VAVO scholen
De kracht van het VAVO ligt bij het aanbieden van flexibel onderwijs. Een volledig vakkenpakket, enkele vakken, versneld of juist faseren; er kan zelf richting worden gegeven aan de studie! Daar waar scholieren hun middelbare school in vier, vijf of zes jaar afronden, ondersteunt het VAVO juist degenen die vertraagd of versneld willen studeren. Met andere woorden: een maatwerk weg naar een diploma. Er moest alleen nog een goede marketingfunnel ingericht worden. Het VAVO wilden in de zomermaanden een campagne lanceren om meer naamsbekendheid te creëren en dus meer studenten naar het VAVO te krijgen. Gelukkig wisten de experts van Wemessage hier wel raad mee!
Opdrachtgever | VAVO scholen |
Diensten |
Contentmarketing Display Marketing Facebook Advertising Google Analytics Instagram Advertising Landingspagina Online strategie Remarketing Search Engine Advertising Webdesign Webdevelopment YouTube advertising |
Website | Bekijk de website |
Online strategie
Allereerst werden de wensen en doelen van het VAVO in een passend communicatieplan gegoten. Wat zijn de doelstellingen? Zijn deze haalbaar en realistisch? Hoe gaan we deze behalen? Welke kanalen gaan we inzetten? En welke uitingen gebruiken we wel (en niet)? Deze en meer vragen werden vastgelegd in het communicatieplan, zodat te allen tijde duidelijk was wat wanneer waar gecommuniceerd werd. Dit plan was de basis voor onze online strategie.


Search Engine Advertising
Wemessage kreeg de taak om het VAVO zo goed en zo snel mogelijk onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Kortetermijnresultaten: dan denken wij meteen aan Search Engine Advertising. We richtten niet alleen een brandingcampagne in op Google Search, maar ook een toffe videocampagne op YouTube. Daarnaast waren ook Display Advertising en remarketing onderdeel van de strategie. Zijn er bezoekers op de website geweest, maar daarna weer vertrokken? Dan bleven we ze de komende 30 dagen benaderen met banners van het VAVO. Zo bleef het VAVO constant top of mind bij de doelgroep en werd de kans steeds groter dat ze nog eens terugkeerde.
Facebook & Instagram Advertising
Om de doelgroep kennis te laten maken met flexibel onderwijs, hebben we ook voor social media advertising gekozen. We wilden niet alleen de jonge studenten zelf targeten, maar ook hun ouders. En hoewel de jonge doelgroep meer op Instagram te vinden is, zitten hun ouders over het algemeen vaker op Facebook. Daarom hebben we verschillende campagnes ingericht op zowel Instagram als Facebook om de doelgroepen te benaderen. Hierin gaven we ze extra inzicht in het verhaal achter persoonlijk onderwijs. De social mediakanalen focussen zich niet direct op het maken van conversies, maar zijn wel onwijs winstgevend voor het creëren van een groot bereik!

Een succesvolle campagne!
Het schooljaar is weer begonnen en de campagne is daarmee tot zijn eind gekomen. We kunnen terugblikken op hele mooie resultaten:
- Social media: meer dan een miljoen(!) vertoningen en 8.000+ kliks
- YouTube: meer dan 450 duizend vertoningen en 1.500+ kliks
- (Re)targeting: meer dan twee miljoen(!) vertoningen en 10.000+ kliks
- SEA: 25.000+ vertoningen en 3.000+ kliks
- Meer dan 300 websitebezoekers per dag
De toekomst voor onze blijvende samenwerking ziet er dan ook rooskleurig uit. Op naar meer!
Websitebezoekers
Kliks
Groei
