Snickersshop Nederland

S

WE Wemessage Logo Fan

Snickersshopnederland.nl

Eind 2018 zijn we live gegaan met de nieuwe webshop van Snickersshop Nederland. Na tegenvallende e-commerceresultaten was het tijd voor vernieuwing. De bezem werd door de online shop gehaald. Het platform werd dusdanig gebouwd, dat het een ideaal fundament werd voor een aansluitende marketingfunnel.

Bekijk de website!

Mission

Jaar0

Bezoekers0%

Conversies0%

Geduld wordt beloond!

De eerste maanden na de livegang was het bezoekersaantal en de omzet minimaal. Ondertussen verzamelden we wel de benodigde data om de marketingfunnel in te richten. Dit deden we met het gebruik van verschillende optimalisatietools en het testen van diverse soorten campagnes. Na vier maanden was de complete marketingfunnel ingericht. Met resultaat! Gedurende meer dan een half jaar wisten we de omzet bijna maandelijks te verdubbelen. Hoe we dat deden? Door SEA, CRO en social media advertising gericht in te zetten.

SEA

De eerste SEA-campagnes die we zijn gestart, hebben we breed ingezet. De focus lag met name op het verzamelen van data. De shoppingcampagnes hebben we bijvoorbeeld handmatig ingericht. Hierdoor konden we deze campagnes in een later stadium combineren met smart shoppingcampagnes. Die campagnes hebben op dit moment een ROAS van boven de 1.000%. In de loop der tijd hebben we de search campagnes uitgebreid. Hierbij lag de focus op productniveau, waarbij we duizenden regels hebben aangemaakt met unieke en exacte zoektermen per product.

Het resultaat mag er zijn: een minimale waste van budget, hoge kwaliteitscores en ROAS van gemiddeld 700%.

google-ads-snickershop

CRO

Toen we een paar maanden live waren met de nieuwe webshop, zagen we structurele verschillen tussen de conversiepercentages op desktop en mobiel. Waar desktop een conversiepercentage van gemiddeld 6% had, was dit bij mobiel slechts 3%. Een mobiele variant van de webshop bleek de oplossing. Hiermee wisten we het percentage al snel te verhogen naar 5%. Door daarnaast slimme biedingen toe te passen binnen de marketingcampagnes, hebben we de percentages inmiddels weten te verhogen naar gemiddeld 7% voor mobiele devices en 9% voor desktop.

mobiel-snickersshopnederland

Social media advertising

Een marketingfunnel is niets zonder goede ondersteunende kanalen. Denk bijvoorbeeld aan retargeting en social media (advertising). Social media is in eerste instantie vaak geen kanaal voor directe sales. Wel is het een ideaal instrument voor het genereren van een grootschalig bereik tegen minimale kosten per klik. Social media advertising kon dus in de marketingfunnel voor Snickersshop niet ontbreken. Hiervoor hebben we campagnes opgesteld met de focus op bepaalde productgroepen. Producten die al erg goed liepen, maar ook producten die juist achterbleven. De advertenties genereerden een groot bereik en veel websiteverkeer. Dit kwam de conversie weer ten goede. Maar liefst 20% van de bezoekers van de webshop kwam binnen via de advertenties.

Snickersshop België

In 2021 zijn we ook live gegaan met een Belgische variant op de webshop: Snickersshop België. Uit onze data van de Nederlandse shop bleek er een grote vraag te zijn naar de Snickersshop items in België. Zo’n grote vraag zelfs, dat een unieke webshop niet lang op zich mocht laten wachten. Inmiddels draait de Belgische webshop op volle toeren en kunnen Wemessage en Snickersshop dus spreken van internationaal succes. Welk land zal de volgende zijn?

Conclusie

We kunnen wel concluderen dat je erg veel geduld moet hebben om een goede basis neer te zetten voor een webshop. Testen en het verzamelen van data zijn van groot belang, maar daarmee ben je er nog niet. Vertrouwen en het lef om te investeren zijn minstens zo belangrijk.

Samen het verschil maken en groeien in e-commerce? Neem dan ook contact op met Wemessage!

Terug naar overzicht 4EF