Wie is Pleun?
Pleun is een vrolijk 7-jarig meisje en gek op regenbogen. Maar ze is ook een van de 60 kinderen in Nederland die de ziekte van Batten heeft. Om meer onderzoek naar de genezing van Batten mogelijk te maken, besloten Pleuns ouders om actie te ondernemen. Zo ontstond Pleun’s Regenboogijsje: een ijsje met een serieuze boodschap waarvan een deel van de opbrengst naar Stichting Beat Batten gaat. De social mediaspecialisten van Wemessage pakten de kans om dit initiatief te ondersteunen met beide handen aan. Hoe zij dit hebben vertaald tot een succesverhaal, lees je in deze case.
Opdrachtgever | Pleun's Regenboogijsje |
Diensten |
Contentmarketing Online strategie |
Website | Bekijk de website |
Content
Om het mooie initiatief van Pleun’s Regenboogijsje op de juiste manier onder de aandacht te brengen, heeft Wemessage een concrete social mediastrategie uitgedacht. Een strategie waarin de doelgroep, doelstellingen en de algehele uitingen van de social mediaberichten is meegenomen. Denk hierbij aan rubrieken, beeld en tekst. De social mediastrategie is uiteindelijk vertaald naar een maandelijkse contentkalender. Zo bouwen we stapsgewijs aan meer bekendheid rondom Pleun’s Regenboogijsje.
Organische groei!
De social mediakanalen zijn gaan groeien en er wordt positief op het initiatief gereageerd. Waar we begonnen met een volgersaantal onder de 100, zijn de 1.000 volgers nu ruim gepasseerd. De social mediastrategie sluit volledig aan bij het verhaal van Pleun. De doelenstellingen die aan het begin van het traject zijn geformuleerd, zijn behaald. De inzet van social media heeft gezorgd voor meer naamsbekendheid en awareness en als kers op de taart is het initiatief landelijk opgepakt.
Volgers
Engagement
Gedoneerd