VAVO scholen
Ben je gezakt en wil je graag alleen de onvoldoende vakken overdoen? Of heb je een (deel-) diploma nodig voor jouw vervolgopleiding? Wil je graag een nieuwe kans met beide handen aangrijpen? VAVO scholen biedt flexibel onderwijs aan. Het VAVO creëert kansen voor iedere student om zijn of haar schoolcarrière succesvol af te ronden.
In 2021 hebben wij een campagne van twee maanden gelanceerd waarmee wij meer naamsbekendheid genereerden voor het VAVO. Vanwege het succes van deze campagne hebben we samen besloten de prettige samenwerking voort te zetten. Het team van Wemessage heeft de landelijke zichtbaarheidscampagne van vorig jaar goed geanalyseerd en zo kwamen we tot een nieuwe strategie voor 2022. We besloten onder andere om dit jaar een campagne van niet twee, maar drie maanden te lanceren. Het doel? De naamsbekendheid van het VAVO en het aantal aanmeldingen te vergroten.
Opdrachtgever | VAVO scholen |
Diensten |
Display Marketing Facebook Advertising Online strategie Search Engine Advertising TikTok Advertising Webdesign Webdevelopment |
Website | Bekijk de website |
Maatwerk website
Allereerst hebben onze experts een sterke maatwerk website ingericht voor het VAVO. Een website die aansluit bij de lopende campagnes. Dit is wat in 2021 ontbrak en dus grote kansen biedt voor de campagne van dit jaar. Door de doelstellingen in acht te nemen is de website een stuk gerichter opgebouwd dan de oude website. We hebben gebruik gemaakt van display marketing door video’s over verschillende onderwerpen toe te voegen. Daarnaast is interactie met de zoekende (student) van essentieel belang om daadwerkelijk de vervolgstappen te laten maken. Daarom kun je op de website gemakkelijk invullen waar je naar op zoek bent met als gevolg erachter te komen welke VAVO-locatie gevestigd is bij jou in de buurt. Dit zorgt ervoor dat de hoofdwebsite jou verder leidt naar de website die voor jou van toepassing is. Daar vind je specifieke informatie over jouw VAVO school in de buurt en de diverse mogelijkheden.
Diverse online kanalen
Naast een moderne maatwerk website hebben we ook een extra social mediakanaal toegevoegd aan de campagne. TikTok is een social mediaplatform dat erg toeneemt in populariteit en veel gebruikt wordt door de doelgroep. Om de studenten via diverse kanalen te bereiken en de naamsbekendheid nog meer te vergroten, hebben we TikTok toegevoegd als platform. Social media advertising is een erg belangrijk element in de campagnes, omdat onze doelgroep hier veel tijd spendeert op social media. Daarom hebben we verschillende campagnes ingericht voor zowel Instagram, Facebook en TikTok. Dit zorgt voor een groot bereik.
Brand awareness
De campagnes moeten relevant en passend zijn om de doelstelling te laten slagen. Daarbij is brand awareness ook van essentieel belang. Daarbij spelen we in op de emotie van de doelgroep. Ben je nét gezakt? Zie je het allemaal even niet meer zitten? Begrijpelijk! Geen examens die je al had behaald nog een keer over moeten doen en niet een studie jarenlang opnieuw moeten volgen. Op het VAVO bieden ze onderwijs aan op maat, zodat bijvoorbeeld alleen de onvoldoende vakken hoeft over te doen. Zo haal je jouw achterstand in en kun je weer gemotiveerd werken aan jouw toekomstige carrière. Het VAVO biedt een oplossing aan waar de doelgroep weer enthousiast van wordt.
Search Engine Advertising
Door middel van Search Engine Advertising (SEA) kunnen we op korte termijn gericht de doelstellingen voor het VAVO behalen. We bepalen de zoektermen die gerelateerd zijn aan het VAVO, zoals ‘gezakt voor eindexamen’ of ‘in een jaar je diploma kunnen behalen’. Daarbij targeten we twee doelgroepen, de ouders en de studenten die gericht aan het zoeken zijn naar de mogelijkheden. Om een groot bereik te creëren hebben we Google Advertising ingezet als marketingtool. Zo zorgen we ervoor dat de doelgroep gelijk doorverwezen wordt naar de website van het VAVO. In deze campagne voor het VAVO is remarketing ook een essentieel element. Hierdoor zullen de zoekenden altijd herinnerd worden aan de mogelijkheden bij het VAVO wanneer ze al eens op de website zijn geweest, maar deze weer hebben verlaten. Door deze marketingstrategie is de kans groot dat ze uiteindelijk opnieuw naar de website gaan om zich alsnog aan te melden op het VAVO.
Topprestaties!
De campagne is nog niet afgerond, maar er zijn nu al meetbare resultaten zichtbaar. Zo zijn er al drie tot zes miljoen vertoningen bereikt binnen de doelgroep en hebben tienduizenden bezoekers de website van het VAVO bezocht. Het doel is om door de riante vertoningen en websitebezoekers het aantal aanmeldingen te laten toenemen tot het maximale resultaat. Daarbij is het streven om in totaal 14.000 leerlingen aangemeld te hebben op de VAVO scholen die verspreid zijn over verschillende vestigingen in Nederland.