Klantvraag

Over dit project

Een eerste indruk maak je maar één keer. Snickersshop hijst daarom alle medewerkers in de juiste stijl én maat werkkleding. Want met de juiste werkkleding geef je bij binnenkomst meteen een goed visitekaartje af. Met een ruim assortiment aan werkkleding, schoenen en tools biedt Snickersshop de juiste tools voor elke specialist. Toch had de webshop van Snickersshop Nederland tegenvallende e-commerceresultaten. Tijd voor vernieuwing!

Opdrachtgever Snickersshop
Diensten Conversie-optimalisatie (CRO)
E-commerce strategie
Facebook Advertising
Google Shopping
Instagram Advertising
Remarketing
Search Engine Advertising
Website Bekijk de website
Website Snickersshop Website Snickersshop Website Snickersshop
Onze oplossing

SEA

De eerste stap is het inrichten van SEA-campagnes, zodat we veel data kunnen verzamelen. Denk hierbij aan handmatig ingerichte shoppingcampagnes die in een later stadium gecombineerd worden met smart shoppingcampagnes, maar ook aan search campagnes. De focus ligt hierbij op productniveau, waarbij er heel wat regels worden aangemaakt met unieke en exacte zoektermen per product.

CRO

Binnen de huidige webshop zijn er structurele verschillen tussen de conversiepercentages op desktop en mobiel. Waar desktop een conversiepercentage van gemiddeld 6% heeft, is dit op mobiel slechts 3%. Om deze verschillen te verminderen, bouwen we een mobiele variant van de webshop. Door daarnaast slimme biedingen toe te passen binnen de marketingcampagnes, kunnen de percentages nog verder verhoogd worden.

Website Snickersshop
Socials Snickersshop

Social media

Een marketingfunnel is niets zonder goede ondersteunende kanalen. Denk bijvoorbeeld aan retargeting en social media (advertising). Social media is een ideaal instrument voor het genereren van een grootschalig bereik. Ook social media advertising kan dus niet ontbreken. Voor Snickersshop is het belangrijk om campagnes op te zetten waarbij de focus ligt op bepaalde productgroepen. Producten die al goed lopen, maar ook producten die juist achterblijven.

Resultaat

Verdubbelde resultaten

Na vier maanden was de complete marketingfunnel ingericht. Mét resultaat! We wisten de omzet namelijk bijna maandelijks te verdubbelen. Hoe we dat voor elkaar hebben gekregen? Door SEA, CRO en social media advertising gericht in te zetten. En het resultaat mag er zijn!

  • De SEA-campagnes hebben een minimale waste van budget, hoge kwaliteitsscores én een ROAS van gemiddeld 700%.
  • De mobiele variant van de webshop in combinatie met slimme biedingen binnen de marketingcampagnes zorgt voor een conversiepercentage van 7% voor mobiele devices en 9% voor desktop.
  • De social media-advertenties genereren een groot bereik en veel websiteverkeer. Maar liefst 20% van de bezoekers van de webshop komt binnen via de advertenties.

Uit onze data van de Nederlandse shop bleek er een grote vraag te zijn naar de Snickersshop items in België. Zo’n grote vraag zelfs, dat een unieke webshop niet lang op zich mocht laten wachten. Vlak na de livegang van Snickersshop Nederland hebben we ook een Belgische variant op de webshop geïntroduceerd: Snickersshop België. Inmiddels draait de Belgische webshop op volle toeren en kunnen Wemessage en Snickersshop dus spreken van internationaal succes. Welk land zal het volgende zijn?

700%

ROAS

3%

Meer conversies op desktop

4%

Meer conversies op mobiel

Website Snickersshop uitgelicht
Onze Messengers

Zij weten alles over deze case.

Danny Kosmeijer

Danny

Marketingcoördinator

Christian

Christian

SEA-specialist

Alpay Akkus

Alpay

SEO-specialist

Serkan Gozmen

Serkan

Eigenaar Wemessage/Accountmanager

Lisa

Lisa

Social mediaspecialist