere contactmomenten met Eerlijk Koffie, wat de kans groter maakt op de aankoop van een zak eerlijke koffiebonen.

Duurzame groei

SEO

Als eerlijk koffiemerk vinden we het belangrijk om onze doelgroep bij meer te helpen dan alleen de beste koffiebonen. Zo schrijven we veel blogs en nieuwsartikelen om onze klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen rondom Eerlijk Koffie en koffie in het algemeen. Door blogs te schrijven over onderwerpen die onze doelgroep bezighoudt, zijn we in staat om nog meer bezoekers naar de webshop te trekken. Zo schrijven we bijvoorbeeld hoe je de beste cappuccino kan maken, maar weten we ook veel wetenschappelijke feitjes over koffie. Daarnaast delen we ook veel recepten op onze webshop, zodat onze klanten ook in staat zijn zelf de lekkerste koffiegerechten te proeven. Want het genot van een lekker kopje koffie delen wij het liefst met iedereen.

Wij gaan ook graag voor jou aan de slag! Arrow right
Side Mockups 3
Resultaat

De tussenstand

We zijn ondertussen bijna twee jaar live en de cijfers liegen er niet om. Van 2020 naar 2021 hebben we dankzij een sterke online marketingstrategie op zowel social media als Google een groei in websitebezoekers van 150% gerealiseerd. De enorme stijging van het aantal websitebezoekers zorgde er ook voor dat de omzet een mooie boost kreeg. De omzet is in 2021 namelijk gestegen met 150% ten opzichte van 2020. Cijfers waar wij, als eerlijk koffiemerk, enorm trots op zijn.

150%

Omzetgroei

150%

Meer websitebezoekers

50+

Volgers p/m

Insta Web Kopiëren
Onze Messengers

Zij weten alles over deze case.

Cody Dix

Cody

Vormgever

Marleen Klein Koerkamp

Marleen

Senior contentspecialist

Ellen Tournier

Ellen

Communicatiemanager

Alpay Akkus

Alpay

Online marketeer

Danny Kosmeijer

Danny

Marketingmanager

Serkan Gozmen

Serkan

Eigenaar Wemessage/ Accountmanager

Murat Gumrukcuoglu

Murat

Eigenaar Wemessage/ Accountmanager

Engin Akkus

Engin

Vormgever

Naberd Zendi

Naberd

Back-end developer