Klantvraag

Progress

Progress is een carrière-organisatie die zich focust op het aanbieden van personeelsoplossingen. Aan de hand van de hoogste kwaliteitstandaarden koppelt Progress werkzoekenden aan bedrijven en andersom. In een constant innoverende en dynamische arbeidsmarkt ontwikkelt Progress zich verder om de concurrentie en de markt voor te blijven. Waar Progress begon als een technisch uitzendbureau, mag het zich momenteel specialist noemen in maar liefst acht expertises, namelijk in techniek, IT, telecom, energie, financiën, klantenservice en (semi-)overheid. Het bedrijf is dus sinds haar ontstaan enorm gegroeid en werd in 2018 zelfs verkozen tot ‘Uitzendondernemer van het Jaar’. Bij zo’n bedrijf hoort dan ook een online strategie en aanwezigheid waar je ‘u’ tegen zegt. En laat dat nou onze specialiteit zijn.

Opdrachtgever Progress
Diensten Contentmarketing
Display Marketing
Hosting & support
Linkbuilding
Online strategie
Remarketing
Technische SEO
Webdevelopment
Zoekwoordenonderzoek
Website Bekijk de website
Onze oplossing

Website ombouwen

Bij Progress ging het niet om het bouwen van een compleet nieuwe website. Het was ditmaal onze taak om de destijds bestaande website te upgraden naar een hoger niveau. Het bestaande design werd daarom omgezet naar een echte op maat gemaakte WordPress-website. Een website waarop bezoekers snel en gemakkelijk kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. De focus van Progress ligt op het binnenhalen en vullen van vacatures. Om deze reden is het op de homepage gelijk mogelijk voor bedrijven om vacatures te uploaden en voor werkzoekenden om vacatures te bekijken. Ook zit er op de homepage een vacaturezoeker, zodat werkzoekenden gemakkelijk hun ideale vacature kunnen vinden. Hierdoor verspil je als bezoeker op de website geen tijd en kun je direct doen waarvoor je gekomen bent.

 

Side Mockups 1
Side Mockups 2

SEO

Nu de omgebouwde website van Progress online staat, is het natuurlijk zaak om er zoveel mogelijk bedrijven en werkzoekenden heen te krijgen. Door gelijk na de bouw te starten met het schrijven van landingspagina’s, is de organische vindbaarheid van Progress vergroot. Met de focus op interessante termen in combinatie met relevante lokale gebieden, weet Progress nu eerder en sneller omhoog te komen in Google. Daarnaast is het zaak om de website up-to-date te houden. Hierom voeren wij maandelijks technische optimalisaties uit. Op deze manier ziet Google dat de website constant wordt verbeterd en blijft deze goed operationeel – factoren waar Google veel waarde aan hecht.

Linkbuilding

In de markt waarin Progress opereert, is sprake van veel concurrentie. Naast het vergroten van je organische vindbaarheid is het daarom ook belangrijk om ervoor te zorgen dat je domeinautoriteit niet achterblijft. Om deze reden is Progress ook begonnen met linkbuilding. Door ervoor te zorgen dat de website linkjes verkrijgt van andere websites met een hoge domeinautoriteit, geeft Google Progress eerder de voorkeur in de zoekresultaten. Dit is van groot belang in een sterk concurrerende markt waarin veel bedrijven organisch goed vindbaar zijn. Linkbuilding kan dan de bepalende slag zijn in de strijd om een top tien- of zelfs top drie-notering.

Side Mockups 4
Side Mockups 3

Social media­marketing

Op social media is Progress tegenwoordig ook veel aanwezig. De doelgroepen van Progress zijn hier namelijk ook vrij actief op. Denk aan werkzoekenden die gebruik maken van Instagram en Facebook, maar ook zeker bedrijven die regelmatig actief zijn op LinkedIn. Om ook hier de doelgroepen te bereiken, doet Progress aan zowel organische social mediamarketing als aan advertising. Door met aantrekkelijke en relevante advertenties te verschijnen op Facebook en Instagram, vergroten we de kans om bezoekers naar de website te lokken om een vacature te bekijken, plaatsen of zelfs te solliciteren. Daarnaast plaatsen we ook veel organische berichten op Instagram, Facebook en LinkedIn om ook hiermee de doelgroep te bereiken. Op deze manier zijn we op social media constant in contact met de doelgroepen en weten we ze te bereiken met relevante content.

Resultaat

Zeg maar ‘u’!

Het ombouwen van de website, het schrijven van landingspagina’s, technische optimalisaties, linkbuilding en social mediamarketing blijken allemaal zeker niet voor niks. Want momenteel behaalt Progress gemiddeld maar liefst 4.000 bezoekers per maand die bijna 100 conversies uitvoeren. Daarnaast is, mede dankzij relevante content op de website, het bouncepercentage met 20% gedaald, wat ertoe leidt dat bezoekers langer op de website blijven. Dit vergroot de kans op vervolgacties en conversies.

4.000

Bezoekers p/m

100

Conversies p/m

-20%

Websiteverlaters

Progress Ads Web
Onze Messengers

Zij weten alles over deze case.

Marleen Klein Koerkamp

Marleen

Senior contentspecialist

Serkan Gozmen

Serkan

Eigenaar Wemessage/ Accountmanager

Lisa

Lisa

Social mediaspecialist

Alpay Akkus

Alpay

SEO-specialist

Roy 0394 Kopiëren

Jelmar

Front-end developer

Cody Dix

Cody

Vormgever