Eerlijk Koffie

E

WE Wemessage Logo Create

Eerlijkkoffie.nl

Halverwege het vorige jaar begon het team van Wemessage ergens op te broeden. Al die passies van Serkan en Murat… Minstens eentje moest eruit! Lang hielden we onze relaties, klanten en kennissen in spanning, maar afgelopen Valentijnsdag was het hoge woord er dan eindelijk uit: Wemessage start met een nieuwe BV. En wat voor een! Eerlijk Koffie is de naam, en we zijn maar wat trots op ons kleine broertje. Hoe Eerlijk Koffie tot leven kwam? Je leest het allemaal in de case van het jaar. ☕️

Bekijk de website!
Eerlijk Koffie homepage

Mission

Jaar0

Bezoekers0

Eerlijk0%

Een opwarmertje

Hoe het allemaal van start ging? Achter de schermen was er natuurlijk al van alles gaande, maar op social media werd er al flink geteased en voorgeproefd voordat de website überhaupt in de lucht was. En dan met name op LinkedIn. Al drie maanden voor de livegang van Eerlijk Koffie verscheen de eerste teaser, waarin we nog niks weggaven over wat er precies aan zat te komen, maar wel dat er iets aankwam met ‘Eerlijk’ in de naam en met een hoop hints naar koffie. We’re not spilling the beans, yet… Of de puzzelstukjes al op hun plek vielen, was de vraag. Zo hielden we de kijkers on their toes en bleven ze nieuwsgierig naar meer.

Eerlijk Koffie iMac

De bekendmaking

En meer kwam er. Een maand later maakten we via hetzelfde kanaal bekend dat het inderdaad om een brand new koffiemerk ging. Eerlijk Koffie! Met een indrukwekkende video maakten we het publiek alvast warm voor de (h)eerlijkste koffie van Nederland. Vanzelfsprekend gaven we nog niet alles weg en kwamen er al een hoop vragen over waarom we dan zo ‘eerlijk’ zijn. Dat antwoord hadden we direct paraat, maar door al die weetgrage vragen genereerden we wel een hoop bereik. En dat was ons doel! Zoveel mogelijk mensen alvast kennis laten maken met Eerlijk Koffie.

Eerlijk Koffie hold

Social mediastrategie

Een maand voor de lancering van de webshop richtten we onze andere social mediakanalen in. Er kwam een LinkedIn-bedrijfspagina, Instagramaccount, Facebook- en Pinterestpagina en YouTubekanaal. Maar liefst drie keer per week verscheen er op (bijna) ieder kanaal een post met mooi beeldmateriaal en prikkelende tekst. Zo kregen we op organische wijze vóór de daadwerkelijke lancering al een hoop volgers, views, likes en comments. Daarmee vormden we alvast een basis voor als we straks écht live waren.

Eerlijk Koffie iPhone X

Complete webshop

En toen was daar de dag: de livegang, de lancering van Eerlijk Koffie. Op 14 februari, Valentijnsdag. Waar we al die maanden naartoe hadden gewerkt én geleefd werd eindelijk werkelijkheid. Een complete webshop voor eerlijke koffiebonen, met unieke abonnementsvormen, unieke koffiebonen en natuurlijk uitgebreide pagina’s over het hoe en waarom van Eerlijk Koffie. Want als je je eigen merk zo overtuigend ‘eerlijk’ durft te noemen, moet natuurlijk wel duidelijk zijn waarom je zo eerlijk bent. Daarom zijn we op de Over ons-pagina’s ook enorm transparant over hoe we handelen en wat onze koffieboeren precies van onze verkoopprijs ontvangen. Écht eerlijk dus.

Eerlijk Koffie laptop

Eigen werk

De bouw, het design, de teksten, het beeldmateriaal… Alles van Eerlijk Koffie is van eigen hand. Het Wemessage-team heeft ontzettend hard gewerkt om hun eigen specialisaties te laten shinen en zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. En hoe trots zijn we op het eindresultaat! Het is altijd bijzonder als een website waar je veel bij betrokken bent geweest opgeleverd wordt, maar Eerlijk Koffie is het resultaat van ultiem teamwork en daarom extra speciaal. Dat hebben we toch maar mooi met z’n allen gedaan!

Eerlijk Koffie webshop

What’s to come?

Er komt natuurlijk nog heel veel meer aan voor Eerlijk Koffie, zoals toffe campagnes, uitgebreide e-mailmarketing, gave content voor social media en meer nieuwsberichten, recepten en blogs. Na zo’n goede start moet de webshop natuurlijk ook fris en fruitig blijven en onderhouden worden om altijd on top of mind te blijven. Laat die klus maar aan het dynamische Wemessage-team over. Net als voor onze klanten, willen we ook voor Eerlijk Koffie altijd het onderste uit de kan blijven halen en the best of the best zijn!

Eerlijk Koffie zak
Terug naar overzicht Feddema