Over Slimstock
Slimstock is dé expert als het gaat om voorraadoptimalisatie. Een Europese marktleider met meer dan 1.000 klanten en 22 vestigingen wereldwijd. Met een eigen softwarepakket helpt Slimstock haar klanten om de juiste voorraad op het juiste moment op de juiste plaats te krijgen. Een goed werkende, klantvriendelijke website is hierbij van groot belang. Daarom schakelde Slimstock ons in voor een nieuwe website.
Opdrachtgever | Slimstock |
Diensten |
Conversie-optimalisatie (CRO) Leadstrategie Logo & huisstijl Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Kennis bundelen
Het belangrijkste doel van Slimstock is de website zo klantvriendelijk mogelijk te maken voor bezoekers en tegelijkertijd ook interessant te houden, waarbij de identiteit van het bedrijf gewaarborgd blijft. Hoe we dat doen? Door kennis te bundelen. Vanuit zowel Slimstock als Wemessage is er een team samengesteld om de wensen en mogelijkheden duidelijk in kaart te brengen.
Strategie en design
De eerste stap is het ontwerp en de bouw van de website. De teams hebben in samenwerking een passend UX-design ontworpen, waarna we zijn gestart met de bouw van de website. Bij de technische aspecten wordt er rekening gehouden met maximale performance en een snelle laadtijd. Beide zijn belangrijk voor een optimale gebruikerservaring; het uiteindelijke doel van Slimstock.
Om alles uit de website te halen, is ook Hubspot gekoppeld aan de nieuwe website. Deze marketing automation tool is een waardevolle ondersteuning bij het genereren van kwalitatieve leads, tevreden klanten en langdurige en betekenisvolle relaties. Het draait hierbij allemaal om de klant.
Slimstock vult Wemessage in de bouw aan door goed in de gaten te houden of de brand identity gelijk blijft. Daarbij staan consistentie en kwaliteit centraal. Op deze manier is de website een juiste weerspiegeling van Slimstock. Hoe dit wordt vertaald? Door alles lokaal in te vullen. De complete storytelling moet kloppend zijn en aansluiten bij de doelgroep. Een mooie uitdaging vanuit de marketing.
Development
Als wereldwijd opererend bedrijf is het belangrijk dat er veel traffic wordt gestuwd naar de website. Doordat Slimstock meerdere diensten aanbiedt, is de doelgroep breed en is het een uitdaging om interessant te blijven voor iedereen. Niet alleen bestaande klanten moeten hun weg kunnen vinden op de website, ook nieuwe klanten en (nieuwe) medewerkers moeten een optimaal belevingsproces ervaren. De focus ligt dan ook op het creëren van herkenning, zodat elke bezoeker zichzelf kan identificeren met wat ze lezen en zien. Dit hebben we bereikt door zowel tekstueel als visueel het verhaal te matchen op elke bezoeker.
Online visitekaartje
Na drie maanden was de complete website gebouwd. Mét resultaat! De website is een nieuw visitekaartje van Slimstock met betere visualisering van de identiteit en biedt bezoekers een gebruiksvriendelijke weg naar de informatie waar ze naar op zoek zijn. Fase 1 is nu afgerond, maar de samenwerking wordt doorgezet naar fase 2 waarbij optimalisatie en contentverbetering centraal staan.