Website met een visie
Intermontage levert totaalconcepten op het gebied van interieurbouw. Van de realisatie van wanden en plafonds tot aan maatwerk interieur, bij Intermontage ben je aan het juiste adres. Vanuit hun vestigingen in Borne en Terwolde wordt de productie van A tot Z binnenshuis uitgevoerd. In het interieurcentrum van Intermontage krijgen klanten een beeld van alle mogelijkheden. Visueel ingestelde medewerkers die voortdurend focussen op innovatie, dat moet ook online te zien zijn. Dat is waar Wemessage in beeld kwam voor het bouwen van een website die aansluit bij de visie van Intermontage.
Opdrachtgever | Intermontage |
Diensten |
Landingspagina On-page SEO Technische SEO Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Websitebouw
Wegens het brede aanbod van Intermontage en de diversiteit van maatwerk interieur, was het belangrijk dat de website een duidelijke structuur zou hebben. Potentiële klanten moeten moeiteloos kunnen navigeren over de website. Maatwerk interieur kan namelijk van alles zijn: een kast, een bureau, een volledige ruimte. Dit maakte het aanbrengen van filters op de website dan ook een van de eerste prioriteiten. Verder werd de huisstijl gemoderniseerd met de focus op de producten en de doelgroep. Niet te veel kleurgebruik, maar een strakke en zakelijke combinatie van zwart, wit en de huisstijlkleur van Intermontage: rood. Daarnaast was het van belang dat de website veel en goed beeldmateriaal bevatte. Door projecten een mooie en prominente plek te geven, laat Intermontage zien waartoe haar medewerkers in staat zijn.
Webshop
Een jaar na de oplevering hebben we de website uitgebreid met een webshop. Door het bouwen van een Woocommerce-koppeling in de bestaande site, kunnen klanten de mooie producten van Intermontage nu ook gelijk bestellen. De webshop is net als de website afgestemd op de nieuwe huisstijl en past perfect bij Intermontage. Ten slotte hebben we de systemen van Intermontage aan de website en webshop gekoppeld. Hierdoor is er een goede combinatie is tussen het voorraadbeheer aan de achterkant en de visuele presentatie aan de voorkant.
Nu de nieuwe website en webshop online staan, is Intermontage klaar voor online verkeer. Om dit te realiseren, voeren wij maandelijks SEO-werkzaamheden uit voor Intermontage. Door relevante landingspagina’s te schrijven, verschijnt Intermontage op het juiste moment in de zoektocht van hun potentiële klanten. Door de content af te stemmen op de zoekopdrachten, sluiten de pagina’s goed aan bij de intenties van de doelgroep. Dit vergroot de kans op vervolgacties en conversies.
Sinds 2019
Intermontage begon in mei 2019 met het investeren in SEO. In mei 2020 was het aantal gebruikers al gestegen met circa 60%. Daarnaast steeg ook het aantal sessies en het gemiddelde aantal weergegeven pagina’s. Er waren binnen een jaar dus een stuk meer bezoekers die ook nog eens bijna het dubbele aantal pagina’s bekeken. Het bouncepercentage (percentage bezoekers dat direct vertrekt van de website na het bekijken van één pagina) daalde ook met 10%. Dit is te verklaren doordat de content nu specifiek is afgestemd op de zoekopdrachten van de doelgroep. Hierdoor sluit de content op de landingspagina goed aan bij de intentie van de bezoeker en is de kans groter dat de bezoeker op de website blijft en tot conversie overgaat.
Lager bouncepercentage
Meer bezoekers
Leads