Wat is copywriting?
Copywriting is simpelweg het laten schrijven van teksten voor jouw bedrijf of jouzelf door iemand anders. Het schrijven van goede teksten voor je website, social media of andere kanalen is namelijk minder makkelijk dan je denkt. Het is belangrijk om onderscheidende teksten te schrijven die aanslaan bij je doelgroep.
Goede teksten gaan verder dan alleen de juiste spelling, grammatica en zinsopbouw. Het is belangrijk om bij het schrijven van je content het einddoel van de tekst in gedachten te houden. Wat wil je dat de lezer gaat doen na het lezen van de tekst? Wat zijn de vragen die hij of zij kan hebben? En geeft de tekst antwoord op al deze vragen?
Onderscheidend vermogen
Het is voor elk bedrijf belangrijk om uniek te zijn. Het innemen van een eigen plaats in de markt en in de gedachten van de doelgroep is cruciaal. Het onderscheidend vermogen van een bedrijf zit altijd in de organisatie zelf. Wat zijn de missie, visie en kernwaarden? Wat zijn de idealen en de cultuur van het bedrijf? Door dit goed in kaart te brengen, kun wij jouw communicatie richting de markt en doelgroep hierop afstemmen.
Met die informatie gaan wij aan de slag om pakkende en overtuigende teksten voor je te schrijven. Copywriting combineert de inhoudelijke content met het aantrekkelijk maken van de tekst. Onze copywriters zijn stuk voor stuk in staat om het verhaal van jouw bedrijf om te zetten in een ‘oplossing’. Deze oplossing geeft het antwoord op de vragen van de bezoeker en creëert tegelijkertijd een connectie.
Het voordeel van copywriting is dat het ook een objectieve blik geeft op jouw bedrijf. Wanneer je zelf over je bedrijf vertelt of schrijft, vind je waarschijnlijk alles belangrijk en wil je zoveel mogelijk informatie delen. Onze copywriters maken daarentegen de afweging welke informatie jouw doelgroep relevant vindt. Copywriting stelt je dus in staat om informatie te filteren en alleen de informatie die direct van belang is in de teksten te verwerken. Op deze manier ontvang jij teksten en verhalen die informatief, begrijpelijk, relevant en to the point zijn.
Ik wil copywriting uitbesteden!


Copywriting door Wemessage
Wemessage verzorgt copywriting voor verschillende kanalen. Zo schrijven wij teksten voor social media, maar ook voor websites (denk bijvoorbeeld aan landingspagina’s), e-mails en offline campagnes. Om krachtige copywriting te creëren, is het belangrijk dat onze tekstschrijvers zich goed kunnen verplaatsen in jouw schoenen. Zo zijn ze beter in staat om de juiste tone of voice te gebruiken die aanslaat bij jouw doelgroep.
Om jouw merkidentiteit en tone of voice goed te leren kennen, beginnen wij altijd met een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek stellen we alle vragen om de merkidentiteit van jouw bedrijf te leren kennen, zodat we deze tijdens het schrijven van teksten eigen kunnen maken. Daarnaast bespreken we welke CTA’s (Call to Actions) je wilt gebruiken. Teksten kunnen namelijk verschillende doelen hebben, zoals informeren of activeren. Wij helpen jou de juiste teksten te creëren voor jouw doelgroep!