VAVO scholen
Ben je gezakt en wil je graag alleen de onvoldoende vakken overdoen? Of heb je een (deel-) diploma nodig voor jouw vervolgopleiding? Wil je graag een nieuwe kans met beide handen aangrijpen? VAVO scholen biedt flexibel onderwijs aan. Het VAVO creëert kansen voor iedere student om zijn of haar schoolcarrière succesvol af te ronden.
Vanaf 2021 hebben wij meerdere campagnes gelanceerd waarmee wij meer naamsbekendheid hebben gegenereerd voor het VAVO. Vanwege het succes van deze campagne hebben we samen besloten de prettige samenwerking voort te zetten. Het team van Wemessage heeft de landelijke zichtbaarheidscampagne van vorig jaar goed geanalyseerd en zo kwamen we tot een nieuwe strategie voor 2024. Dit jaar hebben we een campagne gedraaid van 3 maanden. Het doel? De naamsbekendheid van het VAVO en het aantal aanmeldingen te vergroten.
Opdrachtgever | VAVO scholen |
Diensten |
Display Marketing Facebook Advertising Online strategie Search Engine Advertising TikTok Advertising Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Maatwerk website
In 2022 hebben onze experts een sterke maatwerk website ingericht voor het VAVO. Een website die aansluit bij de campagnes. Door de doelstellingen in acht te nemen is de website een stuk gerichter opgebouwd dan de oude website. We hebben gebruik gemaakt van display marketing door video’s over verschillende onderwerpen toe te voegen. Daarnaast is interactie met de zoekende (student) van essentieel belang om daadwerkelijk de vervolgstappen te laten maken. Daarom kun je op de website gemakkelijk invullen waar je naar op zoek bent met als gevolg erachter te komen welke VAVO-locatie gevestigd is bij jou in de buurt. Dit zorgt ervoor dat de hoofdwebsite jou verder leidt naar de website die voor jou van toepassing is. Daar vind je specifieke informatie over jouw VAVO school in de buurt en de diverse mogelijkheden.
Diverse online kanalen
Om de studenten te bereiken en de naamsbekendheid nog meer te vergroten, gebruiken we diverse online kanalen. Sinds 2022 hebben we ook TikTok toegevoegd aan de campagne. TikTok is een social mediaplatform dat nog steeds erg populair is bij de doelgroep en kan daarom niet ontbreken. Social media advertising is sowieso een erg belangrijk element in de campagnes, omdat onze doelgroep veel tijd spendeert op social media. Ook dit jaar hebben we weer verschillende campagnes ingericht voor zowel Instagram, Facebook en TikTok. Dit heeft gezorgd voor een groot bereik.
Brand awareness
De campagnes moeten relevant en passend zijn om de doelstelling te laten slagen. Daarbij is brand awareness ook van essentieel belang. Daarom spelen we in op de emotie van de doelgroep. Ben je nét gezakt? Zie je het allemaal even niet meer zitten? Begrijpelijk! Geen examens die je al had behaald nog een keer over moeten doen en niet een studie jarenlang opnieuw moeten volgen. Op het VAVO bieden ze onderwijs aan op maat, zodat bijvoorbeeld alleen de onvoldoende vakken hoeft over te doen. Zo haal je jouw achterstand in en kun je weer gemotiveerd werken aan jouw toekomstige carrière. Het VAVO biedt een oplossing aan waar de doelgroep weer enthousiast van wordt.
Search Engine Advertising
Door middel van Search Engine Advertising (SEA) kunnen we op korte termijn gericht de doelstellingen voor het VAVO behalen. We bepalen de zoektermen die gerelateerd zijn aan het VAVO, zoals ‘gezakt voor eindexamen’ of ‘in een jaar je diploma kunnen behalen’. Daarbij targeten we twee doelgroepen, de ouders en de studenten die gericht aan het zoeken zijn naar de mogelijkheden. Om een groot bereik te creëren hebben we Google Advertising ingezet als marketingtool. Zo zorgen we ervoor dat de doelgroep gelijk doorverwezen wordt naar de website van het VAVO. In deze campagne voor het VAVO is remarketing ook een essentieel element. Hierdoor zullen de zoekenden altijd herinnerd worden aan de mogelijkheden bij het VAVO wanneer ze al eens op de website zijn geweest, maar deze weer hebben verlaten. Door deze marketingstrategie is de kans groot dat ze uiteindelijk opnieuw naar de website gaan om zich alsnog aan te melden op het VAVO.
Topprestaties!
De resultaten waren dit jaar weer nog beter. Zo hebben we in totaal ruim 9 miljoen vertoningen bereikt binnen de doelgroep en hebben bijna 90.000 unieke bezoekers de website van het VAVO bezocht. Dat betekent z’n 980 bezoekers per dag! Met bijna 17.000 conversies kunnen we ook dit jaar weer spreken van een geslaagde campagne!