Klantvraag

VAVO scholen

De kracht van het VAVO ligt bij het aanbieden van flexibel onderwijs. Een volledig vakkenpakket, enkele vakken, versneld of juist faseren; er kan zelf richting worden gegeven aan de studie! Daar waar scholieren hun middelbare school in vier, vijf of zes jaar afronden, ondersteunt het VAVO juist degenen die vertraagd of versneld willen studeren. Met andere woorden: een maatwerk weg naar een diploma. Er moest alleen nog een goede marketingfunnel ingericht worden. Het VAVO wilden in de zomermaanden een campagne lanceren om meer naamsbekendheid te creëren en dus meer studenten naar het VAVO te krijgen. Gelukkig wisten de experts van Wemessage hier wel raad mee!

Opdrachtgever VAVO scholen
Diensten Contentmarketing
Display Marketing
Facebook Advertising
Google Analytics
Instagram Advertising
Landingspagina
Online strategie
Remarketing
Search Engine Advertising
Webdesign
Webdevelopment
YouTube advertising
Website Bekijk de website
Onze oplossing

Online strategie

Allereerst werden de wensen en doelen van het VAVO in een passend communicatieplan gegoten. Wat zijn de doelstellingen? Zijn deze haalbaar en realistisch? Hoe gaan we deze behalen? Welke kanalen gaan we inzetten? En welke uitingen gebruiken we wel (en niet)? Deze en meer vragen werden vastgelegd in het communicatieplan, zodat te allen tijde duidelijk was wat wanneer waar gecommuniceerd werd. Dit plan was de basis voor onze online strategie.

Conversie-optimalisatie VAVO scholen
Conversie-optimalisatie VAVO scholen

Search Engine Advertising

Wemessage kreeg de taak om het VAVO zo goed en zo snel mogelijk onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Kortetermijnresultaten: dan denken wij meteen aan Search Engine Advertising. We richtten niet alleen een brandingcampagne in op Google Search, maar ook een toffe videocampagne op YouTube. Daarnaast waren ook Display Advertising en remarketing onderdeel van de strategie. Zijn er bezoekers op de website geweest, maar daarna weer vertrokken? Dan bleven we ze de komende 30 dagen benaderen met banners van het VAVO. Zo bleef het VAVO constant top of mind bij de doelgroep en werd de kans steeds groter dat ze nog eens terugkeerde.

Facebook & Instagram Advertising

Om de doelgroep kennis te laten maken met flexibel onderwijs, hebben we ook voor social media advertising gekozen. We wilden niet alleen de jonge studenten zelf targeten, maar ook hun ouders. En hoewel de jonge doelgroep meer op Instagram te vinden is, zitten hun ouders over het algemeen vaker op Facebook. Daarom hebben we verschillende campagnes ingericht op zowel Instagram als Facebook om de doelgroepen te benaderen. Hierin gaven we ze extra inzicht in het verhaal achter persoonlijk onderwijs. De social mediakanalen focussen zich niet direct op het maken van conversies, maar zijn wel onwijs winstgevend voor het creëren van een groot bereik!

Socials VAVO scholen
Resultaat

Een succesvolle campagne!

Het schooljaar is weer begonnen en de campagne is daarmee tot zijn eind gekomen. We kunnen terugblikken op hele mooie resultaten:

  • Social media: meer dan een miljoen(!) vertoningen en 8.000+ kliks
  • YouTube: meer dan 450 duizend vertoningen en 1.500+ kliks
  • (Re)targeting: meer dan twee miljoen(!) vertoningen en 10.000+ kliks
  • SEA: 25.000+ vertoningen en 3.000+ kliks
  • Meer dan 300 websitebezoekers per dag

De toekomst voor onze blijvende samenwerking ziet er dan ook rooskleurig uit. Op naar meer!

20k+

Websitebezoekers

25k+

Kliks

330%

Groei

Conversie-optimalisatie VAVO scholen uitgelicht
Onze Messengers

Zij weten alles over deze case.

Danny Kosmeijer

Danny

Marketingcoördinator

Ellen Tournier

Ellen

Communicatiemanager

Engin Akkus

Engin

UX Designer

Cody Dix

Cody

UI Designer

Roy 0394 Kopiëren

Jelmar

Front-end Developer

Lisa

Lisa

Social Advertising Marketeer